Permalänk
Medlem

Är det nån mer en jag som har sett Middle Earth modden till morrowind? de har hållit på med den sen Morrowind släpptes och är inte klara än! det värkar ju bli ganska mycket att göra iallefall jag längtar.....

http://www.memod.co.uk/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUKEDONE
Är det nån mer en jag som har sett Middle Earth modden till morrowind? de har hållit på med den sen Morrowind släpptes och är inte klara än! det värkar ju bli ganska mycket att göra iallefall jag längtar.....

http://www.memod.co.uk/

Den har nog nämnts tidigare i dennta tråd men är ju som sagt inte klar än heller. Fet lär den bli i alla fall!

Permalänk

Det värsta är bara att alla dessa enorma moddar tar sån tid på sig innan de släpps, att Morrowind hinner bli uråldrigt. Alldeles för många hinner tröttna på spelet innan dess, och strunta i att installera moddarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Det värsta är bara att alla dessa enorma moddar tar sån tid på sig innan de släpps, att Morrowind hinner bli uråldrigt. Alldeles för många hinner tröttna på spelet innan dess, och strunta i att installera moddarna.

Du har nog en poäng där. Det beror ju på hur pass mycket nytt de tillför spelet. Jag fick lite samma känsla när jag började spela Bloodmoon för ca ett år sedan. Då jag spelat klart Tribunal ungefär ett halvt år tidigare och Morrowind sommaren innan. Det kändes faktiskt lite tjatigt att springa omkring på den nya ön och lösa liknande uppdrag som tidigare. Men jag hoppas fortfarande på att åtmistone en av dessa två stora moddar ska ge TES III nytt liv!

Permalänk
Medlem

Som det verkar, både på MEMod och Wizardsmodden, så kan det kanske väcka nytt liv i spelet igen..
Trots allt så tar ju moddarna lång tid pga att dem är så jäkla feta.. MEmoden kommer jobba med en alldeles egen master fil så ön morrowind i sig kommer ju inte finnas... Antagligen kommer wizardsmodden fungera på liknande sätt.. Jag längtar efter båda.. Morrowind kan behöva en liten push, känns som att det bara är några kvar här som verkligen spelar..

Igår när jag startade morrowind fick jag en chock! Crash to desktop innan jag kommit in i menyn... Aldrig hänt förut, provade installera om spelet från scratch, samma fel.. Alla moddar och shit laddas upp innan det stängs av.. Har ingen aning om vad jag kan hitte på.. Någon som har ett tips? Please..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

När man är inne i menyn (där man ser sina stats/karta mm) upptäckte jag att boxen med magigrejs är helt borta!!?!?

Någon vänlig själ som har en aning om hur man får tillbaka denna?

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Då dubbelklickar du på ikonen där man ser ringar, scrolls, enchantade vapen och rustningar med mera, när du har menyn framme så dyker den upp.. Du kan ta bort samtliga 4 rutor och få fram dem igen genom att dubbelklicka på livmätaren, vapenikonen, minikartan, och magiikonen.. Hoppas du fattar..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

har en fråga angående ett mage guild uppdrag (typ 7nde lr nott i wolverine hall/sadrith mora)....
var finns hall of justice`s bibliotek egentligen?
har kutat runt där (hall of justice) i evigheter tycker jag, men hittar ändå inte biblioteket...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har för mig att det är en trappa direkt till höger när man kommer in från ena hållet som leder dit..
Kolla annars på kartan, välj local och dra musen över fyrkanterna så bör du hitta det ganska snabbt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Har för mig att det är en trappa direkt till höger när man kommer in från ena hållet som leder dit..
Kolla annars på kartan, välj local och dra musen över fyrkanterna så bör du hitta det ganska snabbt.

den står inte med på kartan (vad jag sett iaf) , den är ju nämligen gömd o ja ska hämta non bok där som heter nott på G (boken handlar om någon som blev vampyr och sedan människa igen på någe vis) och finns inte i hall of wisdom´s bibliotek. den kan finnas i wisdom hallens reading room (det där dom har speciella böcker,men det har ja inte heller lyckats hitta)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Galur Rithari's Papers. Finns i Hall of Justice (som sagt), Galom Daeus och Kagrenac's Library (Red Mountain)

Dörren finns hursomhelst halvgömd på golvet i en av Justice Offices, eller Office of the Watch. Boken är liten och mörkröd, på mitten av en hylla, närmast Justice Office ingången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Jag klarade också huvudstoryn för mycket länge sedan, men jag spelar fortfarande för det. Trotts allt är inte morrowind ett spel som man spelar från ena änden till andra, utan det finns så mycket mer att göra.

Var faktiskt sarkastisk där, ville bara se vilken response man fick. Har själv moddat till morrowind och det var så jag lärde mig 3DsMax. Här är en yxa jag gjort:

http://img56.photobucket.com/albums/v170/Morannon1/The_Midgar...

Citat:

offtopic: Varför tänker jag alltid på mens när jag ser din avatar?

hahahaha! Fan va skön

Permalänk
Medlem

Jag har också gjort vapen till Morrowind, var ett tag sen dock

Här är några

http://it01.lbs.se/it01niclash/bastard.jpg <- Bastard sword
http://it01.lbs.se/it01niclash/skotte.jpg (skit i den fula skotten ) <- Egen Claymore och William Wallace inspirerat svärd.

edit: Ska nog fan börja göra nya.. jag är så kass på att rita texturer dock.
Var lärde du dig rita såpass bra, mensnisse?

Permalänk

hallå, en frå ba.... när jag gett Vagum bagarn "unique dwemer item" och har redan böckerna (jag har dom)... sen när jag nämner böckerna för honom så står det i chat-screenen och i journalen att han tagit dom, men det har han inte. när jag kommer tillbaka till honom efter typ 3 dar så babblar han om dom dära böckerna igen (kagneracs journal & plans)..
så hur för jag honom att ta dom?
ahr GoTY edition

Visa signatur
Permalänk

Ska han behålla dem då? Är inte vitsen att han bara ska översätta dem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Ska han behålla dem då? Är inte vitsen att han bara ska översätta dem?

det är möjligt...men isåfall när han översatt dom och man ska komma tillbaka om 1 dag så ahr han inte fixat wraithguarden och fortsätter bara att babbla om böckerna...:(

Visa signatur
Permalänk

Kan vara en scriptbug, inte precis ovanligt i Morrowind. Jag har ett liknande problem i Tribunal just nu. Den som är lite l33t kan förmodligen fundera ut något konsollkomando som rättar till det.

Permalänk
Medlem

Wow det här är den längsta speltråden jag någonsin sett. Morrowind är definitivt det bästa spel jag någonsin spelat. Min journal var på 650 sidor när jag slutade (Morrowind + Tribunal) och då hade jag spelat det så många timmar att jag nästan kunde spy på det. Fick något slags spelberoende har aldrig drabbat mig förut inte ens av DOOM 2 som var det första PC spel jag spelade om jag inte minns fel.

Det var typ ett år sen jag slutade spela det dock. Är rädd för att skaffa Bloodmoon om magin är borta

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Oqvist, om det var ett år sen du spelade har du säkert missat många bra moddar (vilket är det som lyfter spelet från att bara vara "bra" till "helt otroligt jävla bra" IMHO)

Har ni några favoritmoddar (orkar inte kolla igenom hela tråden tyvärr)?

Jag kan defenitivt inte spela utan:

* MW Patch 1.6.2 (den ICKE officiella, fixar 99% av alla buggar)
* TLM (the lightning mod, ett rent måste)
* QuickChar
* Weathered Signs
* Chalk (skriva olika symboler på marken)
* Potions (nya ikoner för potions)
* Potions Sorter
* Cait's Critters (kor, får osv)
* Deadite Race (ny ras, bra för onda karaktärer)
* farrp weapon collection
* Gardeners of Morrowind (eller Leafy morrowind som nästan är ännu snyggare, nya träd som gör spelet 10 ggr snyggare!)
* Blood and Gore
* Sharpened Models
* Smoother Bodies
* Cloak and Dagger
* Juniper's Twin Lamps
* Classical_Monsters_Replacer
* KP MW Visual Pack + KP_MW_Visual_Pack_nature (mycket bättre texturer!)
* weapons of tamriel
* Better Heads
* MW Advanced
* Lock Bash enhanced
* Morrowind Ravens

+ många fler, men som kanske inte känns helt nödvändiga. Den relativt nya "If Wishes where horses" ska visst vara bra, men har inte testat än (rida hästar).

Samt naturligtvis TESTool för att undvika konfilter och fel modds emellan..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bemushroomed
Oqvist, om det var ett år sen du spelade har du säkert missat många bra moddar (vilket är det som lyfter spelet från att bara vara "bra" till "helt otroligt jävla bra" IMHO)

Men ja jävlar vilken lång tråd. Orkar tyvärr inte gå igenom den. Har ni några favoritmoddar?

Jag kan defenitivt inte spela utan:

* MW Patch 1.6.2 (den ICKE officiella, fixar 99% av alla buggar)
* TLM (the lightning mod, ett rent måste)
* QuickChar
* Weathered Signs
* Chalk (skriva olika symboler på marken)
* Potions (nya ikoner för potions)
* Potions Sorter
* Cait's Critters (kor, får osv)
* Deadite Race (ny ras, bra för onda karaktärer)
* farrp weapon collection
* Gardeners of Morrowind (eller Leafy morrowind som nästan är ännu snyggare, nya träd som gör spelet 10 ggr snyggare!)
* Blood and Gore
* Sharpened Models
* Smoother Bodies
* Cloak and Dagger
* Juniper's Twin Lamps
* Classical_Monsters_Replacer
* KP MW Visual Pack + KP_MW_Visual_Pack_nature (mycket bättre texturer!)
* weapons of tamriel
* Better Heads
* MW Advanced
* Lock Bash enhanced
* Morrowind Ravens

+ många fler, men som kanske inte känns helt nödvändiga. Den relativt nya "If Wishes where horses" ska visst vara bra, men har inte testat än (rida hästar).

Samt naturligtvis TESTool för att undvika konfilter och fel modds emellan..

Skulle du kunna säga vad pluginen gör med och var du hitta dem?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Orkar tvärr inte skriva vad varje mod gör

Här är en bra tråd där ni kan få tips om nya och bra plugins, finns ett inlägg där med rekommenderade plugins (med länkar till dom):

http://www.elderscrolls.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Numb...

Tycker iofs att vissa rekommenderade plugins där inte är speciellt bra, tex "Land Patterns" som måhända vara icke-cpu krävande men texturerna ser ut som... skit. Rent ut sagt. Men smaken är ju olika.

Kvalitétspluggar hittar ni även här:

http://www.thelys.mwsource.com/index.php?morrowindmods=true

http://khalazza.production.free.fr/index.php

Större databaser med varierande kvalitet på plugins:

http://www.rpgplanet.com/morrowind/modcontrols/mods.asp
http://morrowind.unforgottenrealms.net/
http://www.euro-rpg.com/index.php?game=2

Det officiella forumet är den bästa källan till nya plugins och alla nya stora plugins blir allid först uppmärksammade där. Det är nästan alltid så med spel som har en mod-scen har jag märkt. De officiella forumen är alltid dom där mod-tillverkarna samlas för att visa upp sina nya skapelser. Samma med UT2004, Deus Ex 2 osv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk

Synd bara att det officiella morrowindforumet är så segt

Permalänk

Nja.. för nått år sen var det bra segt ibland! Nu för tiden är det aldrig segt för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem

Så, nu har man tankat nästan alla som Bemushroomed rekommenderade.
Hoppas bara att dem är bra också

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Skit i LockBash föresten, jättekul koncept att man istället för att behöva lockpicking eller magi som skill kan förstöra låsen med vapen. Men TYVÄRR har jag upptäckt att det blir fel med en vis typ av kistor, de försvinner och blir ett 3D-utropstecken. I alla fall för mig

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem

När jag startar spelet så får jag upp error-rutor med följande text, vad ska jag göra?

"One of the files that "AreaEffectArrows.esp" is dependent on has changed since the last save.
This may result in errors. Saving again will clear this message
but not necessarily fix any errors."

---------

I samma error-ruta undrar de om man vill fortsätta att köra klienten, om jag klickar "Yes" på samtliga ca 10 errorutor som kommer upp efter varandra så kommer jag fram till menyn och allt är som vanligt.

Jag har sparat spelet, men meddelandet försvinner i alla fall inte. Hur får jag bort det?

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk

Inget att bry sig om överhuvudtaget, det innebär bara att man gjorde pluginen med editorn innan den blev uppdaterad till senaste versionen. Det är inte ditt savegame man syftar på, utan plugin'et (som bara kan sparas på nytt med editorn).

Du kan använta TEStool som jag tipsade om. http://www34.brinkster.com/ghostwheel/TESTool.zip

välj "just fix it"..

Denna rad är också behändig att ha i morrowind.ini

AllowYesToAll=1, lägg raden under show fps eller nått.. spelar mindre roll. gör så man slipper trycka yes flera gånger, bara trycka yes to all..

Men något felmedelande i början får man nästan alltid stå ut med när man installerat plugins, i de flesta fall är det inget kritiskt utan är bara att ignorera.

Tyvärr kan det vara lite halvrörigt med plugins, krävs nästan att man läser lite och gärna förstår editorn lite också. dock inget måste, men det underlättar lite.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem

Tack, ska prova det.

Vad är koden för att kunna ta screenshots?

Lägger man den koden också i Morrowind.ini ?

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk

Screen Shot Enable=0

finns i morrowind.ini ändra till Screen Shot Enable=1.

ta screenshots med printscreen. lycka till

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som testat combat-modden, & kan säga om den är något att ha?

EDIT: btw, finns det överhuvudaget NÅGOT sätt att gå med Dagoth Ur?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.