RCA/Komposit = vanlig videosignal?

Permalänk

RCA/Komposit = vanlig videosignal?

Jag håller på och fixar min tv-ut och har kommit fram till att jag behöver ha en adapter som omvandlar svhs till nåt som min tv klarar. Jag var nere på Audio & Video på stan och fick förklarat för mig att jag behövde ha en som omvandlar svhs till vanlig video signal men att det aldrig någonsin tillverkats, dethade gått med svhs till scart men min tv var för gammal.
Besviken och ledsen går jag hem och sätter mig och tänker att min tv inte kan vara för gammal och kollar på netonnet och ser att dom har nåt som omvandlar från svhs till rca/komposit.
Tvn är kanske 15 är gammal

Är det samma sak som "vanlig videosignal" ?
Om inte vet ni vad jag behöver ha för kablar ?
Han sa attt jag inte kunde ha tv-out på min tv och det kanske stämmer men jag tycker att det låter konstigt.

Visa signatur

grilla på

Permalänk

Fick du svartvitt när du testade med s-video? Isåfall klarar din tv garanterat av att ta emot kompositvideo/sammansatt video, den som går via rca-kabel oftast. Har aldrig stött på en tv som inte hanterar den signalen. Konverter från s-video till sammansatt video är inget ovanligt. Finns här..
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
Kör sen in den i en scart så funkar det nog.

Försäljaren kanske ville att du skulle köpa en ny tv av honom?

Permalänk

Mmm giriga typer på Audio & Video. Tack för hjälpen. Tyckte det verkade lite konstigt att det inte skulle funka.

Visa signatur

grilla på

Permalänk
Hedersmedlem

Billigast s-video till komposit adaptrar hittar man på Biltema

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.