Permalänk
Medlem

DVD Video

Någon som har ett bra tipps på något bra program man kan snvända för att kopiera en orginal DVD Video,
utan att ta bort något eller sänka kvaliten ??

Permalänk
Medlem

Det går inte.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Går det inte att kopiera en DVD utan att förlora kvalité?
det måste väl gå?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Går det inte att kopiera en DVD utan att förlora kvalité?
det måste väl gå?

grejen är att dom man köper/hyr har mer lagringutrymme,
dom brännbara man köper är inte lika stora..
men det kommer nog snart med ny teknik

Permalänk
Medlem

Tycker det blir hög kvalitet med DVDXcopy.

http://fileforums.com/

Visa signatur

TheLV

Permalänk
Medlem

Det går icke att göra 1:1 kopior av DVD9 eftersom det än så länge bara finns brännare för DVD5.
Du kan transcoda en film och/eller ta bort extramaterial med program som DVD Shrink, CloneDVD, Nero Recode2 (~samma som DVD Shrink) och en hel bös andra program. Se www.doom9.org

De få filmer som faktiskt släpps på singlelayer skivor är bara att kopiera rätt av med t.ex. DVD Decrypyter.

Permalänk
Medlem

Man kan ju göra den på två skivor.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Men dom flesta tar bort skumma grejor från dvd9 som t.ex. franskt/tysk ljud, kanske ta bort 5.1 om det inte ryms, kanske komprimera om bilden om det riktigt krisar, extra material tas ju bort också.

Inte för att jag bryr mig så hemskt då man kan köpa tokbilligt på cd-wow så man inte bheöver betala dom hiskliga svenska priserna.

Cd-wow to the people!!!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig, tror inte man ska ut med bilen imorgon diretk.

Permalänk
Medlem

men hallå.. göra den på 2 skivor?

Jag använder dvdshrink, den tillåter dig att välja bort menyer, språk, ljud och text du inte vill ha! dessutom komprimerar den filmen till 4,7 gb. Sen bränner du bara ts filen som dvdshrink skapar, så vips har du en ny dvd i samlingen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carnage

Jag använder dvdshrink, den tillåter dig att välja bort menyer, språk, ljud och text du inte vill ha! dessutom komprimerar den filmen till 4,7 gb. Sen bränner du bara ts filen som dvdshrink skapar, så vips har du en ny dvd i samlingen!

jepp, men rent tekniskt har du inte samma kvalitet på den "nya" filmen. det säger sig själv, det går inte att få ner en 8,5 gb film till 4,7 gb utan att ta bort nått. vilket kan innebära menyer osv, men även minska kvaliten på filmen.

i april släps dual layer brännare. då blir det möjligt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jepp, men rent tekniskt har du inte samma kvalitet på den "nya" filmen. det säger sig själv, det går inte att få ner en 8,5 gb film till 4,7 gb utan att ta bort nått. vilket kan innebära menyer osv, men även minska kvaliten på filmen.

i april släps dual layer brännare. då blir det möjligt.

Har också hört april så då blir det byte. Ser man verkligen den skillnaden i kvalitet som det innebär att komprimera filmen säg 10-20% som i många fall räcker om man ränsar bort skrot som extraljudspår, textningar mm.

Permalänk
Medlem

eftersom skivor är så billiga dvd-r så lägg filmen då på 2 st skivor... för att alltid ha en 1:1 kopia

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid kopiera en film direkt till disken utan försämrad kvalité... men att sedan få den på en dvd går ju som folk tidigare sagt inget vidare men vill du ha en stor iso är det bara att köra dvddecrypt

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carnage

Hur gör du för att få samma kvalitet på dual-layer film med dvdshrink på en skiva?. Samma kvalite var det ju han ville ha.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

filmer som är uppemot 8gig dra dom på 2st skivor för att ha exakta kopior

slutsats vill man ha en kopia av sina egna filmer så går det att göra med ingen kvalites försämring