Permalänk
Medlem

barton 2500

Tjenare

hur står sig en Barton 2500+ jamfört med en intel proccesor?

Vad motsvarar den ungefärt??

\\

Permalänk

Ska man tro AMD så ska den ju stå sig med en 2,5Ghz från Intel enligt AMD's sätt att se på saken.
Verklig hastighet på 2500+ är väl runt 1,8Ghz någonting har jag för mig.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

jo, men visst presterar den lika bra som Intel 2.5 GHZ eller?
själv tänkte jag skaffa Barton 2700+ har hört att AMD presterar samma som Intel dvs 2700+=Intel 2.7Ghz ungeräfr eller?

Permalänk
Medlem

nja stämmer inte riktigt på p4c processorerna. Dock ska man tänka på att både Intel och Amd är bra på olika saker.

Permalänk

Har Barton kommit ut som 2700+ nu?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

sorry menade Thoroughbred, är det nån skillnad på Barton och Thoroughbred?

BeerCan förstod inte riktigt vad du menade du menar att p4c är bättre/sämre?
sen har jag hört att AMD klarat sig till och med bättre mot Intel vid speltester...

Permalänk
Medlem

Allt beror på vilka tester man tar. Athlon är väl generellt sett bättre i spel, särskillt Athlon64.

Räkna inte prestanda för varje tillverkare utan för varje märke. En Celeron är inte mycket att hurra för. En Barton 2500+ skulle väl ta 3st Celeron 2.6GHz samtidigt.
Så jämför inte AMDs PR-rating med Intel-processorer då den inte stämmer, se den som ett hum om hur den presterar jämtemot andra processorer i samma grupp.

Permalänk
Hedersmedlem

Generellt sett kan man jämföra AMD's PR-rating på Athlon XP Tbred/Barton mot Pentium 4B processorerna.

En Xp2500+ motsvarar ~ en 2.53GHz P4a, och knappt en 2.4C ... Sen mosar P4C-processorerna de snabbare Barton processorerna.

Man det beror också vilka tester man kör och så, men i det generella fallet lär min jämförelse vara rätt korrekt.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

ok, jättetack, dom där jmförelserna är exklusive klockning eller inklusive jonasy?
så att säga barton 2500+ är lika bra som 2.53GHz P4a utan klockning eller?!

hmm finns det nån bra svensk sida att förkovra sig i ämnet? jag skulle vilja lära mig mer om överklockning och dyl, då det verkar vara bra...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen