Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zack
Coooolt! spel kommer det till sverige?

Ja, det antar jag, frågan är när bara. Står inte med på nintendo-se.com.

Permalänk
Avstängd

gah nintendo-fanboys!

._.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem

Har hört att det kommer till USA i sommar och hit till jul.

Permalänk
Medlem

kommer till sverige i jul

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
gah nintendo-fanboys!

._.

Fanboy? Knappast.

SectionX2: Trevligt, inte en stund för tidigt.

Permalänk
Medlem

Har köpt en Gamecube nu för 1000kr (beg 2mån gammal) fick med Zelda wind waker+ OOt och OOT master quest samt mario sunshine och fox adventure bra för 1000kr va? det var oxå med 2 orginal minneskort 251blocks

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

bra pris, defenitivt. Känner du att du vill sälja sunshine eller fox eller ett 256-block, så hör av dig

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Vill behålla det just ska spela igenom dem vettu det är as skoj o lira

Nintendo är den klart bästa spelkonsoll tillverkaren!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Ush som dom förstör Zelda spelen. Det är ren totyr att se link i 3d=/ Tacka vet jag när man satt och lirade Zelda på 8bitaren, det va tider de.

Permalänk
Medlem

Till er som nu sitter och drömmer om ett saftigt äventyrsspel att sätta tänderna i så tänker jag promota Beyond Good & Evil som finns att köpa hos cdon.com för den löjliga summan 179 kr. Inte så långt spel, 12-13 timmar, men väldigt välgjort med bra story och roliga karaktärer. Har visserligen bara spelat Xbox-versionen, men annat än avsaknaden av 5.1-ljud hos GC:n så tror jag inte det kan vara så stor skillnad.

EDIT: Tillfälligt slut där. Attans.
EDIT2: cdon.com verkar ha tagit bort det helt från sitt artikelregister. Nåja, det finns att köpa på andra ställen för nån hundralapp mer, klart värt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SexMachine
Ush som dom förstör Zelda spelen. Det är ren totyr att se link i 3d=/ Tacka vet jag när man satt och lirade Zelda på 8bitaren, det va tider de.

Det är inget fel med Link i 3D, när jag köpte OOT när det kom så tyckte alla att grafiken va skit fin, iofs det på 8bit var lite sisådär ibland när man inte såg hur grejorna såg ut men
A Link to the Past är definitift ett utav de bästa zelda spelen, samt oot tycker de liknar varandra i storyn, sen Majoras Mask dt blev en flopp tycker jag "Ett Zelda med tid på sig blä"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Majoras Mask är underskattat tycker jag faktiskt. Jag kunde gå omkring i flera timmar och kolla in alla roliga smågrejer och hitta masker.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jo, fast man fick inte sån där riktig "Zelda feeling" när man spelade det, det som var kul med et var de magiska maskerna som att bli en zora eller goron!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
Har hört att det kommer till USA i sommar och hit till jul.

villket kommer till Usa i sommar?

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett Microsoft's, Sony's och Nintendo's presskonferenser från E3. Ett tips, köp Nintendo-aktier.

Det verkar inte komma särskilt många bra titlar till PS (bortsett från GT4 (eller var det 3?)). Och till Xbox kommer inget nytt alls, de bara kacklar om software hela tiden, om utvecklingen av olika tillämpningar för grafik och dylikt. Iof kommer Halo 2 till krysslådan, men mer än så var det inte.

Däremot presenterade Sony deras nya handhållna maskin, PSP. Jag kan säga att PSP nog kommer att floppa mycket pg.a. deras kassa batteritider och storleken samt att jag misstänker att skärmen kommer att repas nåt grymmt.

Nintendo DS verkar däremot bli mer av en hit med alla dessa häftiga funktioner som den kan erbjuda. Touch-screen, Dual-screen och framförallt bakåt kompatibiliteten med GBA och GBC/GB.

Inte nog med att Nintendo DS kommer ut i USA innan årsslutet, dessutom kommer Nintendo att släppa några mycket intressanta titlar som Starfox, Metroid Prime 2: Echoes, Tales of Symphonia, Paper Mario 2 och inte minst Zelda.

Nej, som sagt, Nintendo kommer att slå i år, men vi får se hur länge det håller i sig innan Sony bestämmer sig för att slå tillbaka. Ett, två år eller längre ?

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zack
villket kommer till Usa i sommar?

Tales of Symphonia.

Permalänk
Medlem

jaha men skriv det då=D

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Däremot presenterade Sony deras nya handhållna maskin, PSP. Jag kan säga att PSP nog kommer att floppa mycket pg.a. deras kassa batteritider och storleken samt att jag misstänker att skärmen kommer att repas nåt grymmt.

Nintendo DS verkar däremot bli mer av en hit med alla dessa häftiga funktioner som den kan erbjuda. Touch-screen, Dual-screen och framförallt bakåt kompatibiliteten med GBA och GBC/GB.

