Ursprungligen inskrivet av Gardinen
Jag sitter ibland på en dual G4 1.4 ghz med 1.5GB RAM och arbetar med Cubase SX 2.0. Och när man ska skrolla i Cubase på Macen så går det seeeeeegt. Det änna hackar sig fram. Sen när man kommer hem till sin PC för att köra exakt samma program, så går det hur mjukt och smidigt som helst. Helt underbart.
Jag tycker att Mac OSx är lite väl lulligt med extra animationer och färger och vette f*n vad mer de har lagt.
Dessutom är det alltid en massa problem som kastar sig över en. Och det värsta av allt är ju nästan att när nånting pajjar på Macen så måste man i princip skicka in den till någon Apple reperatör eller nåt, för att fixa den. Alla MACs jag har använt har det alltid varit problem med. Antingen har de brunnit upp (bokstavligen) eller så har det varit rena hårdvarufel i den.
Och att Apple använder argumenten som att MACen är stabil håller absolut inte längre tycker jag. Jag tycker nästan att det är tvärtom. Jämför man med 2000 eller XP så finns det ingen anledning att säga att MAC OSX ska vara mera stabilt. Jag tycker det är mera ostabilt än vad XP är.
Och det finns heller ingenting som säger att MACen lämpar sig för redigering eller musik, för det funkar en P4 lika bra till att göra.
Just nu tycker jag bara att det är smaksak om man vill ha MAC eller PC, och även naturligtvis tjockleken på plånboken.