Permalänk
Medlem

jag får osso access failed hela tiden >.<

Permalänk
Medlem

Men va drygt, kommer inte heller in..

Visa signatur

Intel C2D E8400 3.0 Ghz | Arctic Freezer 7 PRO | Gigabyte GA-EP35-DS3 | CorsairXMS2 PC6400 4GB | Seagate SATA-7200.11 500GB| Powercolor 4850 512MB | Antec Sonata III

Permalänk

Står net cong(?) på server statusen inne i spelet ? Ingen av servrarna går att connecta till, dom bara spottar ut mig hela tiden...

EDIT: Annars, till er stackare som har svårt att få ner spelet, här är några mirrors...

http://www.filemirrors.com/search.src?file=L2PreludeSetup.exe...

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Står net cong(?) på server statusen inne i spelet ? Ingen av servrarna går att connecta till, dom bara spottar ut mig hela tiden...

EDIT: Annars, till er stackare som har svårt att få ner spelet, här är några mirrors...

http://www.filemirrors.com/search.src?file=L2PreludeSetup.exe...

samma för mig ~4tiden inatt. jag som precis skulle testa spelet

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Folk loggar inte ut, men jag tror att det är därför dom stänger servern och startar den igen.

Jag heter Uibi närmar mig lvl 16

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Folk loggar inte ut, för att dom inte kommer komma in igen. En ond cirkel

Permalänk

Bah, det behövs fler servrar

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk

testat detta nu, och säger bara.
World of warcraft är mycket bättre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
testat detta nu, och säger bara.
World of warcraft är mycket bättre.

Du skulle inte kunna skriva en jämförelse på vad som är dåligt/bra osv? Tycker inte det verkar som att warcraft har något speciellt att erbjuda förutom att det just är warcraft, skulle gärna vilja ha lite feedback.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är så uttjatat med Wow är bättre WoW är bäst bla bla bla... Oki Vi förstå att WoW är något specielt i mångas ögon och förmodligen kommer den att bli bra. Men detta är också ett bra spel. Och bara för att det är ett MMORPG så betyder de inte att man måste jämnföra dem in i minsta detalj. WoW har inte ens släppt en Beta och folk jämför som galingar. (De har släppt en beta, men ingen som vi skall kunna komma in på. Och det räknas inte att spela på en Hemagjord server utan några monster.) Förstår att folk är entusiastiska och glada över WoW. Men den är inte släppt och det är Lineage. Och det spelar ingen som helst roll om WoW nu va släpp Lineage 2 är fortfarande ett riktigt bra spel. Det ena behöver nödvändigtvis inte vara bättre än det andra.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lesbian^eskimo
Du skulle inte kunna skriva en jämförelse på vad som är dåligt/bra osv? Tycker inte det verkar som att warcraft har något speciellt att erbjuda förutom att det just är warcraft, skulle gärna vilja ha lite feedback.

ok, notera att jag har bara spelat ca 5-6 timmar wow och 3-4 timmar Lineage. Och detta är första intrycket, har ingen större erfarenhet av mmorpg direkt.

Det som Wow är bättre på som jag märkt hittills:
Quest:

WoW: i början av wow har du alltid nånting att göra du kan köra på med quest och medans du gör dom så förflyttas du vidare i spelet på ett snabbt och effektivt sätt. Quest är en stor del av spelet, för att snabbare kunna bli mäktigare. Mycket lättare och veta vilka som har quest genom utropstecknet över huvudet på npc. Samt att wow har även över 1400 quest, vilket en hel del är "elit" quest, vilket du måste vara ett party av folk som jobbar tillsammans för att klara för att dom kan vara så svåra. Du kommer att hamna på ställen som du sett i warcraft 1, 2 o 3 med expansioner, att få vandra runt där warcraft historia skapades . Quest verkar så himla enormt bra gjort, du kan t ex få en quest där du skall döda en piratledare, och när du gjort det så kanske du hittar en skattkarta i hans ägodelar ifall du är uppmärksak. Som kan leda dig vidare o vidare. Eller medans du sitter o fiskar får napp på nåt konstigt som leder dig vidare på mera äventyr.

Lineage II: Väldigt få quest i början, består mest av att springa runt o dödar smådjur typ o försöka bli level 7 för att få sin första skill/magi. Man fick ett typiskt samla ihop 4 saker, nästa quest jag fick var att jag skulle springa från Dark elf början till en elf stad, och enligt kartan va det är jävla bit. Fick även en annan quest som bestod av att leverera ett svärd. Fattade aldrig vart fan skiten fanns, Du ser på kartan gula prickar som skall leda dig vidare, men efter ett tag så sitter du på 5 prickar o du har inte den blekaste jävlaste aning om vilken prick som är vad.

