Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Klaga på min sida

http://swedat.mine.nu

Klaga gärna, den är allt ifrån perfekt. Jag håller på att bygga den så den är inte klar. Om ni undara varför inge fina mjuka linjer. Det ska vara stilrent... om jag inte får till nåt anant jävligt snyggt men det lär inte hända på ett tag.

Permalänk
Medlem

Orkar inte säga mycket, men jag säger som w3c validatorn säger och w3c-validatorn säger:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fswedat.mine.nu...

Dessutom ser den säkert inte lika i firefox som i ie.
Såhär ser den ut i firfoex iaf
http://nulleman.mine.nu/nulleman/damm/swedat.mine.nu.jpg

Permalänk
Avstängd

Den var väldigt... grå.

Dessutom fungerade den inte helt i andra browsrar än IE (se nullemans inlägg för att se hur du ska fixa det)

Permalänk
Medlem

Copyrighten hamnar snett i firefox...

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit allergisk mot textsnuttar som säger nåt i stil med "sidan optimerad för ieX+ med upplösning X*Y".
Sånna texter gör att sidan sjunker ett flertal steg i mina ögon, även om den så skulle vara snygg.

Permalänk
Medlem

jaja men den är ju "optimerad" för det.
Dom saker som nulleman tog upp har jag nu fixat förutom två saker
1. Den klagar på en extern länk till en php sida.
2. den klagar på nån font-family grej i css:en på linje 0 ???? fattar inte vad det är.

Förutom det så är den godkänt html 4.01 och css 2 så funkar den inte i eran browser så är det fel på den. Jag har skrivit all css i css 2 och all html enligt html 4.01.

Permalänk
Medlem

Ser ut som stryk i firefox. Gör om gör rätt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baldag
jaja men den är ju "optimerad" för det.

Jag har en tokig idé, varför inte göra så att den inte är optimerad för något utan fungerar i både IE och firebird?

Somsagt, det är en tokig idé.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag har en tokig idé, varför inte göra så att den inte är optimerad för något utan fungerar i både IE och firebird?

Somsagt, det är en tokig idé.

Vissa tror att det finns en motsättning mellan att få den att fungera i båda.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

w3c klagar på &, byt ut det mot &.amp; (utan punkten så fixar det sig)
MEN du kan lätt ignorera det felet då det egentligen inte är fel, bara ett sätt som w3c tolkar din sida.

Permalänk

Daniel: Vadå: "en motsättning mellan att få den att fungera i båda"
Det funakr inte i båda, antingen väljer man att fixa den till ie eller firebird

Sen tyckte ajg att den där sidan var otroligt FUL! Fast den där paintball grejen verakde rätt ball

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Klaga på min sida

Citat:

http://swedat.mine.nu

Klaga gärna, den är allt ifrån perfekt. Jag håller på att bygga den så den är inte klar. Om ni undara varför inge fina mjuka linjer. Det ska vara stilrent... om jag inte får till nåt anant jävligt snyggt men det lär inte hända på ett tag.

Om du vill ha den stilren, så använd andra färger. De som används nu passar inte bra utan bilder.

Permalänk
Medlem

Har fixat allt nu så detenda den klagar på är en EXTERN länk till en sida. Den grejen kan jag inte påverka. Förutom det så är den godkänd av w3c så funkar den inte för er är det fel på ERAN browser inte min kodning.

Permalänk

Såg iaf lika dan ut både i IE och Mozilla firefox 0.8 för mig.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Har fixat allt nu så detenda den klagar på är en EXTERN länk till en sida. Den grejen kan jag inte påverka. Förutom det så är den godkänd av w3c så funkar den inte för er är det fel på ERAN browser inte min kodning.

Men snälla nån, varför ska folk vara så godtrogna till ie?
Jag kan lätt bygga sidor som valideras korrekt av w3c, men ändå inte ser likadann ut i ie och firefox.

Bara för att w3c validerar din sida korrekt så betyder inte det att den visas lika i alla browsers. Ie följer inte dom standarder som finns, det gör firefox (till större del iaf)

Ta din copyright-ruta. Ska det vara korrekt så saknar du säkert något attribut som gör att den häller en viss storlek, i IE så hittar den det felet och rättar det, däremot i firefox så gör den inte det, för att den tycker du skall fatta det själv.

Tanka hem firefox och gör om sidan så att den funkar i firefox, då funkar säkert lika bra i ie också.

Permalänk

Copyrighten blir fel som någon skrev. Och det är nog bättre att ha en ljusgrå färg som bakgrund där texten är, bättre för ögonen då typ :). Jag gillar inte heller att texten börjar precis vid kanterna.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Betong grå har aldrig varit min favorit färg, måste jag säga mer?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Såg ju skoj ut.. om man gillar asfalt. Lite färger vore ju lite roligare, särskilt när det mestadels handlar om paintball.

Varför absolutpositionerar du allting? Känns lagom onödigt IMO. Antagligen därför det ser olika ut i IE jämfört med en vettig läsare oxo. Antar att IE har sina egna idéer om vart den ska börja mäta när man positionerar saker.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.