svart skärm..läst faq

Permalänk
Medlem

svart skärm..läst faq

Japp jag har sökt
Japp jag har läst faq
Japp jag har frågat på irc

Jo det är så här att jag va tvungen o formatera igår, sen när allt va klart och jag installerade BF med senaste patchen osv. När jag ska starta det så blir det bara svart i ca 5sec och sen släcks det ner och jag kommer tillbaks till windows. Det har funkat för mig innan och jag har inte installerat någon ny hårdvara eller liknande.. Jag har testat det som står i faq men inget av det där hjälpte. Ajuste, jag testade att installeraom och kolla om det funkade innan 1.5 och 1.6 patchen skulle läggas in på nytt. Och det gjorde det, även 1.5 funkade utmärkt men när jag kom till 1.6 så kom samma problem igen! Hoppas någon av er har en lösning.. är så drygt att formatera!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Avstängd

Har du testat att ändra den där RefrechAll blabla i .con filen?

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk
Medlem

Nae tror inte det.. Vilken .con fil?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Avstängd

hehe.. kommer inte riktigt ihåg vart de var.. det har stått om detta i jääääääääääääätte många trådar.. så mitt tips till dig är att du söker via sökfunktionen!

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk

När jag skulle skapa en ny profil i BF här om dagen så märkte jag att man kunnde ställa in hz där man ställde in upplösningen i spelet. Det har jag aldrig märkt tidigare, så det är kanske en ny inställning från senaste patchen. Ändra där och testa olika hz på din upplösning. Min gamla skärm pallar bara med 60hz, så det kör jag på. Man kan ställa in upp till 120hz har jag för mig. Om det är inställt och din skärm inte pallar med det så stängs det garanterat av när du ska starta en bana.
Så testa som sagt att ändra lite på det om det nu funkar som det ska i dom förra versionerna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Mr. Bravo : Han kommer ju inte ens in dit..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HaHaHaHa: jag har sökt.. Och hittat folk som får svart skärm men dom lösningarna som fixade det för dom funkade inte för mig.. Jag skrev längst upp att jag sökt!

Mr. Bravo: jag kommer som sagt inte in i spelet, kommer inte åt den funktionen då :\ så har jag installerat om 4-5ggr också och då borde det där nollställas

Visa signatur

*-'

Permalänk
Hedersmedlem

Ändra i filen "VideoDefault.con" under mappen "Settings"
Lägg till raden/regidera sista raden så den ser ut såhär

renderer.allowAllRefreshRates 1

(öppna filen med notepad)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

Funkar inte det där som det inte gjorde för mig..så måste du kolla om minnena är felaktiga.. det gjorde jag och märkte att mina nya var döda:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Drivrutiner då? Vilket grafikkort har du??

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X