Permalänk
Medlem

Backplate problem Med MSI K8N Neo

jag har precis köpt ett nytt MSI K8N Neo som jag skall installaera i min vapochill tillsammans med en ny A64 3400+ Dock får jag inte loss bakplattan för socket fästet på moderkortet.
Vad är det lättaste sättet att få loss den?
Bör jag värma den med en hårtork så att limmet blir varmt eller är det som med gamla geforce korten att det var bättre att frysa och sedanförsöka sig på att lossa den?
Behöver hjälp så snabbt som möjligt då jag skulle vilja få detta klart ikväll.

/ Santzia

Visa signatur

It´s a cold world out there.
You better pack your own heat.

Permalänk

hårtork funkade bra för mig, var dock tålig, det tar en stund...

Visa signatur

Amd64 3000+@2400Mhz - 1024mb OCZ - Sapphire X800pro@16pipes 475/450 - zalman 300A-APF - 3Dmark03=11500

Permalänk

jag har svarat på samma fråga en gång tidigare men så här gjorde jag:-)

värm plattan ett par minuter med hårtorken, den blir varm som fan, sen tog jag en rejäl bit tandtråd, börja i ett hörn och dra försiktigt en bit in, gör samma sak från andra hållet, plattan borde nu vara så pass löss att du kan lyfta upp den med lite våld

Permalänk
Medlem

Jag la mitt moderkort i frysen funkade fint fint

Visa signatur

SyncMaster "17" 172X | Antec Sonata II | MSI K8N Neo2-54G Platinum | AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | OCZ Platinum 512x2 (DDR400) @ Dual-Channel 2-2-2-5 | PowerColor ATI Radeon X800XT 256MB

Permalänk
Medlem

Takcar för svaren alla.
Jag orkade dock inte vänta på svar och använde ren våld.. =).

Nästan iaf jag tog en hårdplast spackel och neoprengummi som jag hade över från isoleringen och tröck in den en bit under och vred försiktigti alla 4 kanterna och den poppade bort efter ett par minuter. Iaf inga synliga skador på moderkortet.
Kan återkomma när jag har monterat in moderkortet och processorn i vapon.

/ Santzia

Visa signatur

It´s a cold world out there.
You better pack your own heat.

Permalänk
Medlem

Hårtork? tss,, ingen som har hört talas om varmluftspistol?

Permalänk
Medlem

jag skulle sätta en zalman 7000 på ett sånt mobo. Tog regämt tag med figrarna i vare sidan åt gången å drog. Fugnerade men to 10 min eller så.