Permalänk
Hedersmedlem

JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Lo,

Hittade dessa högtalare -> http://www.harman-multimedia.com/shop_detail.html?cart=HK1_10...

Säger bara, fyfan så snygga!

Någon som vet hur de kan tänkas låta? Står lite speccs på sidan kanske inte värstingprylar men men.. JBL borde borgar för en viss ljudkvalite, eller? De kostar 1400:- på db.com.

Tror ni de duger till datorn, känns som de duger till typ spel och sånt.. vill man fin-lyssna kan man ju koppla in stereon

MVH

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Har för mig att M3 testade dom i sitt senaste nummer... har även för mig att dom tyckte att dom lät sämre än dom var snygga så...

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem

Dessa högtalare från Klipsch är nog de snyggaste jag sett, efter mina så klart...:D

http://www.klipsch.com/gmx

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Medlem

Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Lo,

Hittade dessa högtalare -> http://www.harman-multimedia.com/shop_detail.html?cart=HK1_10...

Någon som vet hur de kan tänkas låta? Står lite speccs på sidan kanske inte värstingprylar men men.. JBL borde borgar för en viss ljudkvalite, eller? De kostar 1400:- på db.com.

Tror ni de duger till datorn, känns som de duger till typ spel och sånt.. vill man fin-lyssna kan man ju koppla in stereon

MVH

Stereon är ju det ultimata. Min dator ingår i min stereoanläggning (eller var det tvärtom?).

Hursomhelst så tycker jag att JBL står för kvalité (åtminstone prisvärdhet). Det kan ju iofs. bero på att jag håller på med PA (där JBL är "mitt" märke).
Enligt siffrorna ser de ju ut att låta ungefär vad man betaler för, d.v.s. inte hyper-bra men definitivt inte dåligt. Men siffror och verklighet... nja. För övrigt tycker jag det ser lite plastigt ut.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en stereo men den kommer stå så att den inte passar så bra till datorn, bara när man lyssnar på musik..

Helst skulle man vilja ha sourround då, men dessa var så "¤&#& snygga och 1400:- känns "lagom"..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de här är rätt snygga.http://www.pwrdesign.org/threeballs/real/index2.htm Tyvärr tror jag inte att de tar sig förbi konceptstadiet.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Jag tycker att de här är rätt snygga.http://www.pwrdesign.org/threeballs/real/index2.htm Tyvärr tror jag inte att de tar sig förbi konceptstadiet.

De var ganska fina ja, men jag håller mig till de lite större grejerna

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk

Citat:

Lo,

MVH

Dom är inget att ha.. Vi köpte in ett par för att sälja i butiken på jobb. Packade utt ett par och testade dom.. Väldigt mycket skorrande i högtalarna.. Men snygga är dom. Men inget köp jag rekommenderar.

Satsa istället på Harman/kardon soundsticks och iSub.

Ser snyggare ut och har mycket bättre ljud. Fast dom är ju dyrare.

Permalänk
Medlem

Citat:

Lo,

Vit variant på en Darth Vader -hjälm?

Permalänk
Medlem

Re: Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Dom är inget att ha.. Vi köpte in ett par för att sälja i butiken på jobb. Packade utt ett par och testade dom.. Väldigt mycket skorrande i högtalarna.. Men snygga är dom. Men inget köp jag rekommenderar.
Satsa istället på Harman/kardon soundsticks och iSub.
Ser snyggare ut och har mycket bättre ljud. Fast dom är ju dyrare.

Hur funkar de med Windoze? Jag hade en iSub till min gamla iMac DV SE och den var ju kanon, det är samma "sub" va?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Hur funkar de med Windoze? Jag hade en iSub till min gamla iMac DV SE och den var ju kanon, det är samma "sub" va?

Ärligt talat, vafan spelar operativsystemet för roll?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelector
Vit variant på en Darth Vader -hjälm?

Exakt samma sak som jag tänkte när jag såg dom:

Man ska aldrig köpa med ögonen, den erfarenhet jag har är att om högtalarna är designade för att locka smaklökarna så låter dom sämre.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Ärligt talat, vafan spelar operativsystemet för roll?

