Permalänk
Medlem

Förbaskade Spywares

Stängde av brandväggen ett tag för att få igång mitt nätverk. När jag sedan satte mig vid datorn igen så var det fullt med Spywares och annat dylikt.

Mitt IExplorer var totalt cp. Har laddat ner en del Anti Spyware program men detta hjälpte inte. Har även laddat ner Netscape.

Finns det något sett skydda sin dator mot dessa angrepp?

Permalänk
Avstängd

´Hahah Exakt samma sak som mig o då menar ja Exátk!

Jag stängde av min brandvägg för att lägga upp en cs server o köra lite 1on1

Hade inte kört på en himla länge o ville ba kolla hur ja va missförstå inte mig

O så efter ja kört skulle ja in på sweC ......

När jag sedan satte mig vid datorn igen så var det fullt med Spywares och annat dylikt.

"Mitt IExplorer var totalt cp. Har laddat ner en del Anti Spyware program men detta hjälpte inte. Har även laddat ner Netscape.

Finns det något sett skydda sin dator mot dessa angrepp?"

EDIT jag har tagit bort det mesta via spybot search'n destroy o ad-aware 6.0

Men varje gång ja öppnar en ie länk så kommer det i en mini format så man MÅSTE förstora den

Btw jag hade en tråd om detta tom

Permalänk
Medlem

bara för att ni stänger av brandväggen kommer inte spywares hoppandes på er - ni måste ha gjort något för att få dem, ex surfat på mindre seriösa sidor som vill lägga till sådant skit via script och reklam

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

en viss typ av sidor brukar ju innehålla mkt sånt .. man ska inte trycka yes på alla dialogrutor ..

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk
Medlem

Re: Förbaskade Spywares

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpark
Stängde av brandväggen ett tag för att få igång mitt nätverk. När jag sedan satte mig vid datorn igen så var det fullt med Spywares och annat dylikt.

Mitt IExplorer var totalt cp. Har laddat ner en del Anti Spyware program men detta hjälpte inte. Har även laddat ner Netscape.

Finns det något sett skydda sin dator mot dessa angrepp?

SPYWAREBLASTER

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Avstängd

Hereegud fanfar

Jag trycker alldrig yes på någonting om jag inte vet vad det är!!!!!!!!!

Detta är första gången jag får detta

Jag har varit pissnoga med att besöka konstiga hemsidor o grejer

Btw: Under skrivandet av detta "svar" kom detta upp!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/namnloos.JPG

OBS : det är bara en av dom alla olika pop ups det brukar komma olika spy remover linkar

oxo .....

Permalänk
Medlem

jahadu... tror knappast det är sweclockers fel att du får den popupen...

du har alltså något´t som ligger och drar och poppar upp när det bäst vill...

(spyware, adware, toolbars eller annat junk)

du bevisade just att du HAR varit inne på någon sida och fått skräpet från början

weathercast kan du söka mer på...

http://www.getweathercast.com/

http://www.getweathercast.com/faq_specific.html

det bästa av allt...

Q: I have WeatherCast on my computer and would like some more information on how it was installed and how to uninstall it.

A: You received WeatherCast by either downloading WeatherCast directly from the Internet, or through downloading other popular free software from the Internet (i.e. screensavers or file sharing programs) that bundle WeatherCast.

On the Internet when WeatherCast is distributed alone, it does not install itself without your permission. Before every installation, we show the following security screen, which you must click "Yes" on to start the download process....

OSV

har du något sådant program installerat ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

Har kollat kontroll panelen o den e ren eller ja rensade den från ett program nu e den ren

Kan du adda mig på msn o köra fjärr så kanske du kan radera nåt som jag ej har hittat?

Permalänk
Avstängd

Hudsonhawk: Ladda ner Mozilla Firefox.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Avstängd

Nåra skillnader?

Nackdelar

fördelar

övrigt

Permalänk
Medlem

Okay. Men nu kör jag iaf Netscape 7.1 och det funkar faktiskt jättebra. Har inte vågat köra igång IExplorer, pga alla spywares.

Permalänk
Medlem

Firefox funkar skitbra för mig, får inga popups eller nått sådant som jag annars får när jag använder IE, enda nackdelen som jag har hittat är att det inte stöder java så värst bra..

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fattaru
Firefox funkar skitbra för mig, får inga popups eller nått sådant som jag annars får när jag använder IE, enda nackdelen som jag har hittat är att det inte stöder java så värst bra..

Okay funkar FireFox bra eller? Som sagt jag använder Netscape och det verkar funka fint. Men Netscape verkar lite slött.

Permalänk

Allting kan börja med 1 spyware och fortsätta sig framåt.
Min farsa får tex ca 20 popups på sweclockers.se. Hjälp! Ngt måste vara fel. Ha ha

Permalänk
Medlem

ADAWARE är ett utmärkt program liksom PESTPATROL för att bli av med ohyra.

Permalänk
Medlem

mitt iexplorer banga vid avslut, tyop memory could not be read, trodde helat iden det var minnes fel i min dator körde memtest 12h INGA fel..
så körde jag en Spyware kollare och hittade en reg nyckel nåt med iexplorer, tog bort den och nu bangar det inte längre..
så SPYWEARE är djävulens påfynd kan förstöra iexplorer.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

*SPYWARE

(Inte spyweare )

Permalänk
Medlem

Re: Re: Förbaskade Spywares

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hubbe1
SPYWAREBLASTER

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Precis vad jag brukar föreslå, spyware är ett mycket trivialt problem!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fattaru

Gud förbjude Internet Explorer!

Jag andvänder Firefox + Zone Alarm Pro, surfar på väldigt många skumma sidor, har inga problem överhuvudtaget, inga spyware, pop-ups eller annat skit.

Gå in på Plug-in FAQ för Firefox (länken finns under "Bookmarks") så kan du ladda ner en bättre Java (mera komplett) eller använd den här länken: http://plugindoc.mozdev.org/faqs/java.html

Jag säger bara, använd ALDRIG Explorer, säkerheten är urusel så det stänker om det.

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus