Permalänk
Medlem

Mitt fina chassi..!(bilder)

Jaha, är nästan klar med min modd på mitt gamla sketna chassi, blev rätt fint tycker jag Men det finns lite saker kvar att göra, ska fixa ett nät som döljer hålet i fronten, sätta dit fläktar mm.
Lite bilder:

Permalänk
Medlem

Ganska ballt...

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

aha, vart ska man sätta på datorn? ^^

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk

Snyggt var det inte.

Permalänk
Medlem

ja du, den e ju inte helt klar men jag tror on-knappen hamnar på baksidan om jag inte kommer på nåt bra... ni får gärna komma med förslag till förbättringar.

Permalänk

det var tufft!

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det såg ut såhär innan(fast bara 3 st 5.25" platser):

Permalänk
Medlem

Tyckte inte att det såg så snyggt ut, blandningen mellan trä och den nerslipade färgen.
Smaken är som baken.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Hmm...

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker inte heller de va så snyggt...men de ser ut som du lagt ner mycket jobb och så..

Gjorde det som en rolig grej, hade inget att göra
Tog inte särskilt lång tid, 2 dagars slappt arbete... Jag använder ändå inte chassit, bara stog där ensamt och ville bli omgjort:D

Permalänk
Medlem

Annourlunda iaf

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloink
Tyckte doch att de var vackrare från början :/

Fyfan innan var det fult .. nu var det coolt ,, men om du vill att det ska vara snyggt skulle det inte vara nått trä med dålig blandning

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Jag har iofs kvar den gamla fronten men själv tycker jag den är ful... Kanske ska göra en annan front i rostfritt men har sett flera på senare tid med det, så tyckte detta var mer annorlunda+ jag hade inget annat hemma Hmm, ska se om jag får tag i lite rostfritt...

Permalänk
Avstängd

keem em coming så blir det snyggt när det e klart ( vilket det aldrig blir i en bra modd)

Permalänk
Medlem

Ser väldans halvfärdigt ut pånåsätt?! .. och dessa snéa hål!!, jag hade int stått ut med att ha det så

Permalänk
Medlem
Citat:

a3t: Ser väldans halvfärdigt ut pånåsätt?! .. och dessa snéa hål!!, jag hade int stått ut med att ha det så

Kanske bara för att det är halvfärdigt... Jag vet att hålet i fronten ser för jävligt ut men det ska fixas, nån som vet vart man kan köpa snyggt finmaskigt metall nät förresten ?

Permalänk
Medlem

Finmaskit nät finns på classe, används för spackling på bilar.
Så kolla där dom har spackel till bilar borde finnas en förpackning med en
ca 15x20cm bit borde ju räcka för dig.

Permalänk
Medlem

tyckte metallen var skitsnyggt gjord men det passade inte ihop med träfronten... hade jag varit dig så hade jag gjort en metallfront i samma tema, för du har verkligen fått fram en fräck effekt på metallen

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloink
doch

Allvarligt, jag fattar inte vad det där betyder!

Permalänk
Medlem

Han kanske skriver på tyska

Permalänk
Medlem

Tycker tvärt emot alla att blandningen mellan trä och metall var snyggt. Slipa till det lite bara. Är det ett fönster på sidan? Om du la in ett vitt ccfl-rör skulle det bli häfftigare (tror jag).

Permalänk
Medlem

Man tackar
Japp det är ett fönster, har frostat det så det syns inte så mycket. Precis som du skriver så blir det nog bättre med ett ccfl-rör men jag har tyvärr inget. Men jag tror det blir rätt coolt då en tunn remsa runt på plexit inte är frostat så det blr lite olika brytning av ljuset.
EDIT: Btw, tack för tipset YodaX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3jonwah85
Man tackar
Japp det är ett fönster, har frostat det så det syns inte så mycket. Precis som du skriver så blir det nog bättre med ett ccfl-rör men jag har tyvärr inget. Men jag tror det blir rätt coolt då en tunn remsa runt på plexit inte är frostat så det blr lite olika brytning av ljuset.
EDIT: Btw, tack för tipset YodaX

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=795&session=fd01624... ccfl rör .. billigt o bra

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd

ingen komentar--

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

smaken är som baken...!

lycka till

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Arbeta mer med träet, det var det enda som inte riktigt funkade. Det ser lite för tomt ut.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt lite nu och kommit fram till att jag ska såga ut ett hål för cd-enheterna och sätta en lucka med frostat plexi framför. Funderar bara på hur den ska fästas... Nån sorts gångjärn hade varit perfekt, nån som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

tycker att du ska slipa kanterna på träet, och endast ha kvar 1/2 eller 2/3 av tjockleken.

ang. plexiluckan så kan den vara två-delad med 'gångjärn med fjädrar som drar tillbaka gånjärnen automatiskt' på sidorna, så när man öppnar cd:n
'den här datorn' > cd.enhet, högerklick > mata ut, då öppnas den, sen trycker man in luckan igen och då stängs den...

återkommer med något halvtaskigt ritat...

EDIT: (klaga inte )

Visa signatur

blabla....

Permalänk
Medlem

Hmm, en intressant ide, ska se vad man kan göra åt den. Själv hade jag tänkt mig mer nåt i stil med Chieftec chassina, så att man öppnar den själv så att säga, men detta tål att tänkas på...

Permalänk
Medlem

Inte för att vara osjust lr nått, men det var jävlar i den fulaste låda jag någonsin har sett...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W