Permalänk
Medlem

Homeworld 2

Har nyss börjat spela det otroligt roliga spelet Homeworld 2!
Jag undrar om Det är nogon annan som tycker att Homeworld 2 e ett Otroligt roligt spel??

Om det är nogån som gillar att spela det skulle jag gärna villja ha lite tips om bra taktiker , för jag är ju ganska noob på det spelet än!

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

Kör tut's. Sen spela spela spela så ska du se att det löser sig

Permalänk
Medlem

HomeWorld2 är precis som ettan ju.. bara lite bättre modeller.. orkade inte med ettan så varför tvåan..

men kör tut'sen precus som Backbash sa

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Orkade inte med ettan? Ettan är ju ett av de bästa spel som skapats någonsin! Storyn, dramatiken, empatin, musiken, grafiken är helt underbar!

Ett tips till MitNick: Spela igenom ettan först så att du får storyn i rätt ordning.

Sen är det ju alltid bra i alla RTS att döda motståndarens resurshantering, men det funkar ju inte i singleplayer.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Orkade inte med ettan? Ettan är ju ett av de bästa spel som skapats någonsin! Storyn, dramatiken, empatin, musiken, grafiken är helt underbar!

Ett tips till MitNick: Spela igenom ettan först så att du får storyn i rätt ordning.

Sen är det ju alltid bra i alla RTS att döda motståndarens resurshantering, men det funkar ju inte i singleplayer.

Kan inte annat än hålla med, synd att det inte görs flera spel som de.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag vill så gärna ha tvåan, eftersom ettan lätt är det näst bästa spelet genom tiderna (efter Doom). Men jag tror nog jag väntar till priset sjunker, för jag känner inte för att betala 400 kr för ett spel.

Permalänk
Medlem

Homeworld 2 var tillsammans med Call of Duty orsaken till att jag köpte en PC.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

Vad är HomeWorld2?

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk
Medlem

http://www.homeworld2.com/

ett RTS (real time strategy) spel i rymden. helt i 3D
skiljer sig lite mot alla andra spel. mer taktik men ändå inte som i ex: Ground Control, utan spelet har resurshantering men slagen är mer taktik-inriktatde. ett MÅSTE för alla som är interesserade av strategi och/eller rymden

"tennes control, we have visual contact with the core. [kzzz]"

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Du ville ha tips? Här har du det ultimata tipset som löser alla problem, det finns en pausknapp! Man trycker på paus och sen är det bara att i lugn och ro ge order bygga upptäcka teknologier och havra, perfekt helt enkelt.

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

Tycker att storyn i HW1 var överlägset mycket bättre än den i HW2. Tycker att det verkar som att Relic inte haft tillräckligt med resurser för att verkligen göra det de ville.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaaGnall
Du ville ha tips? Här har du det ultimata tipset som löser alla problem, det finns en pausknapp! Man trycker på paus och sen är det bara att i lugn och ro ge order bygga upptäcka teknologier och havra, perfekt helt enkelt.

Påminner mig om en kompis som var förbannad på mig för att han köpt Baldur's Gate efter att jag tjatat om hur bra det var. Det visade sig att han inte visste att man kunde pausa

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens lira Homeworld2. Jag började spela på en dell 1.4 Ghz och det flöt på tills jag kom till kapitel 9. Då brakade helvetet löst och jag fick en fps på 1... Efter ett tag köpte jag en ny dator (se nedan) och det hackar fortfarande! Patchen hjälpte ingenting och alla de senaste drivrutinerna är det skitsamma med.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk

ok jag har inte lirat ettan... men jag testade tvåan, och klarade mig igenom ca 6 banor.. fan vilket tråkigt spel.. man måste ju typ lira samma bana 4ggr för att veta hur man ska göra, så man vet när och var fienden attackerar.. usch vilket dåligt spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
ok jag har inte lirat ettan... men jag testade tvåan, och klarade mig igenom ca 6 banor.. fan vilket tråkigt spel.. man måste ju typ lira samma bana 4ggr för att veta hur man ska göra, så man vet när och var fienden attackerar.. usch vilket dåligt spel

ja vilket korkat spel att man inte bara kan vandra rätt in o klara det.. fifan

Jag personligen älskar Homeworld spelen och jag kommer verkligen ihåg hur första delens musik tog mig med storm ... det var verkligen underbart att sitta och lägga upp sina styrkor i formations till den otroligt bra musiken.... man fick verkligen känslan av att rymden är STOR

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ

Uhm varför måste du veta var fienden attackerar? Hur spelar du spel? Om de attackerade helt olika varje gång då? Vad hade du då gjort?:D

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|