Permalänk
Medlem

jepp, men det finns winxp 64 beta, men a64 är bäst i 32bits oxå

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Nej nu fan kan jag inte hålla mig längre. När folk, ofta samma personer, dock en större skara, säger att AMD 64 är bättre än Intel så blir jag alldelles för disträ för mitt eget bästa.
För det första så tänker jag: de här killarna är så jävla insnöade så det enda de har i huvudet är AMDAMDAMDAMD, men när jag sedan märker att det knappt finns folk som säger emot de så börjar mina planer förändras från att köpa en Intel Prescott till att köpa en AMD64.

Jag ska nu köpa en dator nästa vecka och mina hastigt ändrade planer känns lite osäkra. Svårt att lära gammal hund att sitta, svårt att lära folk att AMD64 är till det bättre för tillfället.

Jag ger upp och börjar sikta in mig på en AMD dator nu vara för det.

Bättre sent än aldrig, dock inte för sent.

Om jag vill ha en AMD64 754 socket CPU och MOBO som motsvarar (i pris) Intel Pentium Prescott 3.2 och Asus P4C800 Deluxe. Vad ska jag köpa då? ~4300-4600kr.

/ Förvirrad ung man

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Bättre MOBO? Jag litar på ASUS och GB. Ge mig gärna lite recensioner som stärker dina förslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade köpt det mobot för det klockar bäst, men du kan ju ta asus K8N modell, om du hellre vill ha det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Jag hade köpt det mobot för det klockar bäst, men du kan ju ta asus K8N modell, om du hellre vill ha det

Ärligt talat, vad vet jag?! Först och främst så vill jag ha ett kort som stödjer det som Intel kortet stödde. Det är inga problem. Överklocking: inget för mig. Fungerar ASUS kortet bra? Jag vet att det är stabilt i pentium 478 men hur är det i AMD64-läget?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asus har alltid gjort stabila och bra mobon, polarn har ett K8V SE deluxe, och det är super stabilt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Asus har alltid gjort stabila och bra mobon, polarn har ett K8V SE deluxe, och det är super stabilt!

Låter bra, minnen? Hänvisar till följande tråd --> http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32148...

Låt oss säga så här, byt ut CPU och MOBO med A64 Asus kortet och A64 3400+. Fungerar allt som det ska?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

dual channel, samt att det e nyare

MSI gör helt okej mobos, särskilt på a64 sidan, de gjorde väl några kassa till socket A

Ja, dual channel vet jag, men vad har har fått höra så ska det bara ge en prestandavinst på ca. 5-10%. Vad är det som gör det så mycket bättre för att det är nyare, förutom att den kan köra med dual?

Permalänk
Medlem

det är en plattform som kommer stanna, det kmr inte 754 att göra!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

det är en plattform som kommer stanna, det kmr inte 754 att göra!

Ja, men för att kunna uppdatera vadå? Processorn?
Nej, då köper jag hellre en 754, most bang for the buck... och satsar sedan på nytt mobo+cpu om nåt år.