Sen att även hitta vilka som har quest är inte lätt, springa runt o prata me varenda jävel o hoppas på att den har en quest. Dock så vette fan hur questen är på högre nivå här dock.

Grafiken:
Wow: Antingen älskar man grafiken i wow eller så gör man inte det, jag älskar grafiken. Tycker den skapar en riktig charmig värld. Men dom har problem med städer, det hackar en hel del inne i stora städer, men det jobbas visst på det. Men det som är så himla speciellt är detaljerna, enormt detaljrikt. Screenshot för inte rättvisa för fem öre, hör fåglarna kvittra. Harar springer runt o s v.

Lineage II: Kan vara riktigt snyggt spel, om du sitter på en överklockad 3.5 ghz med ett grafikkort som kostar 10 000 kr o s v. För jävla krävande, flöt väl ok i vildmarken med 1024*768*16. Men inne i städer, inte ens wow var i närheten av detta...Här tappade jag istort sett allt intresse, det hackade så in i helvete. jag ville bara ut, man mådde illa av det.
(spec 1.7 ghz radeon 9800 512 rdram). Detaljrikedomen är kass, vi slänger ut ett par träd och hoppas på att det räcker. O lite gräsplättar lite här o var, illa kasst.

Gameplay: Storyn i wow är enligt mig helt underbar, en värld som har byggts upp i många år sen warcraft I, och enligt mig blir bara bättre och bättre. Blizzard planerar även world event, där historien går vidare med nya stora ändringar i världen. Vem vet, kanske Lich king kommer ner o anfaller Kalimdor.

Storyn i Lineage 2 vet jag inte ett piss om så skall inte säga nåt. Dock verkar sådär uppbyggt.

Dock, det är beta på båda versionerna. Mycket kommer ändras, men detta är det jag lagt märke till nu i början. Vet att 3-4 timmar inte gör rättvisa för mmorpg och jag kommer fortsätta spela betan för att senare komplettera detta. Men första intrycket är att World of warcraft kommer slå Lineage 2 imo.

Vicious: Imo är det detaljer som är det som gör ett spel, många små underbara detaljer gör ett spel underbart. Och där är wow bättre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Jag har iofs inte spelat WoW, men vad jag har sett så gillar jag klart Lineage bättre. Poängen är att man ska skapa en klan, och vara mäktigast. Jag gillar att man aldrig är riktigt säker. Det är få ställen i spelet där man INTE får döda folk. Om man blir förbannad på någon, så kan man slå ihjäl vederbörande. Det är ett jättebra sätt att avreagera sig

Permalänk
Medlem

Beengalas först skriver du "notera att jag har bara spelat ca 3-4 timmar Lineage" och sedan berättar du vad WoW har att erbjuda. Gå in på www.lineage2.com och läs där vad Lineage II har att erbjuda.

Har spelat Lineage2 i minst en vecka sammanlagt och har bara "testat" WoW-betan.

Det jag kan säga om dessa spel är:

Lineage II

Lineage II är fortfarande i betastadiet. I closed beta fanns det ännu mindre saker än det finns nu i open beta så de håller på och lägger till saker hela tiden. Men för att vara en open beta tycker jag att det är alldelles för få inlagda items.

Det är buggigt och då menar jag inte all lagg utan texturer som blir konstiga, saker som försvinner osv...

Lagget just nu beror på det stora antalet spelare. För få servar. Det laggade inte mycket i closed beta.

WoW

Det ser tecknat ut och som sagt antingen gillar man det eller inte. Utvecklarna använder sig av samma sorts quests i början för alla raser. Den ena plockar bär medan en annan ras får plocka pumpor för att återvända med dessa och få pengar eller nåt annat. Varför inte variera mer så man slipper upprepa sig om man vill spela om med anna ras?

Hus som ser ut likadant används på olika platser istället för nåt nytt.

Det bra med spelet är stämningen och världen känns levande.

Jag kommer iaf att spela WoW och får se hur Lineage II blir i slutet av betan. Så som det ser ut just nu är det alldelles för många buggar och för få items,quest osv. Det kan studtals var väldigt roligt. Länge sedan jag tyckte om nåt MMORPG så som jag gillar Lineage II. Det är inte kul i början men när du väll har passerat lvl10 börjar det bli mer intressant.

Igår hade vi riktigt roligt i väntan på att den #/¤"%(!("/# båten skulle komma. Tog en halvtimma tills den dök upp :D. I väntan på den fick vi se på lite fight mellan orcs och humans och frivilliga hopp från bryggan plus skojiga uttryck på vad som har hänt med båten och hur vi skulle slå sönder den vid ankomsten :D.

