Permalänk
Medlem

Värdera mi dator!?

Fudnerar som sagt på att uppgradera, så vore schysst om någon kan värdera min dator? Vi snackar BLOCKET-priser med fin text:p, inte Swec-priser. Tror ni jag skulle kunna i bästa fall få 9 tusen?

Abit NF7s - 2.0
2500+
2x Twinmos Winbond 256 PC3200
30Gb Hd
Radeon 9600Pro
Chassi + 350W Nätaggregat
CD-spelare
Microsoft Intellimouse 3.0
3x 80mm Zahlman chassifläktar

"Den perfekte speldatorn för den spelsugne":p

Permalänk
Medlem

6000:-

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Avstängd

hehe utan skärm kommer du lååååååååååååååångt ifrån 9k! haha man kan köpa en ny BÄTTRE dator för 9000...haha sry grabben!

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk
Medlem

Min dator 1 köpte jag ny i augusti för 6-7000kr

Har räknat på vad din dator skulle kosta idag ny. Dock har jag inte inkluderat chassit.

Alla priser är tagna från Buggy.

Lägsta möjliga summa
Företag Pris Produkt
shg.biz 769 AMD Athlon Barton XP 2500+/333, Sokkel A
PCaction 923 Abit NF7-S, Socket A, AGP 8X,
Codetronics 335 256mb PC3200/Original
Codetronics 335 256mb PC3200/Original
ITButikken 482 Maxtor DiamondMax Plus 8 - Hårddisk - 40 GB - inbyggd - 3.5" - ATA-133 - 7200 rpm
Netvaruhuset 1099 Club3D Radeon 9600Pro 128MB 400/400 DDR AGP Bulk
ITButikken 264 LiteOn LTD 166S - Diskenhet - DVD-ROM - 16x - intern - 5.25" - IDE
PCButiken.com 265 MS INTELLIMOUSE EXPLORER 3.0 PS2/USB OPT
Stygga Pojken 110 Microsoft Internet Keyboard
Summa : 4582

ITParadiset
Pris Produkt
899 AMD Barton XP2500+ (1.833GHz, 333MHz FBS)
951 Abit NF7-S v2.0 (nForce2 SPP, AGP 8x, 3st Dual DDR 400, 400MHz FSB, 10/100Mbps)
425 DDR 256MB PC3200 TwinMOS / M-TEC (400MHz)
425 DDR 256MB PC3200 TwinMOS / M-TEC (400MHz)
676 Maxtor DiamondMax Plus8 40GB 7200rpm (2MB Cache, 7200rpm, IDE)
1299 Club 3D ATI Radeon 9600 Pro 128MB (TV Out, 128MB, AGP 8x)
288 DVD-ROM LG 16x, 48x (16x 48x)
405 Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 (PS2/USB)
171 Microsoft Internet Keyboard (PS2)
Summa : 5539

Permalänk
Medlem

9000:-? Ne, nu får du ta och ge dig.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

HAHAHA

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaHaHaHa
hehe utan skärm kommer du lååååååååååååååångt ifrån 9k! haha man kan köpa en ny BÄTTRE dator för 9000...haha sry grabben!

Ha, jag undrar vem som är grabben pojken lilla. Jag är fullt medveten om vad man kan få för nio tusen, men alla andra är kanske inte det? Kan jag tjäna pengar på andras dumhet har jag ingenting alls emot det. Sen tycker jag gott du kan sluta spamma.

Tack för svaren iallafall. Som sagt, vi pratar om blocket-priser, inte dator-nörd-priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zunken
Ha, jag undrar vem som är grabben pojken lilla. Jag är fullt medveten om vad man kan få för nio tusen, men alla andra är kanske inte det? Kan jag tjäna pengar på andras dumhet har jag ingenting alls emot det. Sen tycker jag gott du kan sluta spamma.

Tack för svaren iallafall. Som sagt, vi pratar om blocket-priser, inte dator-nörd-priser.

tror att vem som helst som kollat i en dell-katalog (där "dator-nörd-priserna" btw är ganska höga ändå) fattar att man får bättre dator för 9000

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hörde om en mor som nyligen köpt en
dator till sin 12 åriga sons födelsedag nyligen.
Hon hade köpt en p133 med
14"skärm och matrisskrivare för 5000:-.

Undrar hur glad han blev...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Det var fan taskigt gjort av säljare, idiot:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Kanske inte finns någon lag mot sånt "lurendrejeri", men man kan ju läxa upp personen lite personligt så kanske man får tillbaka lite pengar. Det där va faktiskt väldigt grovt.
Jag skulle aldrig klara att sälja sånt för det priset.

On topic: Ta inte mer än 7500kr. Varför utnyttja andras dumhet? Mår illa av sådant... Ush ush.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaHaHaHa
HAHAHA

Sluta posta såna här skräpinlägg, annars blir du inte långvarig här, det är en personlig garanti från mig

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
On topic: Ta inte mer än 7500kr. Varför utnyttja andras dumhet? Mår illa av sådant... Ush ush.

