Permalänk
Medlem

Köpa chassi

För första gången på alldeles för lång tid är det dags för mig att köpa en ny dator.

Har lyckats få in en order till företaget så har lite pengar som jag kan handla roliga saker för, momsfritt förstås.

Håller på att leta efter ett trevligt chassi att ha datorn i. Har kollat runt en del här och på andra siter och lutar lite åt Lian-Li, även om priset är lite högt.

Mina krav på chassit är att den kan rymma rätt många diskar (har 4 och tänkte skaffa 2 till).

Om inget nätagg kommer med chassit funderar jag på Antex True Power 480. Någon som har någon erfarenhet av den?

De chassin jag främst kollat på är:

Lian Li PC73-SL Stor och ljuddämpad. Någon som vet ifall ljuddämpningen är värd det höga priset (2895)? Blir inte datorn varmare av ljuddämpningen så att en del av effekten försvinner eftersom fläktarna måste jobba mer?

Lian Li PC70 Som PC73 fast utan ljuddämpning och något billigare (2295).

Och slutligen den något billigare
Chieftec Dragon DA-01SL-D Är nätagget något att ha eller är det bättre att satsa på ett chassi utan och köpa till ett bätre agg?

Om någon känner till ett annat chassi som uppfyller kraven på många enheter och gärna bra kylning tar jag tacksamt emot.

Jag hade inte tänkt modda datorn och har inga tankar på någon extrem överklockning. Vill bara ha en bra, stabil dator som kan användas till både spel och filserver.

Tacksam för svar och råd.

Permalänk

Jag hadde köpt Lian Li PC70 (utan ljud-dämpning) tycker det är det finaste chassit som fins...hadde jag haft råd hadde jag köpt det....tror inte ljud-dämpning hjälper så mycket...skaffa bara tystare fläktar istället,eller vatten kylning eller nått

Visa signatur

Amd athlon xp 2500+/barton @ 2,4 ghz - 2*512mb Crosair pc3200 - Ati Radeon 9800 - hdd: 880GB - Vattenkylt

Permalänk

Skulle köpt Lian-Li PC60 då jag tycker PC70 är på tok för stor.... Har du vatenkylning så funkar det iom platsmässigt..men annars är det PC60 som gäller för hela slanten......

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

jag köpte också PC70 är väldigt nöjd. man kan i framtiden sätta i den vattenkylning elle r vad som helst, otroligt flexibel och stil ren:)

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem

köp ett pc73sl......

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk

Lian Li PC6070 ljuddämpat verkar annars intressant. Snyggt, stilrent och tyst. För det borde väl märkas skillnad när det är ljuddämpat?

Edit: Vet någon om det finns någon butik i Göteborgstrakten som säljer Lian-chassin. Jag vill gärna kunna undersöka lådan närmare innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Lätt Lian Li PC73-SL...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

KÖP lian-li pc 73sl ska nog göra de sj....förstår inte folk som köper pc75 eller pc70...dom e så fula så de inte e sant har läst om pc73 har bara fått positiva grejer.....

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Jag skall oxå köpa nytt chassi, men jag är mer inne på ett som heter Wavemaster från tillverkaren Coolmaster. Troligtvis det snyggaste chassit som nånsin byggts. Är dessutom helt i aluminium så kvalitéten är på top.
Lite dyrt dock =( 1700kr och då utan nätdel