Permalänk
Medlem

någon som kan berätta exakt vilka orter det finns i ännu ?

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Har inget egentligt att göra med ADSL som teknik. Du fyller hela din upload vilket gör att du inte hinner skicka ack-paket tillräckligt snabb och din nedströmshastighet sjunker enligt tcp-protokollet.

vad använder du för program för att begränsa upload ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Använder du program för att begränsa uploaden kommer du garanterat inte att vara populär.
Nästan värre än att koppla ner dom som laddar av dig även om båda är osportsligt att göra.

Permalänk

hur lång tid tar det ungefär att ladda ner en film på 700mb ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarthekungen
hur lång tid tar det ungefär att ladda ner en film på 700mb ?

Ca en kvart.

Permalänk
Medlem

om man har högsta hastighet ja men det har man oftast inte !

Visa signatur

Till wexio: Ange en annan mailadress i forumet! Du kör en listserver på den adress du nu angett. Du kan vare sig aktivera ditt konto eller få hjälp med det så länge som du inte anger en annan adress. /Castor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wexio
om man har högsta hastighet ja men det har man oftast inte !

Med högsta hastigheten tar det ~11,7 minuter.
Jag valde dock att avrunda uppåt en smula eftersom man
sällan når den teoretiska maxhastigheten.

Permalänk

Konstigt, sitter med 300kbs från en BBB snubbe, lite besviken :P.
Undrar om det skulle gå snabbare ifall man köpte ett nyare modem som visas på telias hemsida, har det gamla alcatel som man fick med 0.5mbit telia >-<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackSeed
Konstigt, sitter med 300kbs från en BBB snubbe, lite besviken :P.
Undrar om det skulle gå snabbare ifall man köpte ett nyare modem som visas på telias hemsida, har det gamla alcatel som man fick med 0.5mbit telia >-<

Säker på att inte bbb-nissen har många uploads?
Har du testat maxa från sunet, vad får du i så fall där?
Tror inte att det beror på modemet tyvärr.

Btw, sitter själv och tankar från två bbb-nissar, 650 kB/s från den ena, och 200 kB/s från den andre.

Permalänk
Medlem

men det bästa e fortfarande tptest testa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet när och om dom kommer lansera 8mbit till västerås?

Jag hoppas verkligen det blir snart, många väntar.

Edit: Dom

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

När jag provar mitt Telia 8000 i TP-Test så får jag, som de flesta andra 6,98-6,99 Mbit/s i mottagningsfältet.

Nedanför fälten med hastighet, där man kan utläsa hur mycket tillgänglig bandbredd man har, står det att jag endast har 93,4% tillgänglig bandbredd uppåt, samt 100% tillgänglig nedåt. Jag laddar ändå inte upp något till någon. Vad beror detta på?

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

det var mig en jäkla klagning på bredband för er... var glad att ni får ihuvudtaget och tänk på andra som inte får

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

pytomOrm; varför skulle vi vara glada om vi inte får max för vad man betalar för ? Din mentalitet är ju helt värdelös om du ska gå runt å tänka så kommer du bli galen snart "oj jippi jag kan dricka vatten, tänk på afrika" "ojoj kycklingen jag käkar gick på ett göntfält, stackars jävla kyckling i kina"

Om du vill ka bredband istället för ditt snålband så får du väl helt enklelt flytta ifrån den håla du bor i, in till en stad...blir så jävla trött på sånna som dig...så fort nån har något som är bättre än det du har och klagar över det så skall man helt plötsligt vara så jääävla tacksom över det...ja jävlar du..i tex estland har de haft 8/1mbit adsl i över 3 år...du kanske borde ta och flytta dit....kan du vara tacksam som satan sedan...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!