Är den här datorn något att hänga i granen?

Permalänk
Medlem

Är den här datorn något att hänga i granen?

Jag har tänkt roa mig med att skaffa mig en ny dator under julhelgen,

Jag har plockat ihop delar på datorbutiken och datorn ser ut så här:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=52783

Jag vill gärna ha kommentarer till mitt val, vill gärna ha en tyst dator som möjligt. Och vad man kan välja för processorfläkt istället för den som följer med processorn.
Grafiken är inte så viktig, eftersom jag sällan spelar tunga, krävande spel.
Hårddiskvalet då? Ska man våga köra på SATA? .. har hört att många har haft problem med det. Och vilken tillverkare vinner mellan Maxtor och Western Digital, vad det gäller stabilitet och ljudnivån?

/Andreas

Permalänk
Medlem

Riktigt fetdåligt grafikkort. Klarar knappt 1 år gamla spel. Ska bara veta hur många gånger folk sagt att de inte spelar krävande spel och när man väl frågar dem vilka spel de spelar säger de, Morrowind och Neverwinter Nights som banne mig är mer grafikkrävande än 75% av alla shooters.

Fläns = Zalman 7000 CU. SATA och P4 = har inte hört några klagomål. Däremot en del problem med nForce2-kort med SATA.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Kör på Maxtor om det står mellan dem och WD. WD har rätt högljudda diskar. Nu kan jag inte uttala mig direkt om den där disken i och för sig..

Sen behövs ett annat grafikkort.
FX 5900 kanske om DB har dem billigt?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Den blir nog lite tung att hänga i granen

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=52853
den här datorn kanske står sig längre?

hur är det med kablaget till sata hårddisken, brukar det följa med sata kabel och strömadapter till moderkortet?

Permalänk
Medlem

Ta 2 minnen. Tror de flesta P¤-moderkort har dual channel.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE