Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat

Efter att ha läst på diverse sajter om att det optimala (med Nforce2 bräda) numera är 2-2-2-11 timings, så satte jag glatt i gång med att mixtra. Sitter på två stickor 256Mb TwinMos Twister 3200 som körts i 2-3-3-5 så jag tyckte att det var värt ett försök.
Tyvärr innebar detta att burken låste sig totalt och pep vilt. Efter att ha rensat Cmos så känner numera mitt moderkort inte igen min CPU som är en Xp 3000+. Detta trots att jag donat med inställningar både i Bios och via moderkortet. Det går underligt nog att köra på 166Mhz men inte 200Mhz som den är specificerad för.

Några idéer?

Permalänk
Medlem

3000+ är väl inte speccad för 200? Är de inte bara 3200+ en som är speccad för 200! Har du provat montera ur CPUn och sätta in den igen? Funkade alltid när jag fick problem med mitt förra mobo, kunde vara vad som helst som strulade och de hjälpte mot allt, lycka till

Permalänk
Medlem

Jo visst är min 3000+ speccad för 200, så det är inte där problemet ligger. Att ta ur CPUn låter lite underligt - men får väl pröva det om inget annat händer:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du har - som sagt - fel. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=XP3000BA-400
Inhandlad för några veckor sedan.

Att ta ur och sätta tillbaka CPUn fungerade för övrigt inte. Är det någon idé att pröva att ta ur Cmos-batteriet (har endast flyttat på själva "stiftpluggen")?