Citat:
Ursprungligen inskrivet av lesbian^eskimo
Du skulle inte kunna skriva en jämförelse på vad som är dåligt/bra osv? Tycker inte det verkar som att warcraft har något speciellt att erbjuda förutom att det just är warcraft, skulle gärna vilja ha lite feedback.
ok, notera att jag har bara spelat ca 5-6 timmar wow och 3-4 timmar Lineage. Och detta är första intrycket, har ingen större erfarenhet av mmorpg direkt.
Det som Wow är bättre på som jag märkt hittills:
Quest:
WoW: i början av wow har du alltid nånting att göra du kan köra på med quest och medans du gör dom så förflyttas du vidare i spelet på ett snabbt och effektivt sätt. Quest är en stor del av spelet, för att snabbare kunna bli mäktigare. Mycket lättare och veta vilka som har quest genom utropstecknet över huvudet på npc. Samt att wow har även över 1400 quest, vilket en hel del är "elit" quest, vilket du måste vara ett party av folk som jobbar tillsammans för att klara för att dom kan vara så svåra. Du kommer att hamna på ställen som du sett i warcraft 1, 2 o 3 med expansioner, att få vandra runt där warcraft historia skapades . Quest verkar så himla enormt bra gjort, du kan t ex få en quest där du skall döda en piratledare, och när du gjort det så kanske du hittar en skattkarta i hans ägodelar ifall du är uppmärksak. Som kan leda dig vidare o vidare. Eller medans du sitter o fiskar får napp på nåt konstigt som leder dig vidare på mera äventyr.
Lineage II: Väldigt få quest i början, består mest av att springa runt o dödar smådjur typ o försöka bli level 7 för att få sin första skill/magi. Man fick ett typiskt samla ihop 4 saker, nästa quest jag fick var att jag skulle springa från Dark elf början till en elf stad, och enligt kartan va det är jävla bit. Fick även en annan quest som bestod av att leverera ett svärd. Fattade aldrig vart fan skiten fanns, Du ser på kartan gula prickar som skall leda dig vidare, men efter ett tag så sitter du på 5 prickar o du har inte den blekaste jävlaste aning om vilken prick som är vad.
Sen att även hitta vilka som har quest är inte lätt, springa runt o prata me varenda jävel o hoppas på att den har en quest. Dock så vette fan hur questen är på högre nivå här dock.
Grafiken:
Wow: Antingen älskar man grafiken i wow eller så gör man inte det, jag älskar grafiken. Tycker den skapar en riktig charmig värld. Men dom har problem med städer, det hackar en hel del inne i stora städer, men det jobbas visst på det. Men det som är så himla speciellt är detaljerna, enormt detaljrikt. Screenshot för inte rättvisa för fem öre, hör fåglarna kvittra. Harar springer runt o s v.
Lineage II: Kan vara riktigt snyggt spel, om du sitter på en överklockad 3.5 ghz med ett grafikkort som kostar 10 000 kr o s v. För jävla krävande, flöt väl ok i vildmarken med 1024*768*16. Men inne i städer, inte ens wow var i närheten av detta...Här tappade jag istort sett allt intresse, det hackade så in i helvete. jag ville bara ut, man mådde illa av det.
(spec 1.7 ghz radeon 9800 512 rdram). Detaljrikedomen är kass, vi slänger ut ett par träd och hoppas på att det räcker. O lite gräsplättar lite här o var, illa kasst.
Gameplay: Storyn i wow är enligt mig helt underbar, en värld som har byggts upp i många år sen warcraft I, och enligt mig blir bara bättre och bättre. Blizzard planerar även world event, där historien går vidare med nya stora ändringar i världen. Vem vet, kanske Lich king kommer ner o anfaller Kalimdor.
Storyn i Lineage 2 vet jag inte ett piss om så skall inte säga nåt. Dock verkar sådär uppbyggt.
Dock, det är beta på båda versionerna. Mycket kommer ändras, men detta är det jag lagt märke till nu i början. Vet att 3-4 timmar inte gör rättvisa för mmorpg och jag kommer fortsätta spela betan för att senare komplettera detta. Men första intrycket är att World of warcraft kommer slå Lineage 2 imo.
Vicious: Imo är det detaljer som är det som gör ett spel, många små underbara detaljer gör ett spel underbart. Och där är wow bättre.