Permalänk
Medlem

Vilket Linux passar mig?

Jag har bestämt mig för att prova linux, jag har aldrig kört det förr men har sett hur det fungerar och så..
Jag vill ha ett "Linux med windows-look" som ser snyggt ut, vilket ska jag välja?
Helst vill jag köra dual-boot med windows xp också, hur gör man då?
Lägg gärna till en länk där man kan tanka just det Linux du tycker att jag ska prova.

/Tack på förhand.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fedora / RedHat är bra för nybörjare, enkla menyer m.m, men ser mer ut som Mac OS vilket jag tycker är toppen, mjukt och fint.

Visa signatur

NI finner mig i #vänster @ Qnet

http://www.antifasthlm.org/

Permalänk
Hedersmedlem

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=

edit: kolla även på XPde, då ser linux nästan exact ut som Windows XP...
Dualboot fixar du i installationen

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Re: Vilket Linux passar mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceman17
Jag har bestämt mig för att prova linux, jag har aldrig kört det förr men har sett hur det fungerar och så..
Jag vill ha ett "Linux med windows-look" som ser snyggt ut, vilket ska jag välja?
Helst vill jag köra dual-boot med windows xp också, hur gör man då?
Lägg gärna till en länk där man kan tanka just det Linux du tycker att jag ska prova.

/Tack på förhand.

Alla Linuxdistributioner ser likadana ut. Det finns ingen distribution som ser ut som "Windows", utan det är olika fönsterhanterare, och du kan köra alla fönsterhanterare på alla Linuxdistributioner, t.ex om du kör Redhat med fluxbox, så ser det likadant ut som t.ex Debian med fluxbox. Alltså spelar det egentligen ingen större roll vilken distribution du väljer.

Visa signatur

must!