De kanske inte fungerar alls vafan?

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
De kanske inte fungerar alls vafan?

Funkar inte dina talrikar i en annan diskmaskin ?

dålig liknelse kanske... men just de högtalarna har iaf inte nåt att göra med os:et... nån som har hittat några som gör det ? Skulle vara väldigt dumt isåfall.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Köpte själv ett par vita creatures och de är sååå goa, finns på macoteket Birger Jarlsgatan för typ 1300:-

Permalänk
Medlem

Vet gott om Mac-prylar som inte fungerar med Windows :rolleyes:. Har dessutom hört att Soundsticks ska strula/låta sämre i Windows, men ville dubbelkolla. Folk behöver inte bete sig som idioter för det?

Citat:

Harman Kardon's SoundSticks
-a 3-piece speaker system designed for easy plug-and-play. SoundSticks was created for USB-equipped Apple computers, such as iBook, iMac, PowerBook, Power Macintosh G3, and Power Mac G4.

Kan vara så att jag rör ihop det med USB-suben iSub (som jag hade innan, likadan som ovanstående sub) och att koppla den till en PC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej, du har rätt, soundsticks kör usb, därför kan det uppstå problem i win, men de som testat verkar ha fått det att fungera bra.

jag skaffade JBL creatures vita för 2 månader sedan, måste säga att de låter äckligt bra..
inte skorrar de här, beror ju på vilken spelare & eq inställningar man har...

skön djup bas och rent ljud till skillnad från andra 2.1 datorhögtalare runt samma prisklass jag lyssnat på, rekommenderar dem helt klart!

Visa signatur

weeee

Permalänk
Inaktiv

Tycker några ser ut som om de är designade för att man skall ha dem mellan bena medans en sår ut som en vält potta. Några var rent av lika tråkiga som Logitech högtalare medans Invader såg ut att passa på ett juppie kontor från 80-talet.

Med andra ord, jag gillade inte designen och tycker den var lite överdriven. Själv gillar jag lådor som är designade för att låta bra och inte se bra ut. Men när jag själv väljer blir det billiga och klassisktfyrkantiga högtalare.

Men en sak gör mig glad, det är att företag vågar göra lite anorlunda design. Det som inte gör mig glad är att det bara finns tre färger när det gäller tekniska prylar och att priset verkar bero på design samt hur tråkig färg man kan välja.

Permalänk
Hedersmedlem

Tufft att ni hittade min gamla tråd igen

Om någon är intresserad så köpte jag dem inte. Tur det - tror mina nuvarande Wharfendalare spöar skiten ur dem med lite hjälp från Cambridge stärkaren.

Skrattade f.ö gott åt August bild, tack för den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jämför med det som är jämförbart...suck

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JBL Creature - snyggaste datorhögtalarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Funkar inte dina talrikar i en annan diskmaskin ?

dålig liknelse kanske... men just de högtalarna har iaf inte nåt att göra med os:et... nån som har hittat några som gör det ? Skulle vara väldigt dumt isåfall.

Nej, mina tallrikar är så stora så att de får bara plats i min maskin

stereo högtalare går inte koppla direkt till datorn... inte konstigt med andra ord :D:P

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Här länge tittat på detta 2.1 system

Altec Lansing FX-6021

Otroligt snygga, passar perfekt ihop med min TFT och ljudet verkar vara något utöver det vanliga.

Kostar ca. 2K i Sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
nej, du har rätt, soundsticks kör usb, därför kan det uppstå problem i win, men de som testat verkar ha fått det att fungera bra.

Finns det någon här som kan ge mig svar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

svar på vadå?

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Hejsan, visst är de snygga, ngn som har länkar till recencioner inte fjorda av macfolk?

SVARET PÅ DIN FRÅGA: Version 2 som finns nu kopplas in via hörlursuttaget dvs inga problem!

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd sedd. Den kan gott få leva ... de nya inläggen är inte onödiga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att subben är ful som stryk... Samt att man inte kan ställa nåt på den eller så!!! Urk!
Ljudmässigt är dom nog bra, men jag gillar hårdmangel bättre och därmed står Logitech z-2200 för ett lägre pris som mig för en självklar vinnare