Comhem - Modemet hänger sig (Motorola)

Permalänk

Comhem - Modemet hänger sig (Motorola)

Jepp, ni har läst det förut...nu är det strul med comhem igen!
Problemet består i att jag först tappar anslutningen till nätet. Kikar man sedan på modemet så lyser det så vackert så, med den lilla problematiken att det inte går att stänga av med on/off-knappen. Således blir jag tvungen att stänga av datorn för att därefter kunna stänga av modemet. Modemet sätts igång igen och jag kan efter uppstart logga in som vanligt igen.

Nu var det ju naturligtvis turligt att det funkade direkt efter omstart, men så vill jag nog helst slippa att hålla på i framtiden. Finns det någon lokal lösning på problemet? Eller är det bara att ringa till comhem för att få veta att: "Just nu är det många som ringer, vi ber dig därför att återkomma senare."

Permalänk
Medlem

Först och främst, På motorola finns ingen on/off knapp. En STANDBY knapp finns dock och den sitter ovanpå modemet.

Eftersom du måste starta om datorn och inte modemet för att få det att funka igen så tror jag att du har brandvägg, router eller liknande. Men när du inte ger mig mycket att gå efter så kan jag bara hänvisa till Comhems support. Ett tipps är att ringa mellan 1200 och 1500, då är kön oftast lägst.

Visa signatur

Dont worry be happy

Permalänk
Medlem

För att starta om motorola modemet måste man dra ur kontakten ur väggen, modemet stängs garanterat av även om din dator är igång på så vis.;)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | be quiet! Dark Rock Pro 4 | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz CL28 2x32GB | PNY Geforce RTX 4080 | Samsung 9100 PRO 2TB | Samsung 970 EVO Plus 1TB | 4TB PCIe NVMe storage | be quiet! Pure Power 12M 750W 80+ Gold | Corsair Carbide 300R | ASUS ROG Swift PG32UCDM 31,5" QD-OLED 4K UHD 240Hz |

Permalänk
Medlem

Man kan gå in via modemets IPnr(vad det nu var) o göra en reboot.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.