Permalänk
Medlem

Mafia

Har nån savegames eller nåt cheat till Mafia så man skulle kunna slippa att köra det där förbannade race:et, blir GALEN har testat säkert 20 gånger men neej

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Avstängd

finns trainers för det ;).

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
VR-fantast

Patchat spelet? Dom sänkte svårighetsgraden på racet i en patch.

Permalänk
Medlem

Ja racet är inte ett dugg svårt. Jag håller iofs på med Mafia och är på uppdrag nio eller nåt. Jag orkar inte engagera mig i hur sparsystemet är ordnat så om du bara vill kolla vad den automatiska filen efter racet borde heta så kan jag nog lägga upp den till dig.

Jag har 52 olika filer i spar-mappen.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

racet var ju bland det lättaste i spelet för en rejsare

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Har börjat spelat Mafia igen och jag tyckte inte racet va något lättare med patch en det va innan... Men det är fortfarande lätt.
Det viktigaste är bara att ta det lungt i kurvorna, dom andra kommer ikapp dig när det kommer en kurva men du ökar ditt avstånd på rakorna.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag misslyckades typ 5-6 gånger irad innan jag fick in redigt hur man skulle göra. Sedan vare lätt.
Lyckades alltid sladda ur i en viss kurva.

Permalänk
Medlem

pesronligen tyckte jag inte själva racet var så svårt(eller jo,satt fan med det över 10 ggr tror jag,frågade tom en kompis om han ville klara det åt mej:p)...tyckte det där när man skulle köra bilen från verkstan till racingbanan nästan var svårare.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nej det var ju piss enkelt. tycker själva styrningen på bilen är lite jobbig på banan. jag kom jätte långt på det spelet. men så krashade min dator och jag hann aldrig spara mina save filer och nu orkar jag inte börja om från början med det spelet. grymt spel tycker jag

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag håller som sagt på och löser det just nu. Jag har dock patchat min så jag antar att folk som inte kör med patchen kan nog inte använda dem. Filerna till slutet av uppdrag 10 har jag, det är sammanlagt 2.53Mb, någon kanske vill att jag mailar dem eller så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twille
Kommer ihåg att jag misslyckades typ 5-6 gånger irad innan jag fick in redigt hur man skulle göra. Sedan vare lätt.
Lyckades alltid sladda ur i en viss kurva.

jag tror att jag hade samma problem i 3 timmar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade stora problem med racet då jag spelade.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag hade också stora problem med det uppdraget, men det går faktiskt att fuska. Nu var det ett tag sedan jag körde Mafia men jag vill minnas att efter ett par kurvor så finns det till vänster en avstängd väg med en höbal som vägspärr. Bromsa in i god tid innan kurvan till den avstängda vägen och åk förbi höbalen. Strunta i eventuella "Wrong way!"-meddelanden och kör på, tillslut kommer du in på den riktiga race-banan - långt före dina motståndare! Gör detta varv efter varv så vinner du galant!

Lycka till!

Edit:

Hittade detta:

"Drive up to the first checkpoint and slow down. Behind the boulders is a short patch of sand where you can drive onto the closed road. This of course is the "wrong way" and if you plan to go through it, you will be faster but not complete the lap. You will not win unless you do the following. Drive up to the end of the road, just past the "Dunniel" (or something similar) sign, where you get your checkpoint information and select "Replace Car" (default is [Keypad 0]). The goal is now just a few inches away. You must to do this five times. By doing so, you can finish the race in a little less than six minutes. Note: Make sure you do not crash on the closed road as the "Replace Car" might not work there, or will place you back to the first checkpoint."

När du har kört nästan hela sträckan på den avstängda vägen (i exemplet här uppe: precis när du passerat skylten med texten "Dunniel") måste du alltså trycka på knappen för "replace car", annars räknas inte varvet.

Permalänk
Medlem

Klarade racet efter runt 70 försök. Detta var i typ Oktober 2002
Fyfan vad glad man blev när man klarade det! Efter patch 1.1 så blir det mycket lättare, klarade det efter första försöket

Permalänk
Medlem

Så himla svårt tyckte inte jag att det var. Jag körde några gånger och sen klarade jag det rätt lätt.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Måste bara säga det att Mafia är ett av dem bättre spel jag spelat!

Visa signatur

64 3500+ socket 939, 512*2 400mhz. 2x Radeon HD 5450 512 GB SLI, Soundblaster Audigy 2 ZS, 160HD

Permalänk
Medlem

Mafia är kul med ratt i Free Ride.

Permalänk
Medlem

har klarat det nu

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Men kör fusket istället. När man kommer fram till grisarna som står i en högersväng så kör in där. Då står det wrong way men strunta i det. När man kommer tillbaka in på banan igen så ser man checkpoint och då trycker man 0. Vipps så är man i startren och har kört ett varv.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Avstängd

Racing-uppdragen var svår, blev 1:a en gång, men sen när jag vara nära målet så krockade jag, så jag blev sist - gav upp sedan.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Hehe på min lan satt en polare och nötte det där racet i flera timmar, sen var han på sista loppet och ledde då snubbla nån på elsladden så allas el dog

Permalänk
Medlem

Helt seriöst så förstår jag faktiskt inte hur man kan misslyckas, håller ni full gas konstant genom alla kurvor och svängar eller?

Bara bromsa lite i svängarna precis som i verkligheten så fixar sig biffen, piece of cake.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag körde flera försök innan jag kopplade in ratten.. då var det inget svårt o jag vann på första försöket..

Permalänk
Medlem

Patcha spelet och sänk svårighetsgraden till very easy. Misslyckas du då är du inte direkt begåvad.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga större problem med racet vill jag minnas. Är som sagt bara att ta det lugnt i svängarna och gääääza på rakorna, men min dator dog något uppdrag efter racet och jag hade inte kvar sparningarna så jag skulle bli jätteglad om någon kunde lägga upp sina savedgames på någon temporär server eller skicka till mig över msn:
garlione@hotmail.com

Skulle vara väldigt schysst. Mafia är ju ett sådant skönt spel, men jag har ingen ork att köra igenom de första uppdragen igen. Har kört fram till racet cirka 4 gånger redan på grund av instabil burk (problemet är dock löst nu).

Visa signatur

Asus Sabertooth Z77 1155 | i5 3570k 3,4ghz @ 4,3ghz | Gigabyte Nvidia GTX 1060 6gb, 2 x 8gb Corsair DDR3 1600mhz, Noctua DH14 cooler

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna kunna skicka men jag vet inte vilka filer du vill ha, de verkar flummigt numrerade.

Visa signatur