Muskampen 2025: Segraren korad!

Skärm med för gula färger

Permalänk
Medlem

Skärm med för gula färger

Jag har precis köpt en begagnad dator och fick en Fujitsu Siemens C992 skärm till.

Nu är det så att den ibland blinkar till och då blir färgerna på tok för gula och ibland stannar den i det "läget" för att sen efter kanske några minuter "hoppa tillbaka" till normala färger igen.

Jag har rört vid sladdarna och det verkar inte vara glapp.

Vad tror ni är felet?

Permalänk
Medlem

Om det är en gammal skärm så e den slut.
Är det en nyare skärm så är det värre ....

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Avstängd

jag hade samma problem. slängde 3 skärmar i onödan. tro det eller ej. felet var att grafikkortet var löst :/

Visa signatur

Signatur redigerat av damme, referallänkar är inte tillåtna.

Permalänk
Medlem

testa powerstrip...
kan kanske göra att det blir bätter

Visa signatur

Keep it real

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneman
Om det är en gammal skärm så e den slut.
Är det en nyare skärm så är det värre ....

Nej! Säg inte så!!

Den är väl 3 år gammal kan jag tro.

Vad är powerstrip?

Permalänk
Medlem

Glapp.

Jag har samma fel på min gamla IBM-skärm som jag nu använder som sekundär irc-skärm. Den blir gul då och då (eller ja, egentligen försvinner bara allt blått i bilden och då ser det ut så) och oftast går det att banka på skärmen/pilla på sladden så fixas det. Men ibland går det inte och då är det bara att vänta.

Det är bara att leva med, men det är inte som danneman säger ett tecken på att skärmen "är slut". IBM-skärmen har varit såhär i typ fyra år och den funkar fortfarande klockrent i alla andra aspekter

Visa signatur

hmm