Hej
Har ett Abit IS-7 E...och kanske det är lika i ditt moderkort.
Det finns en grej i Bios att kolla upp .
Detta gjorde i allafall att jag ej kunde starta Windows efter att jag resetat Cmos plus att jag hade gjort en del felsökningar beträffande ett helt annat fel, i och med detta så hade jag kopplat ur och in mina hårddiskar.
När jag lokaliserat felet så upstod ett liknande fel med min dator när jag skulle starta upp systemet. .Datorn hittade Hdisken men som sagt Windows gick ej att starta.
Nu sitter jag ej vid min ordinarie dator och skriver ,så jag kan ej ange exakt vilken parameter du ska gå in i ,men jag kan säga så mycket att det handlar om att du ska I Bios ange den HD som Windows ligger på som Nr 1....
om inte jag minns helt fel så fanns det i mitt fall 3 alternativ att välja mellan.
Nåt default läge ??? låg som Nr 1 ,sedan låg min andra hårddisk och sist som Nr 3 låg min Hårddisk där jag har windows installerat
(Jag har 2 hårddiskar och en CD brännare.)
Jag ändrade om ordningen i denna inställnings konfiguration och efter detta så fungerade det.
OBS! denna inställning ska ej förväxlas med den punkten där man kan ställa in Boot ordningen för dom hårddiskar,CD rom ,floppy eller vad man nu kan tänkas ha.
Denna inställning låg under en helt annan punkt...
Värt att kolla upp i alla fall. kan ju var detta fel ????
EDIT:
För att ändra Harddisk boot priority som jag försökte beskriva enl ovanstående :
Så går du in i Advanced Bios features.
I mitt fall så låg : Bootable Add- in Device som Nr 1.
Mina hårddiskar låg som Nr 2 och Disken med Win Installerat på Nr 3.
Ändrade så att Nr 3 vart Nr 1
Och Add- in Device vart Nr 3...
Windows startade upp utan problem efter denna ändring !!?