Nintendo äger E3 med Nintendo DS och nytt Zelda

Permalänk

Hehe, jaja. Vi får väl se om PSP tar över Nintendo på den bärbara marknaden också. Sony har även många fler kända spelutvecklare till deras konsoller. Rent hårdvarumässigt ser PSP ut att bli ganska mycket kraftfullare.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

mmm , men hoppas det det blir att bra spel nu då !

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Avstängd

Nya Zelda ser ändå inte så snyggt ut med tanke på andra tunga titlar
HL2
Doom 3
Och det där nya F.E.A.R.

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll
HL2
Doom 3
Och det där nya F.E.A.R.

Som alla kommer främst till PC

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

HL2
Doom 3
Och det där nya F.E.A.R.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Ja det känns bättre iom att det lär bli dyrare med en sådan funktion. Bortkastade pengar?

Varför skulle det bli dyrare? Utgår från att det är en och samma processor som exekverar all data. Enda nackdelen är väl möjligen att en dekoder kan ta upp några KB på lagringsmediet.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Jag vet inte jag kanske har fel men jag trodde att med en sådan funktion skulle den bli dyrare. Anledningen till att PS2 och Xbox är dyrare än GC är väl bland annat pga att dom kan spela upp dvd? Fast det kanske är en helt annan sak..

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Jag vet inte jag kanske har fel men jag trodde att med en sådan funktion skulle den bli dyrare. Anledningen till att PS2 och Xbox är dyrare än GC är väl bland annat pga att dom kan spela upp dvd? Fast det kanske är en helt annan sak..

Jadu, är långt ifrån en expert på tv-spel, men jag anar att xbox samt ps2 borde ha så kraftfulla processorer att dom inte ska behöva någon utökad hårdvara för att kunna spela DVD-filmer. Med tanke på att xbox mer eller mindre är en pc, borde det ju inte medföra några direkta ökade kostnader.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Fattar inte vem som skulle köpa filmer på PSP-formatet. Klart som korvspad att man vill kunna se på filmen hemma också. Ska man köpa två versioner av samma film? Nej tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

HL2
Doom 3
Och det där nya F.E.A.R.

Snyggt..

Vill du ha snygg grafik så titta på förrenderade bilder.
Vill du spela ett spel, så gör du det för att det är kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empoo
Fattar inte vem som skulle köpa filmer på PSP-formatet. Klart som korvspad att man vill kunna se på filmen hemma också. Ska man köpa två versioner av samma film? Nej tack.

Precis. Men det verkar vara ett av de tyngre argument som PSP-favorisörer har. Själv är jag däremot imponerad av PSP's analoga spak samt goda grafik. Men jag har ändå fullt förtroende för att Nintendo förvaltar sin nya maskin på ett bra sätt.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Som alla kommer främst till PC

Doom 3 är påtänkt till kosoler också och vad jag menar när jag säger att grafiken är vassare på spelen jag nyss nämnde är att vi pratade grafik och då uttrycker jag min åsikt! Jag säger att grafiken är inte så jättebra man kan bara kolla på nya Star Wars Rouge Leader 3. Mycket bättre grafik!!

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Medlem

Nintendo DS får en ansiktslyftning:

http://www.nintendo.com/newsarticle?articleid=02f73c08-f36d-4...

Permalänk
Inaktiv

synd att den är så ful ihopfälld bara.. de borde ha jobbat mer på det.. Sen så tycker jag att de borde satt en widescreen på delen som man fäller upp istället för att ha två högtalare där.

Föresten, har någon mått på den så man kan jämföra med PSP's storlek?

Och jag fattar inte riktigt hur de tänkte när de placerade power-knappen precis ovanför styrkorset..

Permalänk
Medlem

Bra att de nu även tog med Stereo Ljud som standard.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

I'm speech-less. Den blev jäkligt snygg efter att de designat om den.
Fan ta Nintendo! Nu vill jag ha en DS ännu mer än jag ville för 15 minuter sen. Aaargh!

Visa signatur

Permalänk

Snyggt!
Jag ska ha en.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk

Nya zelda verkar skitcoolt och "zeld:igt".

Verkar rätt maffigt att rida mot strömmen av soldater o hugga ner dem från hästen!

*EDIT*

Synd bara att själva DS:en är så jefla ful, känns som två separata moduler som "limmats" ihop till en grej, sen så skär det sig så väldigt när den är ihopfälld, inget design-mästerverk. Sen så tvivlar jag på att den är skön att hålla =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nya zelda verkar skitcoolt och "zeld:igt".

Verkar rätt maffigt att rida mot strömmen av soldater o hugga ner dem från hästen!

*EDIT*

Synd bara att själva DS:en är så jefla ful, känns som två separata moduler som "limmats" ihop till en grej, sen så skär det sig så väldigt när den är ihopfälld, inget design-mästerverk. Sen så tvivlar jag på att den är skön att hålla =/

nja jag tycker att DS var ganska cool ja;D

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

Hur står sig Nintendo emot playstation marknadsmässigt nuförtiden?
Jag försvann ur console världen runt Ocarina of time.

Permalänk
Medlem

Om vi snackar vanliga konsoler så är Sony faktiskt hästlängder före i antal sålda konsoler. Men jag tror (notera tror) att Nintendo faktiskt börjar komma i kapp i antal sålda konsoler per månad, men det totala antalet sålda konsoler så är Sony säkert miljontals maskiner före.

Däremot om vi pratar den handhållna marknaden så har Nintendo totaldominans i västvärlden. Jag tror inte att heller Wonderswan gör något större motstånd emot GBA i Japan, men det vet jag inte helt klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OT: Okej, men hur går det för Nintendo i övrigt? Dom kan inte precis vara ruinerade som Sega nästan blev.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att Nintendo har pengar så det räcker och blir över. Jag tror att de är mycket långt från ruin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det som kan ses som ett orostecken är det faktum att deras huvudkonsoll kostar mindre än det bärbara alternativet. Förvisso kostar ju PS2 runt 1 k numera, men ändå.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

PSP kommer kosta mer än PS2, en bärbar dator kostar mer än en stationär.. var vill du komma?

Permalänk
Medlem

Meeh. PSP ligger ju närmare PS2 i prestanda än vad en GBA gör jämförelse med Gamecube. Likaså en bärbar dator. Sedab så var det även en jävla drop i pris på Gamecuben från de 3 papp till 800 spänn. Men visserligen så var ju även Boxens dropp stort.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk
Medlem

Stt passande citat angående PSP:
"Hey guys! I've got this great little device that plays games, music, and movies! Wait...did I mention that you'll have to re-buy all your favorite music and movies in its proprietary format and you can't get through one sitting of a LOTR"

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

någon som vet nått nytt om nya Zelda?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yonaz333
Stt passande citat angående PSP:
"Hey guys! I've got this great little device that plays games, music, and movies! Wait...did I mention that you'll have to re-buy all your favorite music and movies in its proprietary format and you can't get through one sitting of a LOTR"

Man kan lägga in musik på ett smc om du inte visste det : - ) och du köper inga gamla filmer som fanns på VHS förut på dvd antar jag? : - )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedis
Man kan lägga in musik på ett smc om du inte visste det : - ) och du köper inga gamla filmer som fanns på VHS förut på dvd antar jag? : - )

Men vi snackar inte lite skillnad från ett format som klarar av att spelas i alla DVD spelare, Datorer och Konsoler med DVD stöd, jämfört med en enda liten maskin där filmen hinner ta slut innan den ens är klar.

Visa signatur

<Zaq> shot