Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem

DS låter ju jäkligt intressant, ja... intressantare än Sonys PSP. Nintendos konferens var ju helt klart den bästa.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag tyckte Miyamoto hade en fin T-shirt

Man kan inte tro att han är 50+ föresten.. Han ser mer ut att vara runt 25, måste vara hans barnasinne/fantasi som håller honom ung

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad dom hittar på med Gamecube 2.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bemushroomed
Jag tyckte Miyamoto hade en fin T-shirt

Man kan inte tro att han är 50+ föresten.. Han ser mer ut att vara runt 25, måste vara hans barnasinne/fantasi som håller honom ung

Tyvärr så har han problem med hjärtat :/

Men som du säger... han ser verkligen inte ut som 50+. Jag kommer nog börja gråta när han dör... landsorg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Tyvärr så har han problem med hjärtat :/

Men som du säger... han ser verkligen inte ut som 50+. Jag kommer nog börja gråta när han dör... landsorg

Han dementerade att han hade det, läs vad han så på ign.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Snacka om jubel i publiken när de såg vem som red på hästen :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Skulle tro att det också blir en överaskning, men inte helt utan grund så skulle jag satsa på att det släpps på den amerikanska marknaden nångång i höst/vinter ev. alldeles innan jul

De sa att det skulle finnas en version att spela till nästa e3 så gissar på hösen om ett år.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nintendos konferens var ju helt klart den bästa.

som vanligt :D.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Ful som stryk är den i alla fall:

(http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040513/nds.htm)

Permalänk
Medlem

Åhh vad gött med ett nytt Zelda som liknar Ocarina Of Time, just nu sitter man ju o lirar SNES :p, Zelda Link to the Past det är lika skoj idag som för 10årsedan skall köpa en GC nu med Zelda the collection för 989 o lite things ska bli så skoj o få feeling igen

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Ful som stryk är den i alla fall

(http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040513/nds.htm)

Nintedo har sagt att den designen inte är final

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

De sa att det skulle finnas en version att spela till nästa e3 så gissar på hösen om ett år.

Höh, skrev jag "efter jul", skulle ju stå nångång under våren

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Höh, skrev jag "efter jul", skulle ju stå nångång under våren

Hmmm man får väll vänta till våren..suuck!

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Nintedo har sagt att den designen inte är final

hoppas verkligen det, är det inte dags att gå ifrån allt plast och utsmycka dom lite lyxigare istället?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Han dementerade att han hade det, läs vad han så på ign.

Lies....

Men okej... kanske det... har inte läst den.

Permalänk
Medlem

Han var ju i alla fall lätt coolast när han stog med Master Sword framför publiken

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
n-gage var oxå ett stort kliv jämfört mot vad som fanns på marknaden plus att den kunde spela musik osv . Men utan några riktigt bra spel blev det ingen hit precis . Du får tänka på att Nintendo alltid slagit andra bärbara konsoler som varit mycket bättre än deras egna som neogeo pocket , game gear , wondeswan osv .Att Sonys psp är kraftfullast är ingen garanti för att den kommer bli en succe

Dock måste jag säga att sony har en rätt bra bärbar konsol men vi får se om det kommer några riktigt bra spel . Sedan kan man undra lite över batteri tiden oxå vilket jag inte läst något om

Sony har sagt att batteritiden ligger på 10 timmar om man endast spelar musik, kollar du på en film så är batteritiden 2.5 timmar.
Så logiskt sett borde speltiden när man spelar ett spel vara 5-6 timmar.
Vilket är under godkänt. 8 timmar är i minsta laget. 5-6 är bedrövligt.
För att inte tala om 2.5h.

Detta kan ju komma att ändras, men det är de uppgifterna som finns nu.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

ska bli skoj o se på vad de riktiga tiderna är!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Exerco: räkna med 10-15% lägre än vad dom angiver

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Ok får se om man köper någon utav dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va gött att det kommer ut lite BRA spel till cuben till slut. Finns ju en grymt underexploiterad marknad där Förstår inte att folk kan flåsa över metroid dock, det är ju världens skitspel! Kass känsla, ingen story och ful och grötig grafik..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
Förstår inte att folk kan flåsa över metroid dock, det är ju världens skitspel! Kass känsla, ingen story och ful och grötig grafik..

Dagens skratt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Whatever. Suger mer än en dammsugare enligt mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Whatever. Suger mer än en dammsugare enligt mig

Skitsnack har man ju hört förut men det här tog priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej "master" du verkar ju verkligen ha koll på läget

Visa signatur
Permalänk

turbonallen är glad nu!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan va gött att det kommer ut lite BRA spel till cuben till slut.

