Permalänk

HP ska börja sälja iPod

HP ska börja sälja iPod under eget namn, och iTunes kommer ligga förinstallerat på alla HPs datorer.

Läs mer här:
http://www.apple.com/pr/library/2004/jan/08hp.html

Permalänk
Medlem

Japp, väldigt bra för apple!

Permalänk
Medlem

Bilder?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Trevligt för Apple ja.

Det kan de nog behöva.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

iPodarna kommer dessutom vara "HP-blåa"...

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Då får vi kanske också en vettig prissättning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Då får vi kanske också en vettig prissättning.

Tror knappast de kommer bli så mycket billigare. Det enda jag kan tänka mig är att man kanske får en rabatterad iPod om man köper en HP dator samtidigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

woho! förhoppningsvis så blir det lite lägre pris då men det är väl knappast troligt men man kan som sagt alltid hoppas.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Varför lägre pris? Jag menar detta innebär ju bara ytterligare ett mellanled...

Men som sagt, troligen kan man säkert få köpa dem rätt billigt om man köper en HP-dator (eller så kanske man får med en på vissa datorer? )

Visa signatur

hmm

Permalänk
Permalänk
Medlem

Antagligen är det fortfarande Apple som tillverkar alla iPods bara att HP köper dem av Apple och sätter dit ett klistermäke med "HP" på. iPod är säkert rena guldgruvan för Apple och jag tvivlar starkt på att de kommer skjuta sig själva i foten genom att licensiera ut den till andra tillverkare som kan priskonkurera med dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

o inte att förakta, ITunes installerat på alla HP datorer, banar väg för spelaren, men säkert även till viss del för deras webbbutik med musik.

Tror att det igentligen är ett ganska smart drag. nått lägre pris tror jag inte vi kan hoppas på. då skulle apple lika gärna kunna sänka priset på sina direkt. sen så skulle det hämna deras försäljning, eller fel att hämta, men deras vinst per spelare skulle bli mindre (HP tar ju ut nått för att sälja den, tror inte hp säljer den me 0 vinst).

MEN jag tror det är ett smart drag som sagt. Apple breddar sig, får ut fler Ipod:ar. på samma sätt som de stora bilmärkena säljer mer inom koncernen när de köper upp andra märken o därmed deras försäljning.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

En sak förresten...att dessa börjar säljas först i juni måste väl betyda att det inte lär komma någon G4 i vår? För det skulle ju vara lite snopet for HP ifall de börjar sälja G3's och Apple kommer med G4's liksom...

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Vilken mutant

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Den var ju iallafall snyggare än vanliga iPod

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på HP:s modell? Den glänser ju jätte fint

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det låter väldigt o-Apple:igt att göra en grym produkt och sen "ge bort" den till nån annan.

Visa signatur

SWiMP CLOTHING™ / www.swimpclothing.com

Permalänk
Medlem

Apple hade inte gjort det om de inte hade tjänat på det själva.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Appels iPOD mini är lätt mycket snyggare än den där glasbiten hon håller i handen.

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Trevligt för Apple ja.

Det kan de nog behöva.

Eh? Det går knappast dåligt för Apple om det är det du menar

Rätt kul ang. ryktena om att Microsofts "överlägsna" ljudformat skulle kunna spelas upp med den.. "bla bla HP iPod kommer stödja WMA bla bla" ... tydligen var det inte överlägset mäktiga AAC

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se