Permalänk
Medlem

Kommer helt klart att bli coolt.
Hoppas vi kommer att få se den färdiga produkten sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy.S
Det står annars i den här tråden hur du kopllar in lysdioder. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=16344...

Men det finns ju inget kopplingsschema!?
Eller är ja blind?!

Permalänk
Medlem

nu har jag läst topicen på denna tråden 100ggr och först idag såg jag att där stod Blåbärskrom och inte blåskärmsmod >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Men det finns ju inget kopplingsschema!?
Eller är ja blind?!

Nä det finns inget kopplingsschema utritat, men du kopplar lysdioden seriellt med ett motstånd. Det står hur du räknar ut vilket motstånd du ska använda.

Visa signatur

A+ Certified Professional

Permalänk
Visa signatur

snart slår jag sönder min bränare

Permalänk
Medlem

ingen update på länge

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk

När den här tråden kom upp så var det ju (är) en riktigt häftig ide. Synd bara att det verkar gå väääldigt långsamt frammåt :/

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Dags för update!

Blev dags för en liten cykeltur igen!
Först ut var Josefs finmekaniska. De hade dock inte tid för lilla mig, så jag trallade över till det andra företaget som pysslade med metallbearbetning.
Kollade om de kunde såga ut aluminiumen till mig, men det skulle visst behöva fräsas
Men de sågade till aluminiumen i rätt längd för en tjuga iaf

Stod och skratta för mig själv när jag såg hur han kapade aluminiumbiten på under 5 sekunder

Tog mina lilla cykel och trampade vidare till Tylena för att kolla vad dom kunde göra.
De hade då inte mer tid än Josefs, men jag fick iaf förklarat och lämnat ritningar på vad jag skulle ha fräst ut.
De ska återkomma med pris, vilket ska bli aningen intressant faktiskt (tror det kommer vara riktigt sjukt dyrt, bara ett intyck jag fick... ).

Så vilka framsteg har vi gjort idag då?
Inga bortsett från aluminiumen.

Hur som helst så kom mitt "lilla" nätaggregat igår som jag ska ha till peltierelementen.

Väntar bara på att Tylena ska lämna pris nu, sen ska jag till Josefs igen och förhandla hade jag tänkt

Se om jag får liv i nätaggregatet lite senare och prova peltierelementen.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
detta kommer att bli fett!

om det blir något ja..

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
om det blir något ja..

Jag tror inte det blir något, jag tror han har köpt material för flera tusen, planerat i timmar och sen cyklat över en mil till olika företag som skulle skära ut hans vattenkanaler för att skita i det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Jag tror inte det blir något, jag tror han har köpt material för flera tusen, planerat i timmar och sen cyklat över en mil till olika företag som skulle skära ut hans vattenkanaler för att skita i det

Det tror jag oxå. Det är nog bara du grappo som skulle forsätta slita med ett sånt tråkigt o billit projekt.

Permalänk

Kämpa på DoomDevil, det kommer att bli snyggt när det är klart.
Till dom som gnäller över att det tar tid eller att det inte kommer att slutföras: Rom bygdes inte på 1 dag !
Låt grabben ta den tid han behöver.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

ja håller med megaman det är ett jätte fint projekt å ja vet att alla blir ivriga men låt det ta sin tid... rom bryggs ju inte på en dag...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk

Har bläddrat igenom allting nu till slut.. Det är verkligen spännande o få se resultat av alla mil med cykeln har gjort ;D

mina frågor är: hur mycke kosta LCD skärmen?? och vad kosta kopparklumpen du köpte samt fräsning?? kan pma mig ifall du vill ha det hemligt

Lycka till!!

oj glömde nästan... vill gärna få en kopia på projektrapporten med bilder, ifall det blir en sådan alltså

Permalänk

hur går det? :S

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk

En ny uppdatering skulle va kul!!!

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk

Uppdatering!

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Har du ingen gymnasium i närheten som har Industri utbildning där borde dom kunna fräsa åt dig för en riktigt billig peng.

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

hmmm börjar det inte bli lite sent att lämna in ett projektarbete?

Good luck iaf

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Avstängd

Re: Projekt - Blåbärskrom [56k-fientlig]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil

Hoppas att ni följer med under de kommande 2 veckorna
Skulle bilderna ladda slött så säg till.

/DoomDevil

2 åren...

Varför ska du ha 2 nättagg?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk

För peltier elementen, de står lite innan i tråden.

Permalänk

Dags för update:

För det första kan jag meddela att jag fick mvg i projektarbete

Var i Danmark igen förra fredagen och inhandlade lite roliga saker:

• 6st Sunbeam UV-reaktiva fläktar

• 4st Sunbeam drivsteg till ccfl

• 4st Sunbeam ccfl-rör UV

• 2st UV-reaktiva S-ATA kablar

• 1st UV-reaktiv PSU cover

Funkar säkert bra.
Detta är dock inte det enda nya, utan jag har även raggat upp tunnare slang som passar nippelkopplingarna samt LCD'n som jag skrev om i en tidigare post.
LCD'n köptes begagnad och jag gav 500 för den, vilket är ett bra pris enligt mig.

Skulle gissa på att nästa update kommer handla om LCD'n.

För övrigt så har Tylena fortfarande inte hört av sig, något jag finner oseriöst till den milda grad att jag funderar på att ringa dit och fråga om jag ska skicka en räkning på disketter och pärm som jag lämnade till dom...

Att göra:
1. Ska lära mig etsa egna kretskort så att jag slipper kabelhärvor och liknande (främst till LCD'n)
2. Fräsa koppar och aluminium
3. Skaffa plywood eller mdf
4. Skaffa nya hårddisken som jag tänkt använda och benchmarka datorn med luftkylning så jag kan jämföra före och efter (handlar om när jag anser mig ha råd med detta)

Det kommer dock inte gå snabbare nu än innan. Ska först och främst skaffa körkort och jobb, så detta bygget är inte högsta prioritet för tillfället.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk

keeeeeeep up the gooooooood work

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

å jävlar.. man hade helt glömt bort denna tråd.. jaj men hur gick det med fräsandet? vart det några respeltabla priser eller? säger som peetteerr: keep up the good work

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Avstängd

Vilka idiotiska jävla pessimistika idioter det finns (får säkert varning för detta), men ni kan ju dra åt helvete, minst sagt..

DoomDevil, tycker det du gör är grymt nice. Skulle inte orka hålla på själv, kör förövrigt helt utan chassi, hihi
Fortsätt med det du gör, ska följa arbetet med stora ögon

Permalänk
Medlem

Hur mycket lyser UV-rören upp?
Står i valet och kvalet om jag ska skaffa UV eller diod fläktar .

Menar UV-reaktiva eller diod upplysta fläktar.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Uv lyser upp mycket mer än fläktar...

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet med fordie. ni som bara klagar kan ju göra ett eget projekt så kan vi se hur bra de blir.

onT: ser mycke bra ut än så länge! blir nog mycke snyggt när det blir klart.

doomdevil:ser att du bor i malmö, då kanske man kan komma å kolla på de irl när de e klart

Permalänk
Medlem

Förresten
Tar inte UV-ljus och gör så att vissa plastmaterial åldras fortare än normalt.
Citat från elfa angående kabelstrumpa:
Används som skydd för ledningar och kabel.Mycket god resistens mot kemikalier, UV-ljus samt mekanisk nötning.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

nice grabben. hoppas på en uppdatering keep up the good work

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.