Var har du varit...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Var har du varit...?

I verkligheten? Jag har GC: Zelda WW, Metroid, FF crystal, Def Jam Vendetta, Tony hawk 4 och Rouge squadron och ingen av dem har imponerat särskilt mycket på mig. Det saknas det lilla extra på något sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

He. Nintendo kör verkligen på Retro känsla nu, fan DS ser ut som en game & Watch.
Nuker: Det finns en hel del bra spel till Gc. Om man bortser från de "klassiska" Metroid, Zelda, Mario Kart,Super mario så finns ju även SSBM, Eternal Darkness, PSO, Starfox Adventures osv.

Jag ryser på bara tanken vid hur man skulle kunna använda Metroid med Touchscreen. Tänk er tex "Hud:en" som man har i prime, trycka med en penna för att läsa, scanna olika objekt osv.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag ryser på bara tanken vid hur man skulle kunna använda Metroid med Touchscreen. Tänk er tex "Hud:en" som man har i prime, trycka med en penna för att läsa, scanna olika objekt osv.

Fast att vrida sig och sikta med pennan? Ugh. Känns som att missbruka touchscreenfunktionen, men vi får väl se hur det slutgiltiga spelet blir, detta var ju bara ett extremt tidigt E3-demo.

Lite lustigt är att Retro Studios, de som gjort Metroid Prime och håller på med Metroid Prime 2: Echoes, tydligen inte kände till Metroid Prime DS förräns det visades på E3-mässan.

Har ni kollat in trailer-filmerna på Metroid Prime 2: Echoes förresten? Ser väldigt bra ut. Väldigt likt ettan som man kan förvänta sig, men det är väl knappast fel med tanke på hur otroligt bra ettan var? Tydligen så rör man sig mellan två verkligheter - inspirerade av Zelda 3 kanske? Ser fram emot det spelet.

Paper Mario 2 kan också vara något. Har inte spelat ettan, men Mario & Luigi på GBA:n var riktigt trevligt så jag håller ögonen på detta också.

Donkey Kong: Jungle Beat, plattformaren som styrs med bongotrummorna från Donkey Konga, verkar hur flummigt som helst men IGN verkar väldigt imponerade av spelet.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som inte gillade Metroid Prime? Verkar som det hyllas världen över att det är så grymt och allt annat. Jag tyckte helt enkelt inte det var något speciellt. Zelda:tWW däremot, _det_var ett riktigt höjdarspel, känsla upp till 110% och det var helt igenom helmysigt.

Trailern för det nya Zelda var lite...sådär. Det som imponerade vara väl grafiken men jag gillade Wind Wakers grafik bättre. Det såg så.. oäventyrligt ut det nya Zelda. Det är ju meningen att man ska springa omkring och utforska, det såg ut som en dålig Lotr ripoff där han red omkring på ängen och högg fiender. Tacka vet jag det första Zelda och de gamla megamanspelen.
Däremot så verkar Paper Mario 2 vara ett spel helt i min smak, mysig musik och gullig känsla. Inga kusliga miljöer a.k.a Metroid Prime eller dålig musik. Musiken har även den varit en stor del av Zeldaspelen, min favoritlåt i Wind Waker var då man för första gången seglade på havet, fiskmåsarna flög vid båten och den skönaste låten satt igång. _Det_var känsla om något.

Kanske är det bara jag som aldrig fastnat för Metroid serien. Vem vet.

Permalänk
Medlem

Att hävda att Metroid Prime inte är bra är ett brott emot mänskligheten. Vad jag vet så finns det inget spel som har så extremt genomtänkta miljöer som det spelet. Hela scenariot är ju att man är på en planet som inte är sin egen. Man stöter sig in i ekosystemet på en plats man aldrig varit förut. Här ser alla djur/varelser dig som föda eftersom att du är ny i ekosystemet, vilket är häftigt i sig. Sen så bland det tuffaste är att man faktiskt kan hitta organismer på denna outforskade planet som faktiskt är totalt harmlösa emot störr djur än löss. Alltså finns det "fiender" som inte kan skada dig, precis som det borde finnas i vilket nytt ekosystem som helst.

Dessutom tycker jag om den där enorma ensamhetskänslan man får i spelet. Man känner sig konstant utsatt för hot och för faror, ensam, helt oskyddad.
Nej, att hävda något som att Metroid Prime är kass förstår jag mig inte på

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!