Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem

Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

- Nintendo DS. Portabel 2D/3D maskin, två skärmar, touch screen, mikrofon, trådlös multiplayer lokalt (bluetooth?) + över nätet (WiFi). Publiken vrålade när de visade ett Metroid Prime-liknande spel för maskinen.

- Nytt Zelda för GameCube... med realistisk grafik. Såg otroligt snyggt ut, och hade en betydligt mörkare och dramatisk ton än Wind Waker. Mycket, mycket jubel.

Andra spel som såg bra ut var Metroid Prime 2: Echoes till GameCube (nu med multiplayer), och Zelda: The Minish Cap, nytt 2D-äventyr till Game Boy Advance.

Permalänk

aaaarrrggghhhh vill se!

Finns det inga bilder eller nåt?

Permalänk

Såg presskonferensen nyss.. så jäkla coolt!
Vill ha Nintendo DS nu!

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
aaaarrrggghhhh vill se!

Finns det inga bilder eller nåt?

Hela presskonferensen samt småklipp bör väl gå att ladda ner från GameSpot i bra kvalitet inom kort. Vill definitivt se den där Zelda-trailern igen.

Man kan väl säga att de skärpt till sig lite efter förra årets E3-fiasko med GC/GBA-connectivity och Pacman VS. Nu gav de sina uttalanden om att det är spelen och inte hårdvaran som spelar roll lite substans. De hade även lite aggresivare stil och drog sig inte för att dissa Sony och Microsoft lite.

swe_hacker: Ja, jag med faktiskt. Trodde det skulle vara en fånig gimmick, men nu är jag ganska säker på att den kommer göra succé. Har lite undrat vad två skärmar ska bra för, men de kom med en bra idé: att kunna ha en 1:a- och en 3:e-personsvy samtidigt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
- Nintendo DS. Portabel 2D/3D maskin, två skärmar, touch screen, mikrofon, wireless lokalt + över nätet. Publiken vrålade när de visade ett Metroid Prime-liknande spel för maskinen.

- Nytt Zelda för GameCube... med realistisk grafik. Såg otroligt snyggt ut, och hade en betydligt mörkare och dramatisk ton än Wind Waker. Mycket, mycket jubel.

Andra spel som såg bra ut var Metroid Prime 2: Echoes till GameCube (nu med multiplayer), och Zelda: The Minish Cap, nytt 2D-äventyr till Game Boy Advance.

Nintendo DS = Bakåtkompatibelt med GBA, WiFi (onlinespel/funktioner) och upp till 16 spelare i lokalt trådlöst nätverk, räckvidd 100 feet (30m). Släpps i slutet av året i Japan, och första kvartalet i Europa. Var dessutom rätt snygg. Dessutom utlovades det 400 nya spel i år till Gamecube och GBA.

Blev onekligen imponerad av Zelda, såg väldigt bra ut. Lite inspirerat av sagan om ringen kändes det som. Link ser ut som i Soul Calibur.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

BIlDER!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Ser jävligt fint ut

Nintendo DS skulle ju inte vara helt fel det heller...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte anklaga dem för att ignorera sina spelare längre. Men verkar de ha övergett tanken på onlinespel med Gamecube helt då?

Såg förresten en läckt bild på Nintendo DS-maskinen tidigare idag, och då var det ett Mario Kart-spel på skärmarna, med spelskärmen däruppe och placering + karta nedanför. Undrar om det var ett riktigt spel eller bara ett demo?

Permalänk

gillar att Zelda har blivit mer vuxet.

Tror att man kommer bli van med att ha 2st skärmar, precis som allt annat som är nytt. hoppas att spelutvecklarna kan komma på bra idéer för Nintendo DS.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

Ge mig en bild på DS!

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Nya Zelda kan nog bli riktigt trevligt. *Gnuggar händerna*

Permalänk
Medlem

Förstod inte riktigt om den där DS maskinen. Är det som en gameboy alltså dålig grafik eller precis som en GC fast portabel?

*Edit*
Zelda spelet ser VÄLDIGT imponerande ut och om dom ska släppa 400 spel till Gamecube och Gameboy är ingen gladare än jag

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wolfiie
Förstod inte riktigt om den där DS maskinen. Är det som en gameboy alltså dålig grafik eller precis som en GC fast portabel?

Den ska tydligen ha grafik som liknar Nintendo 64, 3D-grafik alltså (fast naturligtvis har den 2D-grafik också). Kör gamla GBA-spel också.

De visade två demos på den, vet inte om det var riktiga spel eller bara "tech demos". Det första var ett som såg ut som Mario 64, där Mario och Wario flög runt slottet från öppningsscenen i Mario 64. Det andra var något som såg ut som Metroid Prime.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ge mig en bild på DS!

Det liknar nintendos gamla Game&Watch om du kommer ihåg dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_hacker
Det liknar nintendos gamla Game&Watch om du kommer ihåg dom.

Jodå, men jag vill se ändååå

Var får ni all info ifrån, har nån av er varit på E3?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

bilderna ser ju minst sagt imponerande ut. och DS låter ju som det kan bli bättre än vad jag trodde det skulle bli iaf. trevligt.

när var det segas presskonferens är?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Äntligen verkar det som om Nintendo har hajjat att de inte är ohotade på marknaden som de var i böran på 90-talet. Om de löser de garanterade Batteriproblem som kommer att medföras med 2 skärmar och intensiv 3dgrafik så kanske det är något att ha. Så länge de kommer att lansera den som en fristående enhet och inte dra någon GBA-Gc grej igen.
Men om den är kompatibel med Gba så körs den på kasseter? Kan ju inte direkt vara ett bra drag. Även fast man bortser från de Piratkasseter som kommer inom 24 h och det begränsade utrymmet så kommer även priset för minnerna att reflekteras på spelen. Och det är inte många idag som köper ett gba spel för 600 spänn...
Det nya Zelda till gba. Någon som vet om det använder LTTP motorn eller Four Swords moton? Fristående eller något jobbigt linktjaffs ala Four Swords till gc? Bilder?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Har ju skapat en tråd om filmen redan

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Har ju skapat en tråd om filmen redan

Den här tråden skapades för nån timme sen...

Hands-on med Nintendo DS, med bilder (GameSpot har också en artikel och bilder, men deras site håller på att rasa ihop av belastningen): http://cube.gamespy.com/articles/513/513341p1.html?fromint=1

Bi99uy: Nintendo DS tar SD-minnen för DS-spel samt "gamla" GBA-kassetter, och Legend of Zelda: The Minish Cap har grafik som liknar Four Swords.

EDIT: Verkar på GameSpot som att det inte är SD utan ett eget format.

Permalänk
Medlem

Hoppas Zelda kommer ut i år, för min gc har stått orörd i flera månader. Av dom 400 spelen som kommer släppas tror jag tyvärr inte många kommer vara särskilt bra.

Zelda och Metroid 2 räddar dom lite..

Permalänk
Medlem

Gött att det nya zelda är mer verkligt. Wind waker tog fan bort hela känslan med spelet med sina fula tecknade figurer. Detta kommer jag verkligen köpa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var ju det här som skulle släppas till gamecube(dolphin) redan innan cuben var släppt. Kommer ni inte ihåg den där videon där Ganon fightades mot link?

Sen bytte dom ju spår totalt. Wind Waker är ett asbra spel men Ocarina of Time knäcker det i känsla, har lite svårt för cel-shading.

EDIT: Står massor på IGN

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Filmen till Zelda imponerar verkligen. Betalade 30 dollar för ett års prenumeration för att jag tröttnat på att inte kunna se alla filmer d ehar och det var värt att få se den i högupplöst quicktimeformat.

Permalänk
Medlem

Om det bara kommer till Gamecube så skall jag ta och köpa mig en sådan kostar ju bara 989 med Zelda collectors Edition

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Om det bara kommer till Gamecube så skall jag ta och köpa mig en sådan kostar ju bara 989 med Zelda collectors Edition

Vad skulle det annars komma till, Playstation? Det är väl klart att det bara kommer att komma till Gamecube (alternativt till en nyare generation av Nintendos konsoler i framtiden).

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Filmen till Zelda imponerar verkligen. Betalade 30 dollar för ett års prenumeration för att jag tröttnat på att inte kunna se alla filmer d ehar och det var värt att få se den i högupplöst quicktimeformat.

Eller så laddar man ner filmen direkt från nintendos officiella hemsida? Eller ign?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!