Permalänk
Medlem

About: blank

Det är något riktigt skumt med mitt internet; När jag väljer startsida (bredband.net) så funkar det, men nästa gång jag startar webläsaren har startsidan försvunnit och ersatts med "about: blank"
Dessutom får jag upp massa meddelanden hela tiden att min dator är "infected with spywear", men det är ju skumt eftersom jag kör ad-aware ofta som faen.
Kan någon hjälpa mig, börjar bli riktigt irriterande att inte kunna välja startsida själv!
/Xiao-San

Permalänk
Medlem

kanske får spyware hela tiden
vad är det för jädra sajter du surfar på

Visa signatur

Three men can keep a secret if two of them are dead

Permalänk
Medlem

Ja du... Sweclockers

Permalänk
Medlem

Kör med Mozilla Firefox så slipper du få massa spyware.

Permalänk
Medlem

Ok.. ska testa! tackar för hjälpen

Permalänk
Medlem

Annars testa å söka med Spybot S&D, kanske hittar något som inte Ad-Aware hittar...

http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Har samma problem, det funkar finfint i Opera7.5, men i explorer så kommer det upp en skum startsida även fast jag har "about: blank". Har kört både ad-aware och Spybot.

Edit: Det ligger ett prog som man kan ta bort i kontrollpanelen, hur i helevete har det hamnat där?, dags att man skaffar sig en egen dator kanske så man kan ha koll på grejerna

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Korsordsguru

Installera både Spybot S&D och Adaware. Både de programmen tar (ensamma) bort ungefär 50% av de spyware som finns. Så båda två tillsammans kan ta bort allt från 50% till 100%.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

pestpatrol äger lite till

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

cwshredder

Permalänk
Avstängd

Firefox .....Är det bra ngn skillnad med explorer?

Permalänk
Medlem

kolla om det ligger några suspekta nycklar/strängar i registret (HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run). Ta bort dessa eller googla efter namnet på nyckeln/strängen. Kolla även om det är några skumma processer som körs och gör samma sak där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten
Edit: Det ligger ett prog som man kan ta bort i kontrollpanelen, hur i helevete har det hamnat där?, dags att man skaffar sig en egen dator kanske så man kan ha koll på grejerna

Katenen... vad hette det programmet...?

Permalänk
Medlem

About:blank är ett trojan virus läs mer här:
http://www.f-secure.se/virus/virusinfo.asp?Namn=Montp&Detaile...

Visa signatur

Asumption is the mother of all f*ckups!