Permalänk
Medlem

Steelpad 4S är hårdast

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den svarta funcen är goo den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
Varför får man inte citera?
Om citatet stämmer överens med ens åsikt så är det väl helt okej?
det sparar ju tid dessutom:)

Men det är irriterande.
Och så är det inte så intressant att tre personer tycker samma sak,. Det är det röstningar är till för. Saknas det alternativ så säg det istället.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem

Du skall ha en Qpad Sweclockers-matta lika mycket som denna tråd skall vara i kringutrustnings-forumet

Flyttad ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

ops, borde tänkt på det..sorry moderator

Visa signatur

Dator #1 ABIT NF7-S | Barton 2500+@2.2ghz | 512 mb ddr 333 @ 400 mhz | R9800Pro 430/371 | 320 gb 2 HDD

Dator #2 ABIT KD7 | Barton 2500+ | 256 ddr 333 mhz | GF 440 MX > snart 9800SE @ Pro | IBM 30 gb

Permalänk
Medlem

hm..Everglide Giganta Optical?

min funkar finfint iaf

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

jag kör på en ikea matta.
köpte den för 40kr o då ingick sån mjuk sak framför tangentbordet också. mattan har även en sån mjuk sak till handleden men jag tycker d e oskönt me den så jag vänder den bort från mig. musmattan funkar hur bra som hällst o ger lite skönt motstånd när man drar musen.

Permalänk
Medlem

Steelpad 4S är den bästa mattan jag lirat med/på (?)

Hade en Steelpad 4D innan , den var iof helt ok , men kall som satan på vintern

Test spelade med en Func i 5dagar , och den gillade jag inte alls , vet inte vad det var , men något kändes fel.

Men detta är bara vad _jag_ tycker , ta en som du tycker är söt eller nått

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Skolans musmattor är överlägsna på alla sätt och vis, förutom när det gäller storleken.

Allt man kan begära av en musmatta.

Tänker dock köpa en QPAD XXXL, pga storleken. Sen kan man ju ha eget tryck på den också...

Tro inte att en musmatta gör såååå jävla mycket, musen kan jag gå med på, men dagens optiska möss i stil med ovan nämnda som MX500 och IE 3.0 läser så gott som alla musmattor exakt lika bra. Därefter handlar det bara om glid...

Tyg är bra mycket mer skonsamt mot dessa små tassar på musens undersida än någon form av plast, stål osv. Så, iaf du inte byter dom, kommer inte din matta ge så mycket mer glid för dom där (3-400?) kronorna i längden hursom.

Är du en svett-människa kommer dessutom dina handleder / under armar vara jobbiga att dra efter underlaget, då dom "klibbar". (Beror på vilken mus du har, dom större ger ju inte så mycket matt-kontakt...) Vilket givetvis leder till; Sämre glid än tygmattorna där man glider på ett mkt behagligt sätt.

Ikeas mattor är utmärkta, dock är deras yta lite väl tygig, skolans är behandlade så dom är lite hårdare och glidigare till ytan. (Slits dock ner efter ca 1 månad, så man får plocka med sig en ny hem lite då och då.)

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

"Våtdräkts-mattor" är skönast tycker jag, lagom glid i dom och så är dom billiga med.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Hedersmedlem

Jag bytte just min uråldriga tygmatta mot en fin QPAD från Sweclockers. Även om det inte direkt var ett problem tidigare fick jag mer yta att leka på.

Har du 259kr över tycker jag du skall handla dig en matta här på Sweclockers

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

QpadXXXL tycker jag är bäst lungt den bästa mattan på marknaden >_<

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

fUnc sUrface 1030 med IE Explorer 3.0 med Mouse Skatez under.

Permalänk

Jag kör med bordet, och när jag ska spela så sätter jag på(byter) frystejp på min Explorer 3.0 för att få bra glid.
Tycker man har för låg hastighet med IKEA-mattorna.(jag kör med låg hastighet i spelet för att kunna snipra bättre)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

asså jag fattar inte vad ni ser hos en mx500 .. man kan ju jämföra med intelli 4 ..

MX500 nackdelar:

*Seg avläsning
*Väldigt tung och seg (om man inte tagit ur tyngden)
*Har ej nåt "grepp" för ring och lillfinger
*Scrollen "hackar" fram det vill säga den låter och håller på
*Väldigt enkelt att "förstöra" när man ska ut tyngden

Fördelar:

*Börjar bli billig
*Snygg
*Man får välja om den ska vara tung eller lätt

Jämfört med Intelli 4:

Nackdelar:

*Tassarna slits ut relativt fort
*Ganska dyr

Fördelar:

*Ganska mycket snabbare avläsning än MX500
*Inte tung
*Snygg
*Är formad för HELA handen och inte bara för 3 fingrar som mx'en
*Scrollen "hackar" inte
*Man kan scrolla åt sidorna

Så enligt mig är Intellin ett mycket bättre val om du vill ha en spelmus med direkta reaktioner.. Och på musmattan röstar jag på funcen då den är 2 sidig, en för kulmus (knottrig) och en för optimala (lena) + mussladdsfäste .. snygg är den också..

Permalänk
Medlem

Ratpadz orginal har jag haft sedan -98 och den fungerar perfekt ännu med min MS intelli ... http://www.ratpadz.com/

jämfört med IKEA mattan så är ratpadz större och betydligt skönare för den del av handen som vilar på mattan ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Qpad XXXXL 1.5mm eller Allsop Gigapad xl.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

qpad

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730