Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Oftast ere ju så att de som äger en TFT "bara" har en .. och inte som i ditt fall en viewsonic och en hercules stående bredvid varandra och kan jämföra... det är ju rätt svårt att säga att en annan skärm e bättre om man inte har haft den bredvid den man jämför med.

Helt rätt.
Och dessa tester som går att läsa, så är det just precis så dem jämfört.
Då behöver man inte ens fråga sig vad som är att tillförlita sig på.

MVH
Dealon

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_031124_5_skarma...

http://www4.tomshardware.com/display/20031105/index.html

Sen har jag tagit detta från smartson.se

"Om produkten
Hyundai Imagequest Q17 är en 17 tum stor platt LCD-skärm med en responstid på 20 ms och en upplösning på 1280x1024 bildpunkter. Ljusstyrkan är 260 cd/m2 och kontrasten ligger på 500:1. Vertikal betraktningsvinkel är 125 grader, medan den horisontellt är 150 grader. Anslutningar som finns är D-sub liksom DVI. Integrerade högtalare finns att tillgå, liksom en USB-hub. Skärmen går att justeras i höjd. Mått 396x414x200 mm och vikt 4,8 kg.

Vad tycker testarna?
Testarna är ense om att Hyundai Imagequest Q17 är snyggt designad och imponerar med många funktioner och lågt pris. De flesta testare anser också att den är enkel att använda. En testare anser att det är störande eftersläpningar i bilden vid spel och film, men de andra anser att bildkvaliteten är riktigt bra. Testvinnare hos två av testarna.

Hjemme PC skriver att Hyundai Imagequest Q17 är en billig skärm som är rikligt utrustad med funktioner och finesser. Designen är riktigt trevligt. Installationen går enkelt, men man upplever att autojusteringen inte är tillfredsställande. Bilden blir mycket bättre vid digital anslutning. Menysystemet är enkelt att förstå och att använda. Betraktningsvinkeln är en av de bättre i testen även om ljusstyrkan förändras något. Testaren anser att skärmen inte håller riktigt jämn ljusstyrka rakt över. När det gäller film och spel upplevs en del eftersläpningar som störande. Ingen dålig skärm för exempelvis kontorsändamål, men kvaliteten kunde vara bättre, även om finesser och priset lockar. Hjemme Pc testar även BenQ FP767, Hansol H750, Samsung Syncmaster 172b, Eizo Flexscan L557, Hitachi CML175SXW, Sony SDM-HS73 liksom Eyegonomic X17. Testvinnare är Eizo L557 medan Hitachi och Samsung kommer tätt efter.

Tom's Hardware anser att Hyundai Imagequest Q17 är en snygg skärm som är ergonomisk och trevlig att använda. Bra med tillgång till USB-hub och att skärmen går att justera i höjdled. Även DVI-tillgången beröms. Högtalarna är riktigt bra. Det man saknar mest är möjligheten till väggupphängning. Menysystemet kan förbättras. Inställningarna känns opraktiska och svåra att förstå. Testaren menar att generellt är bildkvaliteten bättre vid användning av DVI än vid analog anslutning. Färgerna återges riktigt fint och skärmen klarar även av att återge svarta färger och skuggor bra. Skärmen passar ypperligt även för spel och film. Inga eftersläpningar upplevs. En mycket prisvärd skärm med fantastisk kvalitet. Toms Hardware testar även Iiyama AS4314UTG, NEC LCD1760V, Proview PS-776D, Solarism LM-1730 och Viewsonic VG170m. Till testvinnare utses Hyundai Imagequest Q17.

PC för alla testar tio skärmar där Hyundai Imagequest Q17 är testvinnare och LG Flatron L17170S rekommenderas. PC för alla menar att Imagequest Q17 har en fantastisk bild och en rad trevliga funktioner. Färgerna återgivs på ett imponerande sätt. Störningar och eftersläpningar existerar i stort sett inte alls. Man berömmer tillgången till USB-hub liksom DVI-anslutningen. Designen är stilfull och trevlig att titta på. Man har överhuvudtaget svårt att hitta något negativt hos skärmen. Det enda är att bilden kan upplevas något mörk, men det är relativt obetydligt. Rekommenderas starkt."

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste faktiskt tillägga att USB hubb i skärmen är inte lika dumt som det låter, skitbra om man har t.ex digitalkamera, mp3-spelare m.m så man slipper krypa under bordet när man skall plugga in.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

http://www4.tomshardware.com/displa...1105/index.html som Ilstallione tog fram tycker jag det framgår att Viewsonicen är bättre än Herculesen... (kolla på conclusion)

Visa signatur

Amd A64 3200+ * Viewsonic VP171S DVI m.m!!

Permalänk
Hedersmedlem

Från Tom´s Hardware Guide:

"Before comparing monitors, this comparative study surveyed four panel makers: AU Optronics, HyDis, LG, and Samsung.

At the time of the Tom IV 17" Comparative, only AU and HyDis were on the screen. HyDis won.