Det hela slutade med att jag föll överbord och hamnade "under, inte på" havsbottnet med två andra spelare :D. Där fick vi vänta tills GM kom och räddade oss då det inte gick att komma upp till det "vanliga" havet och gå upp på land igen. Riktigt äventyr iaf

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan man räkna med att det tar innan dom skickar ID och PWD??

För visst ska man bara ange sin e-mailadress här?
Man behöver inte registrera sig på nått annat ställe först?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det är buggigt och då menar jag inte all lagg utan texturer som blir konstiga, saker som försvinner osv...
[/url]

Intresant, det har jag aldrig upplevt. Var brukar detta hända?

Permalänk
Medlem

Jag har väl spelet en 20+ timmar och inte stött på en bugg så jag märkt det.

Hittils så gillar jag det...lvl 16 nu....men som sagt man får se efter betan hur man gör.

Kommer också garanterat spela WoW för jag tror det kommer vara ett av dom bästa MMO spelen på länge, även fast jag har problem med grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Intresant, det har jag aldrig upplevt. Var brukar detta hända?

Gludin Village, havet vid hamnen, några träd där buskar har varit ej genomskilliga har man också stött på men det är rätt ovanligt. GM vet om dessa buggar och hoppas de fixar till det snart.

Permalänk
Medlem

Har också upplevt det. Att texturerna får helskumma färger.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag förmodligen till 110 % kommer att spela WoW och Lineage 2 efter att de har haft sin release. Båda två är riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det med texturerna har jag bara märk när jag har tunic of devotion på mig och zoomar ut. armarna försvinner och en grej på ryggen.

I övrigt gillar jag detta spel väldigt mycket. Kommer inte att gämföra spelen det är helt meningslöst. gillar man inte det så e det bara att hålla sig borta. dumma kommentarer kan man vara utan, känns inte som att dom som gillar spelet har lust att höra dem ändå. Ska självklart testa WoW. Men hur bra det än blir så har jag redan bestämt mig för L2

Förresten det finns ingame events

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

vafan går ju aldrig att komma in på någon server vid den här tiden =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lesbian^eskimo
vafan går ju aldrig att komma in på någon server vid den här tiden =/

Nej, jag säger detsamma...fyfan säger jag...det står bara Net Cong...sen ser man inte mer....fyfan säger jag...just vid denna tid....

fast på deras egna sida står det online på serverstatus.....men det hjälper fan inte! Vad är det där Net Cong för något föresten?...ngn som vet?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

någon som känner för att hjälpa mig att komma igång?

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Nån som spelar på sieghardt servern och vill slå sig ihop kanske?

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Nej, jag säger detsamma...fyfan säger jag...det står bara Net Cong...sen ser man inte mer....fyfan säger jag...just vid denna tid....

fast på deras egna sida står det online på serverstatus.....men det hjälper fan inte! Vad är det där Net Cong för något föresten?...ngn som vet?

Engelskt uppslagsord
congestion

Svensk översättning
trafikstockning, stockning i allmänhet, överbefolkning (substantiv)

Permalänk
Medlem

Hmm.. Bytte från Wooden set till Tight.. Det känns som om jag bytte ner mig :/ Den extra defence man får från Tights väger ju inte upp den extra HP man får för Wooden. Dåligt system

Permalänk

lyckades bli lvl 15 nyss, weee känns skönt.

Permalänk
Medlem

NI kan alltid räkna med att komma in när klockan är 13 - 18 på dagen. 18 börjar det dock krisa. Eftersom då är klockan typ 05.00 - 12.00 i USA. Servrarna är inte så upptagna. Sedan så kan du alltid komma in efter att servern har laggat sig och startat om (disconectat alla). Har du en kompis som spelar så be honom/henna ett medela dig när den startat om. sen har du en luckapå ca 4 min att komma in innan servrarna bli Net Con. På kvällen är det nästan lönslöst att försöka komma in annars. Det går dock ibland....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta är såklart bara min egna personliga åsikt, men jag har spelat få spel som är så dryga som Lineage 2. Skulle hellre sitta och titta på en screenshot på WoW (och tänk sen att spela det) än att drälla in och lvl-grinda i L2. Det var så läskigt långtråkigt att ms-röj är mer omväxlande.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Håller med dig Huckle, det här var faktiskt ännu värre än daoc. Döda monster som en tok bara för att få lägga på en skill, hur kul är det? Levla till lvl 7 för att få EN skill?! Tragiskt spel.
Lite offt, men varför i hela världen ska alla nya mmorpgs härma daoc:s skills, slakta-nio-miljarder-monster-för-att-få-en-lvl osv... Jag väntar tills det kommer ett spel där man faktiskt kan ha kul (hoppas på WoW).