Skillnad på Audigy LS, 2, och 2ZS

Permalänk
Medlem

Skillnad på Audigy LS, 2, och 2ZS

Jag ska köpa ett ljudkort som jag ska koppla till en hemmabioreciever och för att ha när jag spelar. Jag tänkte köpa ett Audigy 2 bulk för ca 800 kr. Men jag undrar om det är något att ha och vad skillnaden är mellan 2an och 2ZS eller LS(som väl är audigy1?)
Hoppas någon har koll på det här och kan hjälpa mig?!
Vänliga hälsningar Tomas

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D | 32 GB RAM | B650E-F | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

ZS är en uppdaterad variant av 2:an. LS vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Vanliga Audigy 2 (bulk) är helt okej men har sämre ljudkvalitet jämfört med ZS. Audigy LS är någon konstig budget-blandning av Audigy 1 & 2.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk

om man jämför nvidia Soundstorm ljudkortet på mitt mobo och Audigy LS...

Någon som har någon erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Erfarenheten är att creative har värdelösa drivrutiner...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SamiRaj
Erfarenheten är att creative har värdelösa drivrutiner...

Irreterande dom inte har fullständiga drivrutiner utan bara uppdateringar till äldre (intsallera från gamla skivan sedan uppdatera).

Iofs var det ett tag sedan jag använde dom kanske blivit bättre nu.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Dom drivrutinerna som är med WinXP är dom stabilaste som går att hitta när det gäller SBLive iaf...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004