Permalänk
Medlem

Antec Blue Truepower

Är det samma nätagg som Antec Truepower fast det är en blå fläkt istället?

Hur är ljudnivån? Skilljer det mellan dom?

Är det ett bra nätagg?

Permalänk

antec gör väldigt bra nätagg.

dessa som har blåa leds i fläkten låter oftast mer än vanliga fläktar och det är nog så i detta fall med.

skulle rekommendera ett antec nätagg utan blåa leds, för dessa är tysta.

edit1:
ursäkta mig, jag har blandat ihop detta nätagg med ett annat nätagg som har fläktar med leds i.
däremot så alstrar dessa leds värme iaf och måste då snurra snabbare (dock är det marginellskillnad)

men visst är antec bra nätagg oavsett vilket du köper

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
antec gör väldigt bra nätagg.

dessa som har blåa leds i fläkten låter oftast mer än vanliga fläktar och det är nog så i detta fall med.

skulle rekommendera ett antec nätagg utan blåa leds, för dessa är tysta.

Det beror ju knappast på att det sitter lysdioder i fläktarna som gör att dom låter mer. Folk kan missuppfatta dej.

Permalänk
Medlem

Lysdioderna i Antecs nätagg sitter inte på fläktarna för det första, utan på ställen i nätagget... fläktarna är bara genomskinliga.

Permalänk

En sak jag inte har förstått är varför True Blue 480 skulle vara bliligare än True Power 480, vad jag hört/vet är att dom är samma, bara att det inte sitter diodrar i det ena...

Hmm, jag hoppas verkligen att det kommer en extern molex på true blue, det har jag nämligen med beställt, skulle gilla det väldigt mycket då jag ofta testar fläktar och sådant utanför datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Super Joke
En sak jag inte har förstått är varför True Blue 480 skulle vara bliligare än True Power 480, vad jag hört/vet är att dom är samma, bara att det inte sitter diodrar i det ena...

Hmm, jag hoppas verkligen att det kommer en extern molex på true blue, det har jag nämligen med beställt, skulle gilla det väldigt mycket då jag ofta testar fläktar och sådant utanför datorn

antagligen för att true blue köps av fler, eftersom många gillar ljus o sånt, (inte jag dock).

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

humm hade ett sådant nätagg men det brann upp?! av någon skum andledning, pallade inte att ta ut ett nytt på garantin så det blev ett Zalaman istället funkar prima....

och jag har fortfarande inte en aning om varför det brann upp, satt och slö surfade då det sa pang och helt plötsligt så vart det en gul fin låga i datorn