Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

SonyEricsson T650!

Det har börjat ryktas om en ny mobil från SE med en kamera med 1 megapixel. Och under dagen så har en bild uppenbarat sig.

För bild, se länken här nedan.

http://www.mobilsajten.com/index.php?index=shownews&id=89

Permalänk
Medlem

den är väl tänkt att bli SE's svar på Nokia 6600 vad jag kan förstå

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lost_One
den är väl tänkt att bli SE's svar på Nokia 6600 vad jag kan förstå

Där hade det räckt med t100

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear_flap
Där hade det räckt med t100

OT: Det märks att du inte vet vad du snackar om. Den enda SE-telefon som i dagsläget kan mäta sig med Nokia 6600 är P900, och den är bra mycket dyrare och riktar sig till en annan grupp av köpare.

OnT: Utseendemässigt var det inte något fel, och insidan verkar inte heller vara jättedålig direkt.

Permalänk
Medlem

om jag inte missminner mig så har SE redan en lur me 1 Mpixel, dock är denna för japanska marknaden o nätet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
OT: Det märks att du inte vet vad du snackar om. Den enda SE-telefon som i dagsläget kan mäta sig med Nokia 6600 är P900, och den är bra mycket dyrare och riktar sig till en annan grupp av köpare.

OnT: Utseendemässigt var det inte något fel, och insidan verkar inte heller vara jättedålig direkt.

Jag anser iaf att T610 mäter sig bättre mot 6600 än Px00... Px00 är konkurrent till nokias 9210i.

Permalänk
Medlem

T650 har samma funktioner och spec som 3g mobilen z1010...dock är t650 inte en 3g mobil, men stödjer samma video standarder så man kan mms:a en video snutt till / från mobilen.

den bör även klara mp3 uppspelning, dvs kunna ha låtlistor osv & klara memorystick, men det är aningen tveksamt, får se det senare...
ser ut att vara läckta pressbilder, ser autentiska ut tycker jag, fast numera vet man aldrig.

den är en mobil som ska slå tillbaka mot nokia 6230, inte mot nokias symbian modeller.
förmodligen kommer p200/p400 att vara svaret på nokias symbianmobiler och har ett symbian os med ny version av uiq som klarar både pekskärm & knappsats, som redan idag kan ses på benQ´s symbianmobil, men p200/p400 är bara rykten, dock starka rykten, får se i slutet av året om dessa dyker upp...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jag anser iaf att T610 mäter sig bättre mot 6600 än Px00... Px00 är konkurrent till nokias 9210i.

Anledningen till att jag skrev att P900 var konkurrenten till 6600 var helt enkelt att den är den enda telefonen som SE tillverkar som verkligen kan mäta sig med 6600 (huruvida P900 är bättre än 6600 och vice versa får ni avgöra själva)
T610 ser jag mer som en konkurrent till 7250/7250i, trots att T610 tar hem den matchen lätt. Nokia 6600 vinner däremot matchen mot T610 direkt, enligt mig, då T610 blir helt utklassad mjukvarumässigt.

T650 verkar som sagt helt klart vara en intressant telefon, men det ska till mycket för att jag skall byta bort min Nokia mot den.

Permalänk
Medlem

jo, synd som fan att se inte gör budget mobiler med symbian...men de är väll för stolta för att betala series 60 licensen åt nokia...synd, skulle va bra då man kunde använda samma program osv...perfekt...känns som se komemr bli omkörda på detta planet nu när siemens mfl fixar symbianmobiler som faktiskt är omåttligt populära

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Det har dykt upp en ny bild på T650!
Se länken nedan: (vet ej hur man bifogar filer)
http://www.mobilsajten.com/index.php?index=shownews&id=104

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
jo, synd som fan att se inte gör budget mobiler med symbian...men de är väll för stolta för att betala series 60 licensen åt nokia...synd, skulle va bra då man kunde använda samma program osv...perfekt...känns som se komemr bli omkörda på detta planet nu när siemens mfl fixar symbianmobiler som faktiskt är omåttligt populära

Tveksamt, dom flesta har inte en aning om vad symbian är och T610 har sålt snuskigt bra här i sverige, tror det var GEAB som inte sållt mer av en modell sen 3310. Och t610 är ändå dubbelt så dyr.

Permalänk
Medlem

"tror det var GEAB som inte sållt mer av en modell sen 3310"

ja, och det säger ju vilken målgrupp som råkar ut för T610 nämligen de som inte vill involvera sig i tekniken och inte heller vill kunna installera program osv...

bara för att de flesta gillar en mobil betyder inte att den är bra

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Dock så är det så att T610 är bra. Jag tycker dock det är märkligt att så många har köpt en så pass dyr telefon.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

när den kom va den mycket billig med tanke på dess funktioner...färgskärm, kamera, bluetooth osv...

idag klarar många mobiler samma prylar till billigare pris, men svenskarna verkar gilla se´s stilrena design så det går fortfarande hem, en säker modern klassiker som företagen nog rekommenderar till de flesta svenssons som ska ha ny mobil men inte riktigt vet vad de själva är ute efter...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
idag klarar många mobiler samma prylar till billigare pris,

Nja, att det skulle finnas många mobiler som kan samma prylar till billigare pris stämmer ju inte så mycket....

Nämn en modell som har lika bra batterikap, blåtand, java, mophun, ir, kalender, kamera, 65k disp och ligger under 3000kr.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

såklart de inte har exakt spec, mina rätta ord är snarare att det finns fler mobil som konkurrerar i samma klass med liknande spec till billigare pris.

men du har rätt, priset är konkurrentkraftigt med tanke på t610´s spec

Visa signatur

weeee