The advent of two new challengers has changed nothing. HyDis is still the winner, despite its response time of only 20 ms compared to 16 ms for the others.

Once again, it's a landslide victory for the Hercules screen. This screen is even doubly attractive to look at: On the one hand, it has the best panel available, on the other hand its black metal casing is a model of elegance.

In conclusion, as we stressed heavily in the first pages of the article, do not rely on the response times claimed! Alluring features are not enough, you need to rely on the opinion of someone who has tested the screen - preferably your own opinion, if you are given the chance of testing the screen in the store. If you insist on testing the screen in the store, which is very important, you'll be able to check to see whether or not the screen contains dead pixels."

Nu får du väl ändå ta och ge dig??

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hercules:
Yet the monitor is still by no means perfect. The transformer is external, the screen settings are not height-adjustable, there is no USB hub, and the angle of vision is still just as limited.

Viewsonic:
ViewSonic has once again achieved excellence. After a few rather disappointing models, the manufacturer is offering this magnificent VP171b. This truly ergonomic monitor can switch to pivoting mode, it can be adjusted sideways and is height-adjustable, the case is elegant, and the transformer is incorporated into the stand. All this gives it the highest grade in terms of ergonomics, 5 / 5. Furthermore, the case is most attractive, even though made of plastic.

ViewSonic has also taken care of the details. Its OSD is undeniably the clearest that we were given to test.

Hmmmm?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jo det du citerat där ger ju verkligen ett hum om bilden på viewsonicen... Om du läser mitt citat så ser du att det står "Once again, it's a landslide victory for the Hercules screen" - "On the one hand, it has the best panel available". Exakt vilken del av meningarna är det du inte förstår? Om du vill kan jag översätta dem till dig...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

mm de va hans tester de...skulle vilja se lite fler.. sluta kaxa dej så förjävligt din fjolla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*spanar efter en moderator och pekar på ~Tror~*

ilstallione: Om jag inte minns fel, finns fler tester. Kan kolla upp det lite senare.

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ~TrOr~
mm de va hans tester de...skulle vilja se lite fler.. sluta kaxa dej så förjävligt din fjolla!

Skulle tro att det var ditt sista personangrepp på detta forumet... Case closed!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jassåååå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså ärligt Tror. Det testet har jag läst också, för övrigt det som fick mig att köpa viewsonicen eftersom herculesen inte fanns att tillgå. TH ger ju på inga sett och vis Viewsonicen en dålig recension, men han säger ju klart och tydligt i conclusion (där du sa att det framgick att viewsonicen vann) att herculesen är bättre i spel. Sen att saxa det negativa i Hercules delen och det positiva i Viewsonic delen gör inte ditt "argument" bättre precis.

Inse att de båda är mycket bra skärmar, fast HyDis slår AU optronics i snabba FPS spel.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Avstängd

Hercules fick 5/5 och Viewsonic 4/5.. grattis kolla i dem andra..där vann Viewsonic!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Alltså ärligt Tror. Det testet har jag läst också, för övrigt det som fick mig att köpa viewsonicen eftersom herculesen inte fanns att tillgå. TH ger ju på inga sett och vis Viewsonicen en dålig recension, men han säger ju klart och tydligt i conclusion (där du sa att det framgick att viewsonicen vann) att herculesen är bättre i spel. Sen att saxa det negativa i Hercules delen och det positiva i Viewsonic delen gör inte ditt "argument" bättre precis.

Inse att de båda är mycket bra skärmar, fast HyDis slår AU optronics i snabba FPS spel.

En som vet vad han talar om.

Visa signatur

Permalänk

mata inte trollen!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ~TrOr~

Nu får du fan ge dig

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk

Nyfiken på om någon fått sina beställda Hercules ännu. Själv sitter jag fromt som ett lam och väntar...

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Avstängd

Beställ någon annan!

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som misstänker att ovanstående är Tror?

Permalänk

Han kan leva i sin egen värld...

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Avstängd

Halicon: tror? va pratar du om?

Visa signatur

AMD A64 3200+ * LG Flatron L1720B 17" TFT * 2x512MB TwinMos PC 3200 * GeForce FX5900 * Asus K8V Deluxe * Din mamma, din hund... oj nu kom jag av mig :)

Permalänk
Hedersmedlem

Tur att man beställde sin Herc direkt när komplett fick in den i lager.
Fick den på nyårsafton! (eller var det dagen innan)

fick betala svinaktiga 5300kr inkl frakt..men det var den värd...
Underbar skärm.

Min gamla Hyundai imagequest q910 åkte snabbt ut!

Så min rekommendation blir att köpa en q17 eller vänta p hercen

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

har en LG Flatron L1720B 17" TFT som jag precis fick hem..har inte testat den än men den är skit snygg:):):):):):)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skynda att testa för böveln!!!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Avstängd

Vet ej när jag får hem min nya dator som hade trasiga minnen:( när jag får den så ska jag testa!

Visa signatur