Permalänk
Medlem

Kommer inte åt hemsidor

Sen ett par dagar tillbaka så kommer jag inte in på enstaka hemsidor, ber jag nån kompis så kommer dom in utan vidare. Vad ska jag börja kolla? Jag har startat om både routern och ADSL modemet utan resultat... är det bostream som horar sig igen? Kommer t.ex inte åt http://www.katshing.se/ kör scream btw

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är nån tröst så kommer inte jag heller åt sidan

ISP: Internet5

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaWeN
Vet inte om det är nån tröst så kommer inte jag heller åt sidan

ISP: Internet5

Liten tröst är det kanske, då felet kanske inte enbart är hos mig, men jag fattar inte hur det kan funka klockrent hos andra

Permalänk
Medlem

De kanske har flyttat sina servrar eller något?
Då kan det ta olika lång tid för olika operatörer att uppdatera sina register och gör då att vissa kommer in och vissa gör det inte.. för mig fungerar sidan "Klockrent" Vad får du om du kör en ping på www.katshing.se?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
De kanske har flyttat sina servrar eller något?
Då kan det ta olika lång tid för olika operatörer att uppdatera sina register och gör då att vissa kommer in och vissa gör det inte.. för mig fungerar sidan "Klockrent" Vad får du om du kör en ping på www.katshing.se?

Resultat när jag pingade www.katshing.se
Skickade=4 Mottagna=0 Förlorade=100%

Kör jag samma adress i VisualRoute så säger den "Anslutningar till HTTP port 80 nekas"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael G
Resultat när jag pingade www.katshing.se
Skickade=4 Mottagna=0 Förlorade=100%

Kör jag samma adress i VisualRoute så säger den "Anslutningar till HTTP port 80 nekas"

Vilken IP får du som svar på pingen?
Jag får timeout på mina paket men sidan fungerar. De svarar helt enkelt inte på ping. Men som sagt, vad för ip?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken IP får du som svar på pingen?
Jag får timeout på mina paket men sidan fungerar. De svarar helt enkelt inte på ping. Men som sagt, vad för ip?

193.12.120.171

Permalänk
Medlem

Hmm. Samma här men här fungerar det utan problem.
Antar att du testat utan routern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm. Samma här men här fungerar det utan problem.
Antar att du testat utan routern?

Japp det har jag testat, samma resultat...

Permalänk

Kolla så du har cookies på lägsta nivån under tools->internet options
->privacy i Internet Explorer.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.