Permalänk
Medlem

bios

jag köpte imorse en ny kylfläns. en Arctic Cooling Super Silence 4 Pro Tc
och eftersom denna kylfläns ställer in hastigheten av sig själv beroende på temperaturen på CPUn så gillade inte moderkortet detta.
Allt funkade som det skulle men moderkortet varnade iaf för lågt var antal även fast den funkade som den skulle. så den tjöt som f*n.

Jag bestämde mig för att stänga av varningssignalen i biosen men hittade det inte..så jag kollade efter en nyare drivrutin...och det fanns en ny som hade med detta att göra. Jag skulle alltså flasha biosen.

Så jag installerar drivrutinerna exakt enligt anvisningarna men efter flashen så funkar inte dator...den startar men inget händer...skärmen reagerar inte..och ingenting händer.
finns det någon man kan göra eller måste jag köpa mig ett nytt moderkort? :S

Visa signatur

dator 1 : Cheiftec Midi AX-01SL-D-U Aluminium | Asus P4PE-X P4 CPU 2,80@3,11ghz | 512 MB DDR RAM Pc2700 | Maxtor Diamond 9 Plus 120 GB + 160 GB @ 280 GB | ATI Radeon 9700 128 MB DDR RAM TV-Out | SB Audigy 2 Platnium | | dator 2 : MSI 648 | Intel Celeron 2,00@2,76Ghz | 256 DDR RAM | 10 gb HDD | GeForce 2 MX | SB LiVE! 5.1 Digital |

Permalänk
Medlem

Om det värsta har skett och allt är förlorat finns: http://www.eksitdata.com/. Jag är inte så haj på flashning av bios, kanske finns någon annan utväg...

Permalänk
Medlem

jag kan inte ett dugg om flashning det var en kompis som hjälpte mig men det sket sig som sagt...vad är det som den där sidan gör? det förstår jag inte heller

Biosen är ju helt klart paj iaf..

Visa signatur

dator 1 : Cheiftec Midi AX-01SL-D-U Aluminium | Asus P4PE-X P4 CPU 2,80@3,11ghz | 512 MB DDR RAM Pc2700 | Maxtor Diamond 9 Plus 120 GB + 160 GB @ 280 GB | ATI Radeon 9700 128 MB DDR RAM TV-Out | SB Audigy 2 Platnium | | dator 2 : MSI 648 | Intel Celeron 2,00@2,76Ghz | 256 DDR RAM | 10 gb HDD | GeForce 2 MX | SB LiVE! 5.1 Digital |

Permalänk
Medlem

har du provat att trycka in insert knappen samtidigt som du startar datorn?
funkade för mig när min dator inte startade

Permalänk
Medlem

Re: bios

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillz^
så jag kollade efter en nyare drivrutin...och det fanns en ny som hade med detta att göra. Jag skulle alltså flasha biosen.

Drivrutin? Flashade du genom windows eller? Gör så här: Plocka bort batteriet från moderkortet, och leta upp CMOS-jumpern. Låt batteriet vara borta en halvtimme eller nåt, och sätt tillbaka det. Hoppas på det bästa.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

jag gjorde enligt anvisningarna...alltså att jag la över det på samma diskett som start disketten och körde därifrån...men jag ska pröva och göra som du säger

Uppdatering:
Det fungerade inte! :S

Uppdatering:
var ett tag sen men jag fick moderkortet att funka, råkade läsa lite fel i Recovery anvisningarna

Visa signatur