nerklcokad amdprocessor skröna eller ej?

Permalänk
Avstängd

nerklcokad amdprocessor skröna eller ej?

Hejsan!

Har hört av en kompis att Amd skall ha tillverkat för många 3000+ (tror jag kan vara 3200 också)processorer som de inte har fått sålt dessa. För att få bort dessa ska Amd tydligen klockat ner dessa till Barton 2500+. 2500 processorernas färg skall ju tydligen vara bruna medans 3000(eller 3200)+ processorernas skall vara gröna! Stämmer detta eller är det bara några av de skrönor som cirklar runt i processorernas värld?

(jag har sökt i forumet efter en sådan här tråd men hittade inget men om någon vet en tråd som den här kan ni väl ge mig en länk!)

//jare

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

det har inget med färgen att göra, det är nog halvt om halvt en skröna. det är amd modeller som tillverkas med 11 i multipel som blir 2500+ om dom inte klarar 200 fsb vid 1.65 volt, gör dom det så blir dom märkta som 3200+

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
det har inget med färgen att göra, det är nog halvt om halvt en skröna. det är amd modeller som tillverkas med 11 i multipel som blir 2500+ om dom inte klarar 200 fsb vid 1.65 volt, gör dom det så blir dom märkta som 3200+

jaha så alla (inklusive mig) som kör sin 2500+@200*11 stabilt i 1,65 ljuger alltså

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
jaha så alla (inklusive mig) som kör sin 2500+@200*11 stabilt i 1,65 ljuger alltså

om jag omformulerar det han sa lite så kommer du inte kunna bli kallad för lögnare

"det är amd modeller som tillverkas med 11 i multipel som blir 2500+ om dom inte klarar AMDs test för att köras i 200 fsb vid 1.65 volt, gör dom det så blir dom märkta som 3200+"

märk väl: _AMD's_ krav..

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

Det har med tillgång och eftergrågan att göra.
Om AMD får en ny stepping på Athlon XP där alla processorer klarar 3200+ på 1.65v så kommer dom ändå klocka marioteten lägra för att fylla ut det marknads -segmentet.

Permalänk
Medlem

Frostyfog: tack för den, var det jag menade

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

jag kollade min 2400+ med uAMD och fick iaf reda på att det är en nedklockad 2700+

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem

Dom gör inte processorer efter XP-rating, dom gör helt enkelt Barton-prollar, sen får som folk här redan har sagt, dels prollens prestanda men framför allt marknaden/efterfrågan styra vad det blir för märkning på dom!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.