Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Empire Earth - multiplayerintresse?

Permalänk
Medlem

Empire Earth - multiplayerintresse?

Jag undrar stilla om det finns några som är intresserade av att spela detta härliga strategispel över internet :)? Kan isåfall ställa upp som server.

För er som inte känner till Empire Earth så kan jag berätta att det är ett strategispel som spänner från stenåldern till en framtida vision. Det är i 3D med en inte alltid så vacker grafik, dock är det förbannat roligt i multi pga. att AI:n är otroligt vass.

Permalänk
Medlem

uppföljaren "Empires: Dawn of the modern world" är dock roligare + att vissa buggar är borta

Permalänk
Medlem

mukko, brukar lira med två polare, 3vsComps, jävligt kul!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllOlus
uppföljaren "Empires: Dawn of the modern world" är dock roligare + att vissa buggar är borta

Jo, jag vet . Finns det möjlighet att man får vara med någon gång kanske ;)?

Permalänk
Medlem

För det första så är Dawn of the modern world ingen uppföljare.. även fast jag oxå trodde det.. jag baserar detta pga att dom har utannonserat Empire Earth 2 ganska nyligen.

o för de andra så tycker jag att Empires var så jävla mycket sämre än empire earth.. blev riktigt besviken. Finns knappt nån forskning att göra alls.. bara några få.. i empire earth fanns de ju hur mycket olika prylar som helst att välja på..

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Konceptet i Empire Earth är skitkul. Men det är också allt. All research i Empire Earth berör en av två saker: Hur fort man forskar fram en ny resurs eller hur lång räckvid en viss byggnads Area of Effect special effekt ska vara.

Alla enheter går att byggas utan några "requirments" innan, vilket gör det onödigt att bygga vanliga soldater när man samtidigt kan bygga Elite Soldater som bara kostar lite extra.

Spelets AI är bland den dummaste jag sett. Specielt ens egna enheter. Formationerna vill jag bara spy åt. Spelet är kul de första gångerna men det faller sedan SNABBT.

Empires: Dawn of the Modern Age går fortfarande på samma skitkassa motor, men det flesta har fixats här. Visserligen hade jag nog hellre föredragit ett Empires som fokuserade på t.ex Grekerna och Romarna istället för medeltiden upp till andra världskriget, men jaja. I Empires finns det iallafall 9 olika civs som e helt olika. Det tycker jag är kul. Många andra småsaker som drog ner Empire Earth har också fixats. Mycket bra!

Faktiskt så känns Empire Earth nästan som en dålig beta i jämförelse med Empires.

Ska dock tillägas att Impossible Creatures är bättre än båda

Permalänk
Medlem

frågan e varför dom inte fortsatte ett par ages efter andra världskriget..
Hur roliga tanks finns det då?

finns typ 10 olika enheter.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
frågan e varför dom inte fortsatte ett par ages efter andra världskriget..
Hur roliga tanks finns det då?

finns typ 10 olika enheter.

Därför att det var ett perfekt sätt att sluta på. Förresten, quality over quantity. Och det var precis det vi fick.

Permalänk
Medlem

naahh....
dom kunde väl ha gått upp till moderna grejer iallfall.. jävla sunk pansarvagn 2000.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
naahh....
dom kunde väl ha gått upp till moderna grejer iallfall.. jävla sunk pansarvagn 2000.

Varför det? Finns ju redan hundratals spel om det. Spela C&C: Generals, om det är moderna grejer du vill ha. Empires handlar om historia.

Permalänk
Medlem

o moderna grejer är inte historia?

Empire Earth var svinigt kul... så innehelvete trist att i empires har dom tagit bort allt som var skoj med det.
tex att man kunde uppgradera enheterna exakt som man ville ha dem eller att man kunde välja typ 10 olika feats för just de spelet man spelade (billigare tanks, snabbare byggnader osv).

o att dom slutar på andra världskriget så det inte finns en enda jävla vettig tank? uffa.. o inga mortar gubbar eller rocket gubbar.

Generals spelar jag men har lessnat lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du fattar nog vad jag menar. Som sagt, vill du ha moderna grejer, spela C&C Generals.