Permalänk
Medlem

Pricerunner försäkringar

för 2 veckor sen fick jag försäkringsbrev om att min bostadsrätts-försäkring skulle betalas. De hade höjt den med 400%. Visst tänkte jag, inte tänker jag betala för deras börs-spekulationer. Anmälde mig på pricerunner om helförsäkringar. Citat från sidan: "Du blir kontaktad av en försäkringsrådgivare från Insplanet via e-mail eller telefon, som presenterar det bästa alternativet för dig."

De ringde upp jäkligt fort, under 1 timme, och gav ett pris. Visst, fortfarande dyrt, men klart under 400% höjning. Väntade 1 vecka sen påminde dem mig igen. Tänkte på 1 timme kan de f*n inte hittat det bästa för mig av alla bolag. Såg sen att de verkade bara titta på 3 bolag av de tiotals som finns. Ringde runt lite och hittade ett väldigt väldigt bra pris på 10 minuter från ett känt försäkringsbolag. Långt under det som pricerunner tyckte var det bästa jag kunde få.

Vill bara varna andra. Hemförsäkringar kollar man bäst upp själv. Det går jättefort. Gick från prishöjning 400% till ca 85% med bättre villkor än den gamla. Lita inte på pricerunner. ALLA är inte anslutna. Massa pengar att spara

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Dom ringe upp mig på 5 minuter efter det att jag tryck på skicka knappen... men jag tror att dom lyckades pricka en billig åt mig. Då jag efter egna efterforskningar inte hittade något billigare själv.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Re: Pricerunner försäkringar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
för 2 veckor sen fick jag försäkringsbrev om att min bostadsrätts-försäkring skulle betalas. De hade höjt den med 400%. Visst tänkte jag, inte tänker jag betala för deras börs-spekulationer. Anmälde mig på pricerunner om helförsäkringar. Citat från sidan: "Du blir kontaktad av en försäkringsrådgivare från Insplanet via e-mail eller telefon, som presenterar det bästa alternativet för dig."

De ringde upp jäkligt fort, under 1 timme, och gav ett pris. Visst, fortfarande dyrt, men klart under 400% höjning. Väntade 1 vecka sen påminde dem mig igen. Tänkte på 1 timme kan de f*n inte hittat det bästa för mig av alla bolag. Såg sen att de verkade bara titta på 3 bolag av de tiotals som finns. Ringde runt lite och hittade ett väldigt väldigt bra pris på 10 minuter från ett känt försäkringsbolag. Långt under det som pricerunner tyckte var det bästa jag kunde få.

Vill bara varna andra. Hemförsäkringar kollar man bäst upp själv. Det går jättefort. Gick från prishöjning 400% till ca 85% med bättre villkor än den gamla. Lita inte på pricerunner. ALLA är inte anslutna. Massa pengar att spara

Namnet på bolaget vore intressant då jag oxå är på jakt...

Permalänk
Medlem

Jag skaffade min försäkring via dem, och det var 200-300 kr/år billigare än alla andra jag lyckades hitta. Så, ALLA bör nog inte varnas.

Jag bor förresten i en studentkorridor med ett rum utan kök på 16kvm.

/Rontaronny

Permalänk
Medlem

ska sägas de flesta jag prova var billigare utom t.ex Folksam. Länsförsäkringar var billigast för mig. De kollar ENDAST dessa bolag :
If...
Moderna Försäkringar
Salus Ansvar

Ringde förövrigt IF igen. Då fick jag 400:- billigare än vad pricerunner sa.

Bra att dem hitta rätt åt er. Men det bekräftar bara det jag sa. Lite inte på dem angående försäkringar. Alltså INGEN borde lita på pricerunners försäkringar

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Hedersmedlem

Hitills har jag alla mina försäkringar i länsförsäkringar, då jag inte hittat något billigare, fungerar bra för mig