Permalänk
Medlem

50 fps med radeon 9600XT

tja ja har ett problem. ja har en skit datorn --> intel celron 1700 512 ram. Innan hade ja ett geforce4 mx 440 och då hade ja 60-70 fps på dust2 i cs men så köpte ja ett radeon 9600XT och ja fick 40-60 fps bara.

vissa säger att ja ska uppdatera min bios för att radeons nya kort bråkar med gamla moderkort. och vissa säger att det är för att min dator är skit men om min dator är skit så varför fick ja 60-70 fps med mitt gamla 3d kort som suger ==) tack hoppas på svar som kan hjälpa mej

Permalänk
Medlem

testa med andra drivisar

Permalänk
Medlem

Har hört att inte 9600 kortet är så bra till cs , men andra spel funkar den bättre till.

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Har hört att inte 9600 kortet är så bra till cs , men andra spel funkar den bättre till.

haha klart dom funkar fint men dom har lite drops.
de kan va cpu som är lite seg

Permalänk
Avstängd

Har du formaterat?

Permalänk
Medlem

tja ja har formaterat nyss men det hjälper inte. men ja spelar Lineage2, tror ni ja kommer ja bättre fps där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaRude
haha klart dom funkar fint men dom har lite drops.
de kan va cpu som är lite seg

Seg jag lira 1.6 på en 900 mhz celeron, 256 minne , tnt2 nått heter graffkortet , hade 30-60 oga graffkortet , inte fel på cpu:n om han har sådan låg fps i cs.

Visa signatur

Fractal Design Define S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce

mitt fungerar hur bra som helst.

1Ce du kanske inte har installerat VIA drivrutinerna (om du har sånt)
installera directX9b (vet ej om det hjälper )

Permalänk
Medlem

När sa jag att jag hade kortet ?

Visa signatur

Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_ooops
tja ja har formaterat nyss men det hjälper inte. men ja spelar Lineage2, tror ni ja kommer ja bättre fps där

Nej Du kommer få mycket mindre FPS faktiskt. Kanske en 10-15 stycken för att vara precis. Om du inte är i staden. Då får du bara ha en liten FPS.

Permalänk
Medlem

Det finns flera trådar om samma problem. ATI & CS = Nja

Många säger att dom inte har det minsta problem med låg fps i CS ch då med Ati kretsar.

Men en sak är ganska säkert, Nvidia & CS det funkar riktigt bra.

Om man enbart är ute efter ett grafikkort som man enbart ska lira CS på så rekommenderar jag att du skaffar dig ett grafikkort med Nvidias kretsar.

Själv har jag ett 9600XT som jag försökt att optimera för att ligga på 100fps i CS(1280x1024).
Har fps droppar på aztec men annars funkar det bra på de andra banorna jag spelat.!

Testa med olika drivrutiner(Catalyst, Omega mm)
Vertical Sync = Off
Fastwrite = Off

Japp, det var det jag hade o säga, skål!

Mvh dabean

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean

Många säger att dom inte har det minsta problem med låg fps i CS ch då med Ati kretsar.

Om man enbart är ute efter ett grafikkort som man enbart ska lira CS på så rekommenderar jag att du skaffar dig ett grafikkort med Nvidias kretsar.

Själv har jag ett 9600XT som jag försökt att optimera för att ligga på 100fps i CS(1280x1024).
Har fps droppar på aztec men annars funkar det bra på de andra banorna jag spelat.!

Vertical Sync = Off
Fastwrite = Off

Mvh dabean

`

hur stänger man av Fastwrite ?

Permalänk
Medlem

jag hade min 9600 xt med ett gammalt moderkort och det gick bokstavligen skit dåligt.

nu när jag har ett någelunda "modernt" moderkort funkar det aldeles utmärkt.
så mitt tips är att du köper ett nyare moderkort.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_ooops

Tips är att slå på minimal frame rate (eller vad rutan ny hette) innan du går in i en stad. Mitt spel stannade upp i flera sekunder innan jag gick in i Gludio om jag inte gjorde så (samma sak på min kompis maskin med samma konfiguration förutom att han har ett 9800pro).

