Permalänk
Avstängd

Hjälp med min nya SN45G tack!!!!

Tja, jag har beställt en shuttle SN45G med följade saker:

AMD XP 2500+ Barton
256 Twinmos Orginal DDR PC3200
Seagate 120gig 7200rpm 8mb cache
Riva TNT2 Ultra (för tillfället)

Jag har satt i allting nu och det funkar fast jag har läst lite för att få ut fulla prestandan utav sin hårdvara så måste man gå in i Bios och göra lite modiferingar. Jag har ingen egenskap lr någon känsla alls för hur man ska ställa in detta, undrar om någon kunnig vet och skulle kunna vara snäll och förklara vad det är jag ska ändra i min bios , hört att man även kan klocka undrar vad jag ska ändra då för att få det och funka prima

Tack i förhand PS: jag är helt okunnig

Visa signatur

| Coolermaster Centurion | Epox nåttskit | AMD 2200 + | 1024 DDR Cas 2 | Seagate 120GB | ATi Radeon 9000 128MB @ 280 / 500 |

Permalänk
Medlem

Först så kan du testa under Advanced Chipset Features att höja FSB till 200 så år du en 3200+. Sen om detta funkar bra så kan man ge sig på timings men om du inte kan så mycket så är det kanske bra om du läser på dig lite om sådant. Om det ej funkar så får du resteta cms det ska finnas en jumper för detta. Kolla i FAQ:en också

Permalänk
Avstängd

adamsen87 låter bra det , så det ska kanske gå att få den till 3200+ även med standard kylning?

sen vad är CMS och Jumper är det då jag ska ta bort det där lilla bateriet och vänta ?? så ställs bios om ?

Visa signatur

| Coolermaster Centurion | Epox nåttskit | AMD 2200 + | 1024 DDR Cas 2 | Seagate 120GB | ATi Radeon 9000 128MB @ 280 / 500 |

Permalänk
Medlem

CMOS Jumpern sitter någonstans på ditt moderkort och det får du kola i din manual för och där står det beskrivet hur du ska göra

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du inte ska gora nagoting innan du har last in dig mer pa overklockning. Vet du inte vad en jumper ar sa ska du inte overklocka eller pilla i BIOS.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Avstängd

Alhambra Ja du har säkert rätt , men men jag har väll klockat min förra PC funkade rätt bra hm en Jumper har det nått att göra med det där bateriet man tar bort för att återställa bios ??? Vet du vart man kan läsa lite om klockning till AMD shuttle...... TJO

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min fungerar bra nu i 2145 MHz, får inte upp den i 2200 (11x200). Då startar bara datorn om sig hela tiden. Vet inte varför...

Permalänk
Avstängd

min funkar i 200FSB läget det är iof det enda jag ändrat på.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem