Permalänk
Medlem

A7v8x-x

Jag har massa problem med A7V8X-X och hoppas att nån kunde hjälpa mej, det hela började när jag skulle byta cpu kylare, bootade med nya cpu kylaren som skulle klara av 2200+ då fick jag ingen bild och det pep bara, bytte tillbaka samma sak, bytte cpu samma sak, bytte ram minnen samma sak, tog bort alla kort samma sak, reseta cmos samma sak, tillslut bytte jag in modekortet till ett nytt likadant för jag var nöjd med det då det funkade, kopplade in allt igen med den gammla cpu kylaren, tyvärr samma fel igen, jag har ingen som helst aning om vad som kan vara fel, är det någon som har haft något liknande fel?

Permalänk
Medlem

kan va nåt med graffekortet, prova med ett annat.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Jag testade grafikkortet i en annan dator och det funkade bra där. Är helt slut på idér om vad det kan vara för fel på datorn.

Permalänk
Medlem

Hoppas nån har nåt svar för jag har exakt samma fel på mitt!

Visa signatur

Asus A7N8X DeLuxe - Amd XP 1800+ - Asus GF4 4800 ti - 3x256Mb DDR PC 3200 - Audigy Platinum - 2x120Gb S-Ata SG + 1x120Gb Ide Ibm.

"Jag är inte lika dum som ni, jag har bara otur när jag tänker...!"