Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Varför laggar diabloII?

Permalänk
Medlem

1.10 tog ju bort lagget när minions of destruction kommer fram hos baal, men nån mer som får toklagg i närheten av overseer ibland?
kör med direct draw och tycker då att det borde fungera...

Visa signatur

- Grog me!

Permalänk
Medlem

De få gånger jag får stort lag/hack i D2 är när CD-romen sätter fart, t ex när man spöar Diablo, grymt irriterande då alla andra hinner plocka upp looten =/

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Lösningen på ditt cd-problem...

Så fort du har startat upp D2 och loggat in på B-net, så kan du plocka ur skivan, under förutsättning att du har gjort en fullinstallation. Då slipper man dom typerna av lagg.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

Nightcrawl: gör en cd image osså mountar du den med daemon tools.. skitbra det, virtuell cd

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Det kvittar var du har för mig laggar det har 1gb ddr ram p4 3ghz radeon 9800xt och jag har framedrops jag med .

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

Hittade den här gamla tråden och istället för att skapa en ny om exakt samma ämne så lånar jag den här.

Sitter med en 2Ghz P4 512Mb ram och ett Geforce 3 Ti200 och Diablo två hackar nåt fruktansvärt på singleplayer. Många monster på skärmen så är jag nere på 16fps oavsett ifall det är 2D eller 3D. Kör jag dock 2D så blir det lite bättre.
Hörde om program som kan ge fler grafikinställningar men vet inte vart det finns.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas87
Hej!
Men asså det måste vara nåt fel.
Det kräver ju ingenting i princip det förbannade spelet
ioförsig skadar inte ett nytt grafikkort kanske, men har inte de pengarna nu innan jul och sllt.
//Andreas

Enligt Blizzard så ska man sätta swapfilen på 512 på både min och max storlek

EDIT: Diablo II, funkar bättre på Windows 2000 än Win98
Under Windows XP är det ospelbart med 256 MB minne, i alla fall om man ska spela på 800x600 punkters upplösning

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Hittade den här. Hoppas bara det inte anses som ett dåligt program av blizzard. http://www.sevenlances.com/modules.php?op=modload&name=Sectio...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Spelar Diablo II en hel del efter jobb på maskinen i sign , upplever att bakgrunden hackar när man springer men annars så är det inga problem. Hackandet finns både i 2D och D3D så man kan säga att det är en aning störigt

Ja, scrollningen är ryckig så man nästan blir vindögd, jag som trodde det var min gamla ADI monitor som var kass (Monitorn är kass, grafiken släpar i 3D spel), men det är visst andra som har samma fel i just Diablo

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Själv lirar jag d2 rätt så laggfritt på min dator (se sign)
Men fps:en min är totalt vild!
Normalt så har man väl typ 70 eller nått när det är max tror jag.
Men min fps rusar mellan 90-290.
Det om nånting är för mig en gåta

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

eh? FPS är väl låst på 25 utanför staden? Ingen jag känner har högre än 25 och jag har emellanåt en bit under 25... 16fps så är det inte spelbart.
Hur kan man ha så höga fps i diablo 2?

Visa signatur