harv med 2500+ Barton eller minnen eller whatever =)

Permalänk
Medlem

harv med 2500+ Barton eller minnen eller whatever =)

tjo!

min AMD 2500+ Barton, harvar som fan på om ja har mulitpliern på 200 *X .. när ja sen ändrar till 166* X, så flyter den perfa.. varför ??

Ja kör den i 166*12.5 nu.. funkar hur bra som helst.. men i 200*10 tex, så startar den om helt utan anledning o harvar helt allmänt, varför ?

ja kanske e ute o cyklar här, men minnena körs i 166 iaf, varför inte i 200 ? (200*2 = 400 )

har: asus a7n8x-8
2*256 geil golden dragon DDR pc400
radeon 9600xt 256
(CPU = ca 50 grader C full load @ 2100 MHz)

tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Re: harv med 2500+ Barton eller minnen eller whatever =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
tjo!

min AMD 2500+ Barton, harvar som fan på om ja har mulitpliern på 200 *X .. när ja sen ändrar till 166* X, så flyter den perfa.. varför ??

Ja kör den i 166*12.5 nu.. funkar hur bra som helst.. men i 200*10 tex, så startar den om helt utan anledning o harvar helt allmänt, varför ?

ja kanske e ute o cyklar här, men minnena körs i 166 iaf, varför inte i 200 ? (200*2 = 400 )

har: asus a7n8x-8
2*256 geil golden dragon DDR pc400
radeon 9600xt 256
(CPU = ca 50 grader C full load @ 2100 MHz)

tacksam för hjälp

Vad har du spänningar till minnena samt processor... Vdmm, Vcore... Jag hade samma problem gjorde allt som man skulle kunna tänka sig göra men gick inte väga. Sen testade jag att ta ut ena minnes sticka och köra bara med den andra det gick hur bra som helst, byte minnes stickan mot den andra och då startade om datorn precis som du beskrev. Jag slängde den minnes stickan gick och köpte en annan och nu funkar det som det ska. Man behöver inte ens höja spänningen till processorn bara höja spänningen till minnena 2.8V. Du kan se min sign vad jag har för komponenter. ....

Permalänk
Medlem

asso BIOS e fan helt obegripligt... man måste typ vara med o skapa BIOS om man ska fatta nott om de.. hehe, ja fattar noll av alla inställningar der iaf...

ja ska prova me o pilla lite o byta lite på minnena, så får ja se om de blir bättre, men ja tvekar på de, allt harvar för mig jemt så... =(