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean

Vertical Sync = Off
Fastwrite = Off

Mvh dabean

Okej , Jag har ett radeon 9800pro , För 5 dagar sedan hade jag cs i 800x600 @120hz (99fps) , jag tyckte den var lite seg i windows , hade virus osv. Gjorde en format på hela datorn ,drog ner Ati senaste driver , och nu när jag startar cs så har jag 70-99 , den droppar på skumma platser såsom b port på de_dust2 (relativt lite krävande miljö). Hur som helt jag vill ha en utförlig guide på hur jag ska kunna ta bort vertical sync? jag har gjort det innan i CCC , men nu , PUTS väck , riktigt irriterande hoppas nån kan förklara var det finns. Jag har scannat hela ccc , hittar inget om opengl eller vertical sync - HJÄLP MIG !

Permalänk
Medlem

Spelar iofs ingen roll mellan 70-99 fps eftersom det mänskliga ögat bara kan se i 72fps.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Klosterkatten --> Kör med 100FPS med V-Sync på sen slår du fps_max 72 så ser du skillnaden.

För att hålla 95-100fps i CS1.6 konstant behövs 2,4ghz eller motsvarande AMD. Och 9700Pro uppåt.

Då menar jag att CS inte är sönderkonfat så det ser ut som lego, och att GFX kan driva i smokes på aztec.

Alltså OT så kommer du inte att hålla 100 limmat med den proppen vad du än gör. Inte ens med 640 x 480 och sönderkonfad .cfg.

Permalänk
Medlem

Jag lirar med ett x600 på min bärbara. Jag har 100fps i cs.

x600 är ju ett 9600 fast med pci-e

Permalänk
Medlem

mitt 9600XT körde på AGP 4x från början när jag fick det,haft det sen juli och upptäckte för nå vecka sen att man kunde ändra till 8X och slå på "ATI Overdrive" vilket ger en en liten boost vilket gjorde jag fick lite mer poäng i 3dmarks och kunde få några fps mer i spel.

"Högerklicka på skrivbordet;Egenskaper;Inställningar/settings;Advanced."
Tittar du runt där hittar du dom sakerna.

Och jag har ca 99fps hela tiden så länge inte folk smokar eller jag critar med en jävla massa bottar på Aztec,det krävde mer än ja trodde..iaf med dom bottarna jag har nu.

Permalänk
Medlem

stängt av vsync? fps_max 100?. DNA Drivers?.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Men man behöver ingen märkvärdig dator för cs. Min bror sitter på en AMD sempron 1.5 ghz och 256 ddr oså ett saphire 9200se atlantis. Han har 100 fps på 1024*768 blir lite droppar, men när det där grafik kortet gick på en celeron 1800 mhz o 256 ddr pc2100 så låg den på 40-60 fps

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aetox
Okej , Jag har ett radeon 9800pro , För 5 dagar sedan hade jag cs i 800x600 @120hz (99fps) , jag tyckte den var lite seg i windows , hade virus osv. Gjorde en format på hela datorn ,drog ner Ati senaste driver , och nu när jag startar cs så har jag 70-99 , den droppar på skumma platser såsom b port på de_dust2 (relativt lite krävande miljö). Hur som helt jag vill ha en utförlig guide på hur jag ska kunna ta bort vertical sync? jag har gjort det innan i CCC , men nu , PUTS väck , riktigt irriterande hoppas nån kan förklara var det finns. Jag har scannat hela ccc , hittar inget om opengl eller vertical sync - HJÄLP MIG !

Hjälp.

Slutade spela CS för 1 år sedan.

Först kan du prova att gå in på ATi´s inställnings menyn. Om du inte har CCC så kan man iaf ställa in ifall man vill ha "Performance eller Quality"

Drag ner till Performance på både Direct3D och på OpenGL. Då kommer det auto att bli VS av.

Har du CCC så vet jag inte hur man gör.!

Mvh Dabean

Permalänk

Tjena.. stäng av vertical sync så får du bättre fps..

Visa signatur

Tro det eller ej..

/Dahlberg