Håller fullständigt med...

Permalänk

Alltså en polare sålde Amd XP2700+ a7N8X deluxe 1 512:a LG cd läsare svart chassi med chassifläkt Geforce TI 4600 för 8000spänn så det går nog

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

blocket och överpriser hör ihop.
såg nyss någon som sålde ett datorspel för 500-600 och påstog att det var skit billigt men såg samma spel för 450 inklusive porto
lägger man ihop med buggy kommer man väll alltid under utsatt pris
nog ganska gott om folk som köper in grejer från utlandet och säljer dyrt på blocket

Visa signatur
Permalänk

Såg nyss en som försökte kränga ett Playstation 2 med 2 spel, minneskort och en handkontroll för 3000kr. Såg också för någon vecka sedan att Game sålde en bundle med ungefär samma innehåll (olika spel) för 2000kr, nytt.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Fy fan för folk som lägger ut överpriser , när ja säljer något säger ja alltid vad där är värt och alla fel lr deffekter , och om dom vill veta även vad ja köpte den/det för.

Ne skärp dig och ge dom ett vettigt pris...

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Om du vill ha mer för datorn kan du ju köpa en extra 40GB disk för en billig penning. Sen kan du även säga att den lämpar sig för videoredigering då den har enormt hårddiskutrymme.
BTW. Blir lite orolig för om du skickar med OS då du inte skrivit det. Skickar du med ett? Vilket?

Permalänk
Medlem

Hah, jag får aldrig sålt mina grejjor, eftersom jag alltid vill få ut så mycket som möjligt

Men testa du med typ 7000 - det är väl ett rimligt pris, och du förlorar inte mycket på det. Om nån säljare vill pruta ner så kan du juh alltid hänvisa honom till typ Elgiganten eller nåt, där han kan få den för dybbla priset

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

för mkt...!

Du kan få en dator för 6000 kr som är ny idag, tom bättre dator.

Satsa på 5500 kr typ.

MVH Johannes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Kanske inte finns någon lag mot sånt "lurendrejeri", men man kan ju läxa upp personen lite personligt så kanske man får tillbaka lite pengar. Det där va faktiskt väldigt grovt.
Jag skulle aldrig klara att sälja sånt för det priset.

Här är en till som håller med dej.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nybben
Om du vill ha mer för datorn kan du ju köpa en extra 40GB disk för en billig penning. Sen kan du även säga att den lämpar sig för videoredigering då den har enormt hårddiskutrymme.
BTW. Blir lite orolig för om du skickar med OS då du inte skrivit det. Skickar du med ett? Vilket?

Jadå jag skulle kunna skicka med XP Pro, vilket skulle kunna dra upp priset en aning?

Permalänk
Hedersmedlem

6000kr är lagom Blocket-överpris, IMO (dock lite åt det höga hållet).

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Men asså hallå. Det är blocket!! Du kan få exakt hur mycket du vill för den. Börja på 9000kr vill ingen köpa så forsätter du så.

Visa signatur

----------------------------------------------------
http://www.google.se - The holy Graal of knowledge.
-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är någon risk att folk inte nappar när dom ser att du har för högt pris enligt dom, på då blocket. Jag har själv satt för höga priser någon gång... men folket ringer och prutar då.

Visa signatur

[AMDxp2400+ @ 2,0 ghz][DFI Lanparty NF2 Ultra][768 MB DDR PC3200@ 400mhz]
[PowerColor Radeon 9800 pro 128 MB 400mhz/345 mhz][Cheiftech Dragon Full Tower]

Permalänk
Medlem

Att skicka med XP Pro-licens skulle nog höja värdet med typ 1500 eller något.

Permalänk
Medlem

Lägg ut datorn på blocket och skriv Högstbjudande!
Då ser du hur mycket folk är villiga att betala.

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
6000kr är lagom Blocket-överpris, IMO (dock lite åt det höga hållet).

Hah, hitta precis en Duron 1.6 för 6000kr, UTAN skärm, 256mb minne, inget bra grafikkort.

Blir väl till att lägga ut en annons med "högstbjudande". Eventuellt 9000kr.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid lägga ut den med lite extra överpris så folk kan få pruta lite... mår de oftast ganska bra av fastän de fortfarande betalar över pris... Vad beträffar den stackars modern så finns med i köprätten att man inte får sälja saker till vilket pris som helst utan hon hade haft möjlighet att gå till domstol å kräva att priset jämkas då det är såpass extremt oskäligt...

slut på lektionen

Permalänk
Medlem

Har för mig att det var någon mäklare som köpte ett hus av någon gammal tant för en löjligt låg summa (det var mycket mer än hon gett för huset på 50-60 talet) som han sedan sålde det för 10 gånger mer.. Han åkte dit ordentligt på det om jag inte missminner mig.

Men sen att sälja något dyrt (inte för dyrt) är helt ok

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx