Nvidia ForceWare version 61.76

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ForceWare version 61.76

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia ForceWare version 61.76</b></font> <small class="small">tisdag 20 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Nvidia har idag släppt nya officiella grafikkortsdrivrutiner, ForceWare. Versionen 61.76 är WHQL-certifierad (Windows Hardware Quality Labs), och har nu fullt stöd för Nvidia PCI-E-grafikkort. <br /><br />De problem som är fixade i den här versionen är för många att skriva upp här, men vill du se vilka problem Nvidia har löst i och med denna drivrutin kan du ta dig en titt <a href="http://download.nvidia.com/Windows/61.76/61.76_ForceWare_Rele..." target="_blank">här</a> (.pdf-format). Ladda ner från <a href="http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.76" target="_blank">Nvidia</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/Detonator och ForceWare/61.76_winxp2k_international_whql.exe">Nvidia ForceWare version 61.76, Win2K/WinXP (16.57 MB)</a><br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/D...">Nvidia ForceWare version 61.76, Win9x/ME (15.81 MB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jävlar vad mycket nytt
e det inte bättre om dom gör som ATI som kommer med nya drivisar nästan varje månad

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thorsson33
jävlar vad mycket nytt
e det inte bättre om dom gör som ATI som kommer med nya drivisar nästan varje månad

Egentligen inte så länge det inte är några större problem eftersom det blir lättare för de som inte hänger med så pass bra att veta när de ska uppdatera. Fast för de som är mer intresserade av det hela så kanske det är bättre att släppa dem ofta.

Permalänk
Medlem

funkar den till GeForce FX 5600 XT ??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glidis
funkar den till GeForce FX 5600 XT ??

Självklart gör den det.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Fan va najs
E dom bättre än guru3ds drivrutiner som typ ligger på 61.xx WHQL??

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Öhmm är jag dum i huvudet nu eller funkar dessa till alla Nvidia grafikort, även äldre typ 4600?

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Öhmm är jag dum i huvudet nu eller funkar dessa till alla Nvidia grafikort, även äldre typ 4600?

Ja det gör de och jag har testat.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thorsson33
jävlar vad mycket nytt

Finns ju betadrivrutiner som kommer oftare.
Sen jusst WHQL drivrutiner är väl kanske inte så smdiigt att fixa för ofta som jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus

Ja även geforce 2

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Nån annan än jag som inte kan spela Farcry me dom här drivrutinerna. det går att spela men allt e blått bara trädd är normala sen ser man ingen skillnad på marken o vattnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultran00b
Nån annan än jag som inte kan spela Farcry me dom här drivrutinerna. det går att spela men allt e blått bara trädd är normala sen ser man ingen skillnad på marken o vattnet.

Vad har du för kort då?

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk

fx 5900xt

Permalänk
Medlem

har du installerat patchen till farcry ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja även geforce 2

och TNT2

Permalänk

vilken patch?

Permalänk
Medlem

Tack Nvidia även denna version tvärvägrar att förstå att min S-video är tv och skickar den således svartvit.

Även med tvång från TV-tool så verkar jag sitta med två skärmar *suck* tillbaka till 56.x där man iaf. kunde välja själv

Edit: Installerade 56.72 och hurra direkt så funkade min TV utan att jag behövde pilla det minsta. /Edit

Edit2: Efter installationen så avmarkerade jag min tv ryckte sladden, omstartade, upgraderade, omstartade, omstartade med sladden i och identifierade skärmen.

Hurra nu fungerade det. jaja

Visa signatur

n00b

Permalänk
Medlem

Har någon hunnit göra en prestandajämförelse mellan dessa och gamla 56.7X?

Permalänk
Medlem

Japp..den verkar ge mera fps i farcry+3Dmark 2001+2003
men i pixel shader verkar den funka kasst...när den skall rotera hästen i 2001..
Får betydligt mera fps i 2003 ökade typ från 2-5 fps till 5-10fps i dom tyngre demona.......

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.