Ursprungligen inskrivet av Belch
för 2 veckor sen fick jag försäkringsbrev om att min bostadsrätts-försäkring skulle betalas. De hade höjt den med 400%. Visst tänkte jag, inte tänker jag betala för deras börs-spekulationer. Anmälde mig på pricerunner om helförsäkringar. Citat från sidan: "Du blir kontaktad av en försäkringsrådgivare från Insplanet via e-mail eller telefon, som presenterar det bästa alternativet för dig."
De ringde upp jäkligt fort, under 1 timme, och gav ett pris. Visst, fortfarande dyrt, men klart under 400% höjning. Väntade 1 vecka sen påminde dem mig igen. Tänkte på 1 timme kan de f*n inte hittat det bästa för mig av alla bolag. Såg sen att de verkade bara titta på 3 bolag av de tiotals som finns. Ringde runt lite och hittade ett väldigt väldigt bra pris på 10 minuter från ett känt försäkringsbolag. Långt under det som pricerunner tyckte var det bästa jag kunde få.
Vill bara varna andra. Hemförsäkringar kollar man bäst upp själv. Det går jättefort. Gick från prishöjning 400% till ca 85% med bättre villkor än den gamla. Lita inte på pricerunner. ALLA är inte anslutna. Massa pengar att spara