Lyckades ni modda erat 9800SE?

Permalänk
Medlem

Lyckades ni modda erat 9800SE?

Tyckte det vore kul att samla allas resultat i en enda tråd, vad har ni för kort och har ni lyckats att modda det? Mitt Hercules AIW 9800SE är på väg

Permalänk
Medlem

Får man fråga varifrån du beställde? Har inte hittat något ställe som har 9800SE-kort i lager.

Permalänk
Medlem

Jag köpte det av en tysk pc-försäljare på ebay, kortet är nytt. det blev väl inte så jättebilligt men det kostade 2265kr inklusive frakt.
Frakten var ganska dyr tyvärr. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=27594321...

Permalänk

Jag visste att mitt kort skulle gå att softmodda när jag köpte det. Jag köpte det från en butik som de sålde färdigt softmoddade connect3d 9800se aiw. Jag köpte ett sånt o det funka perfekt. Men det kortet var lite dyrare när det var säkert att det skulle funka att softmodda det...

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem

Connect 3D 9800SE AIW från datorbutiken
Gick inte att modda )=

Permalänk
Medlem

Är det lätt att se om modningen lyckats?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, du får fina grafikfel om de låsta pipelinsen som du låste upp var trasiga.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem

Hercules 9800SE AIW gick att softmodda utan problem. Försöker för tillfället att modda det genom BIOS-modifikation vilket visade sig vara svårare än jag trott.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Rattlehead: URL?

För övrigt verkar det som om samtliga Hercules 9800SE går att softmodda, p.g.a. 256bits-tjafs.

Permalänk
Medlem

Connect 3D 9800SE AIW från SBS.o.se. Funkar perfekt!

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

mitt commect 3d 9800 se AIW från db.com funkade inte... får grafikfel..

Permalänk

Connect 3D 9800se AIW från db.com ...
Funkar sisådär, får smärre grafikfel på lite udda ställen som till exempel glasrutor i Vice City .. "schackrutor" där de mörka partierna består av pyttesmå prickar. Ibland är det jättesvårt att upptäcka dom.
Överlag så är jag nöjd med mitt köp ändå

Permalänk
Medlem

Finns det risk att de extra pipelines;en kan gå sönder efter att dom blivit aktiverade? jag tänkte, så man inte köper ett 9800se får det att funka och sedan efter 3 månader så kajkar dom ihop, dom där extra pipelines;en

tänkte bara, ni verkar vara rätt inne på det här med softmoddningen av 9800se

Och är det verkligen lika bra som ett riktigt 9800 pro? För någon skillnad måtte det väl ändå vara?

Det finns ingen summering av vilka 9800se-kort som för det mesta funkar att softmodda(någon hemsida, t.ex toms hardware)??

Visa signatur

/// Otto!

Permalänk
Medlem

Hercules 9800SE AIW från db.com , funkade utmärkt att softmodda. Sålde det vidare direkt dock

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Av det jag läst här, så verkar alla med Hercules 9800SE ha lyckats med sin soft-mod, har inte läst någon som misslyckats. Medan en del har lyckats och en del inte med 9800SE från Connect 3D.

Innehåller båda märkena samma AIW saker? Fjärrkontroll och sånt där?

Visa signatur

insert Funny Comment Here

Permalänk
Medlem

Ändrade min beställning till Hercules AIW 9800SE nu hoppas modden funkar!

Permalänk
Medlem

Hej hej

Jag funderar på ett:

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128

Ngn som vet om det går att "soft modda" ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wipee
Och är det verkligen lika bra som ett riktigt 9800 pro? För någon skillnad måtte det väl ändå vara?

Undrar också detta, läste en recention någonstans där de flashad om något 9800SE till 9800Pro men kommer inte ihåg. Är det ingen skilnad så är det ju inget snack om vilket kort man väljer, då väljer man ju Hercules AIW kort. som verkar fungera för de flesta.

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

Kan man modda ett hercules radeon 9600 256ddr till nånting ?

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem

Zydeco, jag har ett hercules 9800se aiw som inte lyckades bra att softmodda(schackrutor) det konstiga är att jag får tydliga grafikbuggar även då jag inte använder 3dgrafik, windows fönster t.ex. Jag är tydligen den enda som inte lyckats modda sitt hercules... Typiskt.

Permalänk
Medlem

Include: Försökte modda mitt idag men får samma fel som dig *Tröstar mig med TV-Tunern*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-Man
Hej hej

Jag funderar på ett:

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128

Ngn som vet om det går att "soft modda" ?

NEJ!!!

Sapphire 9800 se korten är riktigt kass. Dom kör på 325 / 270 istället för 380 / 340 och Etrontech 3.3 eller Infineon 3.3 istället för samsung 2.8 eller hynix 2.8.

Tror sapphire 9800 se är gjort av ett 9800 np medan de andra(flesta i allafall) är byggt på 9800 pro.

Mitt club 3d 9800se gick att överklocka men jag får små artifakter(små prickar) i vissa spel. Ingenting störande men det verkar påverka överklockningen av coren för jäklar vad det snöar i nature när jag går över 418 på coren. Minnen klarar dock 380 utan problem och jag har inte gått högre. Det är utan flänsar på minnena men jag har 2 * 80 mm fläktar som sitter under kortet och flåsar. Strömbrytare i fronten så jag använder bara dom fläktarna när jag gör något krävande.

416/371(742) ger mig 5597 i 3d mark.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Include
Zydeco, jag har ett hercules 9800se aiw som inte lyckades bra att softmodda(schackrutor) det konstiga är att jag får tydliga grafikbuggar även då jag inte använder 3dgrafik, windows fönster t.ex. Jag är tydligen den enda som inte lyckats modda sitt hercules... Typiskt.

Precis samma sak som grannens club 3d 9800 se chackrutor redan när man ska ta upp start menyn på skrivbordet. Gäller att ha tur.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, dock lite sent kortet sitter redan i nya burken.:/ jaja det får funka

Permalänk
Medlem

P-Man har du testat och softmodda kortet?

Permalänk
Medlem

Nix, tänkte testa ikväll efter man har kommit hem ifrån nya Matrix rullen postar resultat sedan...

Permalänk
Medlem

mitt connect 3d 9800se AIW gick fint att softmodda, fick 18000 3dmarks
det är klockat som ett pro 380/337 men det sitter bara 3.3ns samsung minnen på...skumt!
nån mer som har ett AIW9800se? vad har ni för minnen?

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk

mitt hercules 9800se hade samsung 3.3. det gick inte att softmodda men å' andra sidan ger det artifakter i 3dmark med originalinställningar så jag ska byta det i morgon.... återkommer med info om hur det går med det nya kortet

EDIT : har fått det nya kortet nu, det går att softmodda men ger lite grafikfel på vita ytor (turkosa pixlar).... tro jag kör det i original tills hl2 kommer.....

Permalänk
Medlem

Min polare köpte sig ett Powercolor från komplett http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=43174&t=278&l=2...

han lyckades modda det oxå. kosta honom 1910kr +frakt för ett radeon 9800pro fast det är ju uppflashat radeon9800SE..
men nån skillnad borde det ju ändå vara till "riktiga radeon9800pro" de måste ju vara något bättre iaf.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Hercules 9800SE AIW gick att softmodda utan problem
hehe

Visa signatur

Dyslexi är mitt problem, jag kan inte se om jag stavar rätt lr fel, så ha överseénde

Permalänk
Medlem

Mitt Hercules kort gick också att softmodda. Var mycket noga med kylningen på kortet.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B