Permalänk
Medlem

Palm Videos?

Har hållt på i en vecka försökt att hitta ett video uppspelningsprogram till min Tungsten T3. Och har provat MMPLAYER den verkar funka, fast spelaren klagar hela tiden på bitraten även att jag har sänkt bitraten och upplösningen. Och så hackar även videosarna.

Så min fråga lyder, vilket videoprogram är bäst? Eller ska jag fixa ett bättre videoconverteringsprogram (använder AVS VIDEO CONVERTER och VirtualDub)

Permalänk

http://fairuse.free.fr/ - Om du ska converta en semesterfilm från dvd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
http://fairuse.free.fr/ - Om du ska converta en semesterfilm från dvd.

Alltså är det en "desktop spelare" eller "palmspelare" ?

Permalänk

Det är ett "videoconverterings" program

EDIT: mmplayer är den bästa spelaren till Palm, nästan likaså den enda.

Permalänk
Medlem

MMPlayer är den bästa (egentligen den enda som är bra) videospelaren till PalmOS.

Du måste ha ganska låg bitrate och framför allt upplösning. Testa 480x320 i upplösning och några hundra kb/s i bitrate. Funkar inte det kan du köra lite lägre upplösning typ 320x240 så skalas den upp.

VirtualDub är jättebra, du måste bara pröva dig fram mer tills du hittar en välgfungerande inställning.

Visa signatur

hmm

Permalänk

som sagt, använd Fairuse för att göra om dina dvd:er till divx, jag brukar köra på runtomkring det här:

Final AVI size: ~300 MB
Audio data rate: 32 Kbits/sec
Output Video Size: ~464x256
vilket bör bli en ratio på runt 200:1

Nu har du fått en film som fungerar utmärkt att spela upp i mmplayer på en tungsten T3

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

okay tackar för tipset.

Men när man konverterar låta datorn va?
För nyss så konverterade jag en film och ljudet och videon var inte syncade, plus att det hackade ganska bra. Och under konverteringstiden så satt jag på miranda och chattade.

Permalänk
Medlem

Supergammal tråd, men jag ville inte skapa en ny: dagens upptäckt är TCPMP (Core), ett jättebra gratisprogram för videouppspelning. Snabbare och billigare än MMplayer. Inte lika mycket features än, men jag är frälst.