Jag är mer ett fan av Nintendo än Sony, men personligen tilltalar psp mig mycket mer än DS. PSP är precis lagom, med en skön skärm. Tycker inte alls psp är särskilt stor kanske om man jämför med GBA SP. DS är ju så ruskigt ful, ser ut som nån 50 kronors leksak.

Det finns ju ett lock till psp, använder man det lär det inte bli många repor, sedan lär det komma skärmskydd också. Nä personligen tror jag mest galna japaner kommer köpa DS.

Men ändrar Nintendo designen så att den blir mer lik SP så kommer den nog sälja lite bättre, men mycket hellre en stor och fin skärm en två mindre, tror det kommer bli flummigt när man ska peka med en penna samtidigt som man ska trycka på dom normala knapparna, man såg ju bara på demonstrationen, jobbigt..

Lite bilder för den som inte sett den: länk

Permalänk
Medlem

Jag tror verkligen att det blir ett lyckat år för Nintendo, mycket tyder iallfall på det. Dom 2 rollspelen som ska komma ( baten kaitos och tales of symphonia tycker jag verkar vara riktiga höjdare!

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Till er som nu sitter och drömmer om ett saftigt äventyrsspel att sätta tänderna i så tänker jag promota Beyond Good & Evil som finns att köpa hos cdon.com för den löjliga summan 179 kr. Inte så långt spel, 12-13 timmar, men väldigt välgjort med bra story och roliga karaktärer. Har visserligen bara spelat Xbox-versionen, men annat än avsaknaden av 5.1-ljud hos GC:n så tror jag inte det kan vara så stor skillnad.

EDIT: Tillfälligt slut där. Attans.
EDIT2: cdon.com verkar ha tagit bort det helt från sitt artikelregister. Nåja, det finns att köpa på andra ställen för nån hundralapp mer, klart värt det.

Underbart spel, synd att det inte direkt promotas såpass stort som det borde göras. Jag vill även slå ett slag för Eternal Darkness för de som inte har spelat sönder det redan. Kostar även det 179 spänn och är helt klart en av de bättre titlarna till Cuben. Rebel Strike bör inte kosta mycket nu och är även det kul.

Sedan de som dissar Majoras Mask så¨borde ni testa det nu igen. Tyckte själv att det vart stressigt med tid på sig men nu när man har växt till sig ser man hur mycket bättre det egentligen är över OOT. Större story, mera snack och bättre grottor. Dessutom så tack vare att det går på tid å skapas många nya möjligheter och en helvetes massa sidequests. Dock så är det helt klart de kortaste Zelda som har gjorts om man bortser från Orignalet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nja håller inte med dig jag tycker att OOT och A Link to the Past är de bästa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah, måste ha nya zelda första dagen!
Får be till gud att jag får tag på ett jobb så jag kan förboka zelda! OOT ägde ju mest av alla zelda (förutom links awakening). Tänk er känslan att rida på Epona över hyrule fälten igen, gah! vilken minnen.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Ditt nick, Kansetsu betyder ledlås på Japanska.
Kansetsu Wasa = Lås-tekniker, t.ex armlås-tekniker på armbågsleden.

Hur fick du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Gah, måste ha nya zelda första dagen!
Får be till gud att jag får tag på ett jobb så jag kan förboka zelda! OOT ägde ju mest av alla zelda (förutom links awakening). Tänk er känslan att rida på Epona över hyrule fälten igen, gah! vilken minnen.

måste du ha ett jobb för att köpa ett spel för 500kr?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Snabb fråga: Ditt nick, Kansetsu betyder ledlås på Japanska.
Kansetsu Wasa = Lås-tekniker, t.ex armlås-tekniker på armbågsleden.

Hur fick du det?

Hehe, har hört att det skulle betyda det, men det är inte den översättningen mitt nick syftar på. Det är lite plockat på måfå ur en ordlista, slår du upp det hittar du att det betyder "unik" eller "oöverträffad".

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Tales Of Symphonia är fortsättningen eller ett helt nytt spel bara samma aspecter som Tales of Phantasia?

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Ohhhh!
Längtar bra mycket efter nya Zelda. Tycker om alla zelda spelen,
kanske att Majors mask inte hade den riktiga "zelda känslan" som Oot hade.
Ska ta o ge mig bet på windwaker igen efter att minnes kortet dött vid Ganon´s Tower.
Har nog kollat E3 trailen 10gånger nu. "I like it ala"

Är det nån som kommer ihåg den sidan där man kunde köpa en riktig zelda ocarina? Kommer ihåg att man kunde lyssna på när en unge spelade Zeldas song på den.

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
måste du ha ett jobb för att köpa ett spel för 500kr?

Får jag fråga hur du tycker att jag annars ska få tag på 500 Kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Får jag fråga hur du tycker att jag annars ska få tag på 500 Kr?

Trisslotter!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

zelda-filmen var det snyggaste på länge...såg lite mörkare ut än dom andra zelda-spelen men ändå ser det ut att bli riktigt bra

P.s link borde rida på en sån där gris som dom onda har d.s

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön